ریپورتاژ آگهی
فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است

فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است

كیش مقصدی بی‌نظیر در جنوب ایران و همسایگی خلیج همیشه فارس است و برای رفتن از بندرعباس به آن خوب است بدانیم فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است.
  • 1401/06/28
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر عباس
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جنوب ایران
تلفن : 66059000-021

فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است

كیش مقصدی بی‌نظیر در جنوب ایران و همسایگی خلیج همیشه فارس است و برای رفتن از بندرعباس به آن خوب است بدانیم فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است.

اینكه بدانیم فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر ما برای سفر به مقصد جذاب كیش اثر می‌گذارد. بهتر است در جریان باشیم كه برای سفر به كیش از طریق بندرعباس دو گزینه هوایی و دریایی وجود دارد و به وسیله قطار، اتوبوس و ماشین شخصی امكان رفتن مستقیم به جزیره مهیا نیست، به همین دلیل شماری از مسافران داخلی برای سفر به كیش خود را به بندرعباس می‌رسانند و بعد از آن با برگزیدن یكی از این دو گزینه با پرواز یا به وسیله شناور به جزیره كیش می‌روند.

فاصله بندرعباس تا كیش از نقاط مختلف

دانستن اینكه فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است به مبدأ و نقطه انتخابی در بندرعباس زیبا بستگی دارد. از مركز بندرعباس تا جزیره كیش ۳۱۰ كیلومتر مسافت است، در صورتیكه برای رفتن به كیش از بندرعباس این فاصله به كار نخواهد آمد چرا كه برای پرواز از بندرعباس به كیش نیاز است فاصله هوایی ۲۳۴ كیلومتری با شرایط آب‌وهوایی مساعد در حدود ۱ ساعت طی شود و برای رفتن به این جزیره با جاذبه‌های فراوان گردشگری كه دارد از طریق شناورهای مستقر در سه بندر لنگه، چارك و آفتاب نیاز به سنجش فاصله هر یك از این بنادر است.

بندر لنگه به نسبت بندر چارك و آفتاب از كیش دورتر است و فاصله آن تا جزیره به ۹۳ كیلومتر می‌رسد، با این وجود زمانی كه برای پیمودن این مسافت از بندر لنگه تا كیش مورد نیاز است به وسیله شناورهای حمل خودرو و مسافر ۴ ساعت و از طریق شناورهای صرفا مسافربری حدودا ۲ ساعت است. بندر چارك تا كیش ۳۲ كیلومتر فاصله دارد و برای طی كردن این فاصله با لندینگ كرافت به ۲.۵ ساعت زمان و با شناور مسافربری به كمتر از ۱.۵ ساعت زمان نیاز است. در نهایت از فاصله بندر آفتاب تا جزیره كیش بگوییم كه تنها ۱۸ كیلومتر است و با شناور حمل خودرو طی كردن آن ۱ ساعت و با شناور مخصوص مسافر فقط ۰.۵ ساعت زمان نیاز دارد.

-zjuvhCk1Tw

روش‌های طی كردن فاصله بندرعباس تا كیش

حال كه به طور كامل متوجه شدیم فاصله بندرعباس تا كیش چند ساعت است، مروری داشته باشیم برای انتخاب بهترین گزینه طی كردن این مسافت‌ها و داشتن یك سفر رضایت‌بخش از بندرعباس به كیش. در این راستا در صوتیكه در بودجه سفر به كیش هزینه بلیط هواپیما می‌گنجد، چه بسا یكی از بهترین گزینه‌های برای پیمودن فاصله بندرعباس تا كیش پرواز باشد چرا كه به طور مرتب از بندرعباس به كیش و برعكس پرواز وجود دارد و با صرف هزینه‌ای در كمترین زمان می‌توان به مقصد رسید.

در صورتیكه قصد گشت‌وگرد با ماشین شخصی در كیش داشته باشیم قطعا باید به یكی از بنادر لنگه، چارك و آفتاب برویم و به وسیله‌ی شناورهای حمل خودرو یا همان لندینگ كرافت فاصله بندرعباس تا جزیره كیش را طی كنیم، لازم به ذكر است با توجه به اینكه شناورهای بندر چارك از ساعت ۸ تا ۱۶ به طور منظم هر دو ساعت به سمت كیش حركت دارند و از طرفی فاصله نسبتا نزدیكی با جزیره دارد، بسیاری برای جابه‌جایی از بندرعباس به كیش این بندر را توصیه می‌كنند.

مهم‌ترین نكات برای سفر دریایی از بندرعباس به كیش

  • مدارك شناسایی، گواهینامه، برگ معاینه فنی و كارت خودروی خود را همراه داشته باشیم.
  • از پر بودن باك خودرو اطمینان حاصل كنیم.
  • تا انتهای سفر و بازگشت به بندرعباس برگه مجوز گمركی خروج خودرو از سرزمین اصلی را همراه داشته باشیم.
  • در دو صورت سفر با شناور حمل خودرو یا شناور مسافربری، از دویدن در شناور و خم شدن سمت آب خودداری كنیم.
  • از كودكان خود مراقبت كنیم و شرایط را برای آن‌ها توصیف كنیم.
  • می‌توان برای پیشگیری از دریازدگی قرص ضدتهوع بخوریم.