ریپورتاژ آگهی
فاصله قشم تا كیش با لنج

فاصله قشم تا كیش با لنج

جزیره‌های قشم و كیش از شگفت‌انگیزترین نقاط دیدنی جنوب ایران به شمار می‌آیند اگر می‌خواهید بدانید فاصله قشم تا كیش با لنج چقدر است با ما همراه باشید.
  • 1401/06/29
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جنوب ایران
تلفن : 66059000-021

فاصله قشم تا كیش با لنج

جزیره‌های قشم و كیش از شگفت‌انگیزترین نقاط دیدنی جنوب ایران به شمار می‌آیند اگر می‌خواهید بدانید فاصله قشم تا كیش با لنج چقدر است با ما همراه باشید.

 برای اینكه فاصله قشم تا كیش با لنج را بدانیم نیاز است مسیرهایی كه در این سفر دریایی و زمینی پیش روی داریم را با هم مرور كنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب ممكن را برای رفتن از قشم تا كیش به وسیله لنج داشته باشیم. بی‌شك بازدید از قشم و یك یك جاذبه‌های طبیعی و مناظر چشم‌نواز آن بسیار جالب توجه خواهد بود و سفر به بزرگ‌ترین جزیره ایران با خریدی دلچسب از مراكز خرید متنوع آن كامل می‌شود و داشتن یك سفر از این جزیره به جزیره كیش با تمام تفریحات آبی و غیرآبی و نیز جاذبه‌های گردشگری كه دارد یكی از جذاب‌ترین كارهای ممكن است، به خصوص اگر با لنج صورت پذیرد.

امكان طی كردن فاصله قشم تا كیش با لنج

اگر بپرسیم آیا امكان طی كردن فاصله قشم تا كیش با لنج وجود دارد؟ پاسخ این است كه نه تنها امكان پیمودن این فاصله با كیش وجود دارد بلكه این سفر به وسیله قایق‌های تندرو و شناورهای حمل خودرو یا همان لندینگ‌كرافت نیز انجام می‌شود. در حال حاضر شرایطی فراهم نیست تا بشود فاصله ۱۹۵ كیلومتری بین قشم تا كیش را طی كرد و نیاز است برای رفتن از بزرگ‌ترین جزیره ایران تا كیش، به بندرعباس زیبا به عنوان یك شهر واسطه سفر كرد و مسافتی را در آن به صورت زمینی طی كرد و سپس از طریق بنادر آن به كیش رسید.

سفر با لنج از قشم تا بندرعباس

برای سفر دریایی و پیمودن فاصله قشم تا كیش با لنج لازم است تا در ابتدا از قشم به بندرعباس حركت كنیم برای این منظور بایستی خود را به یكی از بنادر لافت و شهید ذاكری قشم برسانیم و به وسیله لنج به یكی از دو بندر پل و شهید حقانی دسترسی پیدا كنیم. از بندر لافت تا بندر پل تنها ۱۰ كیلومتر فاصله است این مسافت كمتر از ۰.۵ ساعت طی می‌شود، از بندر شهید ذاكری قشم تا بندر شهید حقانی فاصله ۲۸.۸ كیلومتری وجود دارد كه بیش از ۱ ساعت برای پیمودن آن زمان مورد نیاز است.

فاصله قشم تا كیش با لنج-IrEJfTHP6a

پس از رسیدن به بندرعباس به وسیله لنج‌هایی كه در بندرهای لافت و شهید ذاكری وجود دارد، بایستی تصمیم گرفت تا برای ادامه مسیر به كدام یك از بندرهای لنگه، چارك یا آفتاب رفت تا از آن‌ها به كیش رسید. برای تصمیم‌گیری خوب است بدانیم بیشترین زمانی كه صرف جابه‌جایی زمینی در بندرعباس بین بندرهای آن می‌شود در حدود ۴ ساعت و ۳۵ دقیقه هست و كمترین زمان ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه، از این رو بهتر است به مسافت و مدت زمان سفر زمینی در خط ساحلی خلیج همیشه فارس در شهر بندرعباس توجه ویژه داشته باشیم.

از بندرعباس تا كیش با لنج

مسیر طی شده برای فاصله قشم تا كیش با لنج، بسیار زیبا و مهیج است و به خوبی پی بردیم نیاز است تا از بندرهای آفتاب، چارك و لنگه در بندرعباس دوست‌داشتنی با مردمان مهمان‌نواز به كیش رسید، در همین راستا بهتر است فاصله هر یك از این بندرها را تا كیش بدانیم و جزئیات بیشتری درباره سفر دریایی خود به وسیله لنج به دست بیاوریم. از بندر آفتاب تا كیش فقط ۱۸ كیلومتر فاصله است و با لنج ۰.۵ ساعت برای پیمودن در نظر داشته باشید، از بندر چارك تا كیش ۳۲ كیلومتر است و چه بسا به بیش از ۱ ساعت زمان برای رسیدن به جزیره كیش نیاز باشد و بندر لنگه فاصله بیشتری به نسبت این دو بندر با كیش دارد. مسافت بندر لنگه تا كیش ۹۳ كیلومتر است و زمان مورد نیاز برای طی كردن این مسافت با لنج حدود ۲.۵ ساعت است.