ریپورتاژ آگهی
جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عكس

جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عكس

این جاده برای كسانی كه با وسایل نقلیه سفر می‌كنند خطرناك است، اما یونگاس به یك جاذبه سفر مورد علاقه برای دوچرخه‌سواران كوهستانی تبدیل شده است كه در مسیر ۴۰ مایلی سواری در سراشیبی هیجان زده‌اند.
  • 1401/06/28
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : یكی از مرتفع­ترین و دورافتاده­ترین كشورهای روی زمین، بولیوی است.
تلفن : 66059000-021

جاذبه گردشگری عجیب بولیوی + عكس

این جاده برای كسانی كه با وسایل نقلیه سفر می‌كنند خطرناك است، اما یونگاس به یك جاذبه سفر مورد علاقه برای دوچرخه‌سواران كوهستانی تبدیل شده است كه در مسیر ۴۰ مایلی سواری در سراشیبی هیجان زده‌اند.

یكی از مرتفع­ترین و دورافتاده­ترین كشورهای روی زمین، بولیوی است. بخش زیادی از بولیوی با گذشت زمان دست­نخورده باقی مانده است. بولیوی بیش از هر كشور دیگری در قاره آمریكا دارای مردم بومی است. برای مسافران، بولیوی تركیبی متنوع از تجربیات فرهنگی چند قومیتی، مناظر طبیعی باشكوه و ماجراجویی­های جذاب را ارائه می­دهد. از استراحتگاه­های لوكس كوپاكابانا در ساحل دریاچه تیتیكاكا گرفته تا وسعت چشمگیر نمكزارهای اویونی، بهترین جاذبه­های توریستی در بولیوی تجربه­های فراوانی از سفر را ارائه می­دهند.

پارك ملی مادیدی

-WwRgb0lZ2D
پارك ملی مادیدی از رشته كوه­های آند تا آمازون امتداد دارد. مادیدی با بیش از ۷۰۰۰ مایل مربع به عنوان یكی از متنوع­ترین پارك­های بیولوژیكی در جهان شناخته می­شود. بازدیدكنندگان مادیدی ممكن است جگوار، سمور غول پیكر یا میمون تیتی را ببینند، گونه­ای از میمون­ها كه در هیچ­كجای دنیا یافت نمی­شود. بیش از ۱۱ درصد از ۹۰۰۰ گونه پرنده سیاره را می­توان در پارك ملی مادیدی یافت.

 جاده یونگاس

 -7oDhMTW1K1

 جاده یونگاس كه ”خطرناك­ترین جاده جهان“ نامیده می­شود، از لاپاز به منطقه جنگل­های بارانی آمازون بولیوی در شمال كشور می­گذرد. این جاده برای كسانی كه با وسایل نقلیه سفر می‌كنند خطرناك است، اما یونگاس به یك جاذبه سفر مورد علاقه برای دوچرخه‌سواران كوهستانی تبدیل شده است كه در مسیر ۴۰ مایلی سواری در سراشیبی هیجان زده‌اند.

 سرو ریكو، پوتوسی
-SmTyMDwK9f
سرو ریكو كه بر فراز شهر پوتوسی برجستگی دارد، زمانی نقره­ای را در خود جای داده بود كه فاتحان اسپانیایی را به مرتفع­ترین شهر جهان می­كشاند. سرو ریكو مقصدی ایده­آل برای سفر برای كسانی است كه می­خواهند تأثیر استعمار بر مردم بومی بولیوی را كشف كنند. اگرچه نقره مدت­هاست كه در این منطقه وجود ندارد، اما قلع هنوز از سرو ریكو استخراج می­شود. بازدیدكنندگان ممكن است از معادن و همچنین موزه­های این مكان بازدید كنند، موزه­ای كه زمانی ضرابخانه سلطنتی را در خود جای داده بود.

سوكره

 -orKV5WD009

سوكره كه به ”شهر چهار نام“ معروف است، چاركاس، لا پلاتا و چوكیساكا نیز نامیده می­شود. سوكره كه در دهه ۱۵۰۰ توسط استعمارگران اسپانیایی تأسیس شد، نگاهی اجمالی از زندگی در اسپانیای اشرافی قرن شانزدهم به بازدیدكنندگان ارائه می­دهد. سوكره دارای بسیاری از بناهای تاریخی مهم است كه ارزش بازدید دارند، از جمله جایی كه سیمون بولیوار قانون اساسی بولیوی را نوشت و كتابخانه ملی بولیوی كه دارای اسناد مربوط به قرن پانزدهم است.

 كارناوال اورورو

-l35ZSi7the
هر سال در اورورو، درست قبل از چهارشنبه خاكستر، شهر اوروو میزبان كارناوال اورورو، یكی از مهم­ترین رویدادهای فولكلور و فرهنگی در تمام آمریكای جنوبی است. در این جشنواره بیش از ۲۸۰۰۰ رقصنده حضور دارند كه انواع مختلفی از رقص­های قومی را اجرا می­كنند. حدود ۱۰۰۰۰ نوازنده رقصندگان را همراهی می­كنند. برخلاف كارناوال در ریو كه هر سال موضوع جدیدی برای آن انتخاب می شود، كارناوال در اورورو همیشه با رقص دیابلادا یا شیطان آغاز می­شود. این كارناوال بیشتر بیان هنری ناشی از آمریكای پیش از كلمبیا را حفظ می­كند.