ریپورتاژ آگهی
۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری و مكان‌های دیدنی تونس، بیشتر با این كشور زیبا آشنا شوید.
  • 1401/06/28
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تاریخی جهان
آدرس : تونس
تلفن : 66059000-021

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری و مكان‌های دیدنی تونس، بیشتر با این كشور زیبا آشنا شوید.

 تونس كه اغلب به‌عنوان یك مقصد ساحلی شناخته می‌شود، مجموعه‌ای متنوع از جاذبه‌های توریستی شگفت‌انگیز به مسافران ارائه می­دهد.

خیابان­های شلوغ بازار در شهرها وجود دارد و بسیار دیدنی هستند. ویرانه­های باستانی برای كشف در حومه شهر و گستره بیابانی وسیع صحرا در جنوب با تپه­های شنی فراگیر و كوه­های پرتگاه همه از دیدنی­های این كشور هستند.

تاریخ امپراتوری­های عربی برخی از زیباترین نمونه­های منطقه از معماری اسلامی را نیز به این كشور بخشیده است. سواحل آفتاب‌گرفته خط ساحلی مدیترانه كه با نخل‌ها احاطه شده‌اند و امواج ملایم آن‌ها را در برگرفته‌اند، پس از بازگشت همچنان منتظر شما خواهند بود.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری و مكان‌های دیدنی تونس، بیشتر با این كشور زیبا آشنا شوید.

آمفی تئاتر ال جِم

 ۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس-7SdEfu71p7

این یادگار رومی كه به‌طور باورنكردنی به­خوبی حفظ شده، یكی از برجسته‌ترین مناظر دیدنی تونس است. گردشگران می­توانند در یك سفر یك روزه از این مكان دیدن كنند. این آمفی­تئاتر یكی از بهترین نمونه‌های معماری آمفی‌تئاتر باقی­مانده در جهان است.

بخش عظیمی از دیوارهای این بنا یادآور تسلط قدرتمند رم در شمال آفریقا است.

شما در این مكان می­توانید در راهروهای زیر میدان، درست مانند گلادیاتورها قدم بزنید. یا از طبقات بالای صندلی بالا بروید و به تماشای نبردهایی كه در پایین رخ داده است، در سراسر میدان خیره بنشینید.

كارتاژ

۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس-5fluUYaKIA

كارتاژ كه زمانی رقیب اصلی رم بود، شهر فنیقیه‌های دریانورد بود كه برای همیشه در جنگ‌های پونیك به یادگار ماندند.

ویرانه‌های جوی این شهر باستانی اكنون در كنار دریا در میان حومه‌های تونس نشسته‌اند و این هشداری است كه حتی بزرگ‌ترین شهرها را می‌توان به ویرانه تبدیل كرد.

ویرانه‌ها گسترده هستند و اگر به اندازه كافی خوش­شانس بوده‌اید كه از مكان‌های شهری باستانی مانند افسوس در تركیه یا ولوبیلیس در مراكش كه به خوبی حفظ شده‌اند دیدن كنید، كارتاژ در مقایسه با دو مكان باستانی ذكر شده می‌تواند بسیار ضعیف به نظر برسد. اما این بقایای ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسكو از نظر تاریخی بسیار مهم هستند و هر گردشگر علاقه­مند به گذشته باستانی شمال آفریقا، نباید بازدید از این­ مكان را از دست بدهد.

 موزه ملی باردو

 ۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس-byLAy5RPWZ

 حتی كسانی كه به بازدید از موزه علاقه­مند نیستند نیز نمی­توانند تحت­تأثیر حجم عظیم موزاییك­های زیبا كه در داخل باردو به نمایش گذاشته شده­اند، قرار نگیرند.

این موزه یكی از برترین موزه‌های آفریقای شمالی است و یكی از مهم‌ترین مجموعه‌های موزاییك جهان را در خود جای داده است كه همه به زیبایی طراحی شده‌اند. این موزه ویترینی است از هنرهای پیچیده و خیره­كننده دوران روم و بیزانس، با قطعات گیلاسی كه مكان­های باستانی مهم در تونس جمع­آوری شده است.

اگر فقط یك روز برای گشت­و­گذار در تونس فرصت دارید، این موزه باید در فهرست كارهای شما قرار گیرد.

 سوسه مدینه

 ۴ جاذبه گردشگری در تونس + عكس-9CFMOfBC2k

مدینه در سوسه با استحكامات قدرتمند رباط و كصبا اغلب توسط گردشگران نادیده گرفته می­شود.

این منطقه زیبای شهر قدیمی، مجموعه‌ای از مسیرهای پرپیچ‌وخم، احاطه‌شده با خانه‌های سفیدپوش و بهشتی برای خرید است كه مجموعه‌ای وسوسه‌انگیز از سرامیك، چرم‌كاری و فلزكاری را به نمایش می­گذارد.

دور از غرفه‌های كنار خیابان‌های شلوغ بازار، كوچه پس‌كوچه‌های آرام و شلوغ، غبارآلود با رنگ‌های سفید و آبی، مكانی جذاب برای مشاهده زندگی محلی مردم است.