ریپورتاژ آگهی
۵ جاذبه گردشگری برتر در دانمارك + عكس

۵ جاذبه گردشگری برتر در دانمارك + عكس

تكمیل این سفر در تاریخ دانمارك، یك نمایشگاه قوم‌نگاری عالی با اقلامی از گرینلند، آسیا و آفریقا و سایر موارد است. در موزه كودكان، بچه‌ها كارهای زیادی برای انجام پیدا می‌كنند.
  • 1401/06/29
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : دانمارك
تلفن : 66059000-021

۵ جاذبه گردشگری برتر در دانمارك + عكس

تكمیل این سفر در تاریخ دانمارك، یك نمایشگاه قوم‌نگاری عالی با اقلامی از گرینلند، آسیا و آفریقا و سایر موارد است. در موزه كودكان، بچه‌ها كارهای زیادی برای انجام پیدا می‌كنند.

جذابیت‌های فراوان دانمارك به‌ویژه در سال‌های اخیر برای مخاطبان جهانی آشكار شده است. اسكاندیناوی دارای سواحل باشكوه، قلعه‌های افسانه‌ای زیبا، جنگل‌های سرسبز، آب‌وهوای معتدل، شهروندانی مهمان­نواز و شادی‌های مسری است.

برای دوستداران ادبیات، بازدید از اودنسه، زادگاه داستان‌نویس چیره‌دست هانس كریستین اندرسن، ضروری است.

اعتبار زیست‌محیطی دانمارك در سراسر سرزمین آشكار است. در كپنهاگ، دوچرخه بر ماشین اولویت دارد و مسلما بهترین راه برای كشف این شهر جمع‌وجور و زیبا است. علاوه بر همه این‌ها، غذاهای افسانه‌ای دانمارك فوق‌العاده هستند.

مكان موردعلاقه خود را برای بازدید از این كشور، با لیست ما از برترین جاذبه‌های دانمارك بیابید.

باغ تیوولی، كپنهاگ

-deg2hxMlQh

تیوولی كه قدمت آن به سال ۱۸۴۳ برمی‌گردد، الهام‌بخش پارك‌های موضوعی مشهور جهانی دیزنی است و در اینجا طیف وسیعی از جاذبه‌ها ازجمله ترن هوایی، میدان‌ها، تئاترهای عروسكی، رستوران‌ها، كافه‌ها، باغ‌ها و غرفه‌های غذا را خواهید دید.

تیوولی كه در سراسر جهان شناخته شده است، در فیلم‌های متعددی ظاهر شده است و نماد واقعی شهر است. در شب نمایش‌های آتش‌بازی آسمان را روشن می‌كند و در زمستان، باغ‌ها با چراغ‌هایی برای فصل كریسمس تزئین می‌شوند. در طول تابستان، می‌توانید در شب‌های جمعه كنسرت راك رایگان تماشا كنید.

كاخ كریستینزبورگ، كپنهاگ

-XmuH2DwB3A

در مركز كپنهاگ مقر دولت دانمارك را خواهید دید. كریستینزبورگ با بیش از ۸۰۰ سال تاریخ، پایگاه قدرت پادشاهی دانمارك است و اكنون محل استقرار پارلمان، دفتر نخست‌وزیری و دادگاه عالی است.

طرفداران مجموعه تلویزیونی بورگن با این صحنه آشنا خواهند شد. چندین بال هنوز توسط خانواده سلطنتی استفاده می‌شود و بسیاری از آن‌ها برای عموم آزاد است. اسقف آبسالون در سال ۱۱۶۷ استحكامات شهر را در اینجا ساخت و بازدیدكنندگان می‌توانند خرابه‌های قلعه اسقف را كه در قرن چهاردهم ویران شد و همچنین قلعه قرون‌وسطایی را مشاهده كنند.

موزه ملی دانمارك، كپنهاگ

-hg6IxBI77Y
با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از باغ‌های تیوولی به موزه ملی می‌رسید كه به تاریخ و فرهنگ دانمارك می‌پردازد. این موزه مجموعه‌ای چشمگیر از مصنوعات دانماركی، ازجمله ارابه خورشیدی ۲۰۰۰ ساله، چینی و نقره دانماركی و تزئینات كلیسای رومی و گوتیك را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌های دیگر لباس‌های مربوط به قرن ۱۸ و ۱۹ و همچنین مبلمان آنتیك را برجسته می‌كنند.

تكمیل این سفر در تاریخ دانمارك، یك نمایشگاه قوم‌نگاری عالی با اقلامی از گرینلند، آسیا و آفریقا و سایر موارد است. در موزه كودكان، بچه‌ها كارهای زیادی برای انجام پیدا می‌كنند. آن‌ها می‌توانند لباس دورهمی بپوشند، از كشتی وایكینگ‌ها بالا بروند و از كلاس درس به سبك دهه ۱۹۲۰ بازدید كنند.

موزه فضای باز، لینگبی

-IZwNxib1DE

كمی بیش از ۱۵ كیلومتر خارج از كپنهاگ، موزه فضای باز، بخشی از موزه ملی دانمارك را خواهید دید كه برای بسیاری از بازدیدكنندگان دانمارك ضروری است. در این ˮموزه زنده“ كه ۳۵ هكتار مساحت دارد، خانه باغ­ها، ساختمان‌های كشاورزی و آسیاب‌های معتبر از سراسر كشور وجود دارد.

همچنین گونه‌های باستانی حیوانات اهلی، باغ‌های تاریخی باشكوه، خانه‌های قدیمی جوی از شلسویگ-هولشتاین و سوئد و همچنین مكان‌های پیك‌نیك متعدد وجود دارد. حتی می‌توانید با كالسكه اسبی در اطراف محوطه گشت بزنید.

خانه لگو، بیلوند

-EahGYxGNQT

خانه لگو در بیلوند، زادگاه آجر نمادین لگو، یك جاذبه خانوادگی است كه همه سنین از آن لذت خواهند برد. كسانی كه بودجه كمی دارند یا به‌سرعت از آنجا عبور می‌كنند، می‌توانند از مناطق بدون ورودی كه شامل ۹ زمین‌بازی موضوعی است، دیدن كنند.

گردشگران همچنین می‌توانند برای كاوش در مناطق مختلف این مكان، كه هركدام رنگ‌های آجری كلاسیك را نشان می‌دهند، ورودی بخرند: قرمز برای خلاقیت، سبز برای ایفای نقش، آبی برای چالش‌های شناختی و زرد برای احساسات. بازدیدكنندگان همچنین فرصتی دارند تا همه‌چیز را در مورد تاریخچه لگو و بنیان‌گذاران آن بیاموزند.