ریپورتاژ آگهی
فاصله كیش تا قشم با هواپیما

فاصله كیش تا قشم با هواپیما

جزیره‌های كیش و قشم از جمله مقاصد جذاب در جنوب ایران است و به همین دلیل بسیاری تمایل دارند فاصله كیش تا قشم با هواپیما را بدانند.
  • 1401/06/28
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایر جنوب ایران در خلیج فارس
تلفن : 66059000-021

فاصله كیش تا قشم با هواپیما

جزیره‌های كیش و قشم از جمله مقاصد جذاب در جنوب ایران است و به همین دلیل بسیاری تمایل دارند فاصله كیش تا قشم با هواپیما را بدانند.

فاصله كیش تا قشم با هواپیما زمانی مطرح می‌شود كه قصد سفر به هر دوی این جزیره‌ها وجود داشته باشد و بعد از تجربه جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی و غیرآبی در كیش، دیدن قشم و طبیعت پر از رمز و راز آن نیز در یك سفر ممكن باشد. به لحاظ جغرافیایی این دو جزیره زیبا و دوست‌داشتنی فاصله‌ای ۱۹۵ كیلومتری با یكدیگر دارند و به نظر می‌آید طی كردن این فاصله به صورتی هوایی یا دریایی چندان به طول نیانجامد، در صورتیكه مسیر مستقیمی در حال حاضر برای پیمودن این مسافت وجود ندارد.

 فاصله كیش تا قشم با هواپیما-2GGnWHmCYo

فاصله كیش تا قشم از طریق پرواز

برای طی نمودن فاصله كیش تا قشم با هواپیما نیاز است بدانیم فعلا پرواز مستقیمی از این دو جزیره به یكدیگر وجود ندارد و در صورتیكه انتخاب برای رفتن از كیش به قشم، هواپیما باشد باید تركیبی از سفر هوایی، زمینی و دریایی را در برنامه خود قرار داد به این صورت كه از كیش به وسیله هواپیما به بندرعباس رفت و بعد از رسیدن به بندرعباس به وسیله تاكسی به یكی از بنادر شهید حقانی و پل مراجعه كرد و سپس با شناورهای مسافربری خود را به بندرهای شهید ذاكری قشم و لافت رساند.

همان‌طور كه توجه داشتید فاصله كیش تا قشم با هواپیما تنها با پیمودن مسافت هوایی ۲۳۴ كیلومتری در مدت زمانی حدود یك ساعت در صورتیكه شرایط آب‌وهوایی مطلوب باشد به بندرعباس انجام می‌شود و بعد از آن پیشنهاد می‌شود به بندر شهید حقانی كه فاصله كمتری نسبت به بندر پل با فرودگاه بندرعباس دارد مراجعه شود، گفتنی است كه این بندر تا فرودگاه مسافت ۱۴.۴ كیلومتری دارد و به طور معمول به وسیله تاكسی این مسیر ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان می‌برد تا طی شود.

فاصله كیش تا قشم با هواپیما-EBjbHJEKZf

پیمودن فاصله كیش تا قشم به واسطه بندرعباس

با توجه به توضیحات كامل بالا متوجه شدیم طی كردن فاصله كیش تا قشم با هواپیما در صورتی ممكن است كه به بندرعباس با عنوان یك نقطه واسطه مراجعه شود و بعد از پرواز كیش – بندرعباس، پیشنهاد می‌شود به وسیله تاكسی تنها ۱۴.۴ كیلومتر به سمت غرب و بندر شهید حقانی حركت كنیم و از این بندر به وسیله قایق‌های تندرو و لنج‌های حاضر به قشم برویم. شناورهای موجود در این بندر به بندر شهید ذاكری قشم تردد دارند و می‌توان با استفاده از قایق‌های تندرو در ۱ ساعت و با لنج بیش از یك ساعت به قشم زیبا رسید.

جالب توجه است كه بندر شهید حقانی بندرعباس تنها ۳۰ كیلومتر با قشم فاصله دارد و شناورهای تندرو در این بندر از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب، هر دو ساعت و لنج‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ نیم‌روز تا ۹:۳۰ شب، هر دو ساعت به علاوه یك حركت در ساعت ۰۸:۰۰ به سوی بندر شهید ذاكری قشم مسافر می‌برند. شماره تماس بندر شهید حقانی بندرعباس ۰۷۶۳۱۱۱ و شماره تماس بندر شهید ذاكری قشم ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶ برای پاسخ‌گویی به مسافران و گردشگران فعال هستند.

در نهایت نیاز است در جریان باشیم كه فاصله كیش تا قشم با هواپیما در حال حاضر تنها به واسطه بندرعباس طی می‌شود جذابیت پیمودن این مسیر هوایی در پرواز بر فراز خلیج همیشه فارس است. بی‌شك دیدن آب‌های خروشان این دریا و همین‌طور مدت زمان اندكی كه برای جابه‌جایی و سفر از كیش تا بندرعباس صرف می‌شود، انگیزه خوبی برای این سفر تركیبی است. یك سفر چند ساعته از كیش تا قشم كه برای طی كردن آن می‌شود با هواپیما به بندرعباس رفت و از آن‌جا به صورت زمینی به یكی از بنادر آن رسید و در آخر به وسیله شناور به قشم دیدنی رسید.