ریپورتاژ آگهی
فاصله كیش تا درگهان

فاصله كیش تا درگهان

سفر به جنوب ایران بی‌شك تكرار نشدنی و جذاب خواهد بود از این رو بسیاری تمایل دارند بدانند فاصله كیش تا درگهان چه مقدار است.
  • 1401/06/28
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوبی ایران
تلفن : 66059000-021

فاصله كیش تا درگهان

سفر به جنوب ایران بی‌شك تكرار نشدنی و جذاب خواهد بود از این رو بسیاری تمایل دارند بدانند فاصله كیش تا درگهان چه مقدار است.

 در راستای دانستن درباره فاصله كیش تا درگهان، با توجه به اینكه درگهان در قشم قرار دارد بهتر است بیشتر راجع‌به دلیل جذابیت كیش و قشم بدانیم. جزیره كیش و قشم دو جزیره بی‌نظیر در جنوب ایران هستند كه سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌كنند، هر كدام یك ویژگی‌های خاص خود را دارند و مقاصد درجه یكی برای سفر محسوب می‌شوند. كیش با داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان و نیز مراكز خرید و هتل‌های متعدد، قشم با داشتن طبیعت بی‌بدیل و مناظر چشم‌نواز و همین‌طور مراكز خرید پر شمار نقاط پرطرفداری برای مسافران و گردشگران به حساب می‌آیند.

فاصله كیش تا درگهان با هواپیما

برای طی كردن فاصله كیش تا درگهان از طریق هواپیما تنها مسیر پیش روی پرواز از كیش به بندرعباس است، برای پیمودن مسافت هوایی ۲۳۴ كیلومتری كیش تا بندعباس در شرایط مطلوب آب‌وهوایی به یك ساعت پرواز نیاز است. برای رفتن از بندرعباس به درگهان مسیر مستقیمی وجود ندارد بایستی خود را به یكی از دو بندر شهید حقانی و پل رساند تا ادامه سفر به صورت دریایی و به وسیله شناورهایی نظیر قایق‌های تندرو، لنج و لندینگ‌كرافت طی شود. با رسیدن به بندر شهید ذاكری قشم یا بندر لافت می‌توان با خودرو به درگهان رفت.

از كیش تا درگهان با ماشین شخصی

در صورتیكه ماشین شخصی خود را به جزیره كیش برده باشید یا ساكن این جزیره باشید، برای طی كردن فاصله كیش تا درگهان به فرایند استفاده از شناورهای حمل خودرو آشنایی دارید. از كیش تا درگهان مسیر مستقیم چه به صورت هوایی و چه به شكل دریایی وجود ندارد از این رو برای سفر از كیش زیبا تا درگهان پرتلاطم نیاز است تا از بندرعباس به عنوان یك نقطه واسطه كه كشیدگی جذابی دارد استفاده شود. در وهله اول باید خود را به اسكله حمل خودرو در كیش رساند.

 -nIBykdCVbH

 بعد از آن، یكی از سه بندر آفتاب با فاصله ۱۸ كیلومتری، چارك با فاصله ۳۲ كیلومتری و لنگه با فاصله ۹۳ كیلومتری با كیش را انتخاب و به وسیله لندینگ كرافت یا همان شناور حمل خودرو به بندرعباس دوست‌داشتنی دسترسی پیدا كرده، حال نوبت آن است كه مدتی را در بندرعباس از یكی از این بنادر تا بندر پل و شهید حقانی رانندگی كرده و حسابی از خط ساحلی خلیج همیشه فارس و دید و منظری كه دارد حظ برده و بعد از رسیدن به یكی از این دو بندر پل و شهید حقانی، بندرعباس را به قصد قشم و رفتن به درگهان ترك كرده.

پیمودن فاصله كیش تا درگهان با شناور مسافربری

برای پیمودن فاصله كیش تا درگهان به وسیله شناورهای مسافربری، كه شامل قایق‌های تندرو و لنج می‌شود مسیر سر راست و بی‌واسطه‌ای وجود ندارد و بایستی از كیش به بندرعباس و از بندرعباس به قشم رفت تا بعد از آن به درگهان با كلی مراكز خرید متنوع رسید. به همین جهت پیشنهاد می‌شود از كیش به بندر چارك كه ۳۲ كیلومتر با جزیره فاصله دارد رفت و حدود ۱.۵ ساعت زمان برای این جابه‌جایی در نظر گرفت، بعد از آن به صورت زمینی به وسیله تاكسی خود را به بندر پل رساند چرا كه نسبت به بندر شهید حقانی به بندر چارك نزدیك‌تر است و در نهایت از بندر پل به قشم رفت.

گفتنی است كه امكان رفتن از كیش به بندر آفتاب و بندر لنگه نیز وجود دارد اما به صورت معمول این دو بندر معطلی بیشتری برای جابه‌جایی مسافر دارند. از بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاكری قشم دسترسی وجود دارد و در صورتیكه تمایل در طی كردن مسیر زمینی بیشتر در بندرعباس باشد، به عنوان یك گزینه بسیار خوب است و لازم است بدانیم فاصله این دو بندر با یكدیگر ۳۰ كیلومتر است و این فاصله به وسیله شناورهای تندرو ۱ ساعته طی می‌شود و با لنج اندكی بیشتر زمان می‌برد.

 -4QTwxs3rTb