ریپورتاژ آگهی
فاصله قشم تا كیش با قایق

فاصله قشم تا كیش با قایق

جنوب ایران با داشتن جزیره‌هایی جذابی چون قشم و كیش بسیار دیدنی است از این رو خوب است بدانیم فاصله قشم تا كیش با قایق چقدر است.
  • 1401/06/28
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : جزایز جنوب ایران در خلیج فارس
تلفن : 66059000-021

فاصله قشم تا كیش با قایق

جنوب ایران با داشتن جزیره‌هایی جذابی چون قشم و كیش بسیار دیدنی است از این رو خوب است بدانیم فاصله قشم تا كیش با قایق چقدر است.

برای داشتن یك سفر دریایی و طی كردن فاصله قشم تا كیش با قایق مسیر صاف و بی‌واسطه‌ای وجود ندارد و نیاز است برای رفتن از بزرگ‌ترین جزیره جنوب ایران به كیش، اول به بندرعباس رفت و بعد از پیمودن مسیری بین بنادر آن در خشكی، مجدد سوار قایق شد و به كیش رسید. به همین جهت این فاصله به انتخاب مسافر و گردشگر بستگی دارد، اینكه چه مسیر و بندرهایی را برای جابه‌جایی انتخاب و چه مسافتی را در بندرعباس به صورت زمینی طی كنند.

-a8Z8vsSKyp

فاصله قشم تا بندرعباس با قایق

با توجه به اینكه برای پیمودن فاصله قشم تا كیش با قایق نیاز است در وهله اول به بندرعباس زیبا سفر كرد تا از طریق این شهر مثال‌زدنی و بندرهای مهم آن به كیش دسترسی پیدا كرد، از فاصله هر یك از بندر شهید ذاكری قشم و اسكله لافت تا دو بندر شهید حقانی و پل در بندعباس می‌گوییم. تردد بین دو بندر شهید ذاكری قشم و شهید حقانی بندرعباس به راحتی صورت می‌پذیرد و فاصله بین این دو بندر ۲۸.۸ كیلومتر است، راجع به اسكله لافت در قشم و بندر پل در بندرعباس خوب است بدانیم كه فاصله‌ای ۱۰ كیلومتری دارند.

 

بعد از رسیدن به بندرعباس، برای رفتن به كیش لازم است تا از هر یك از بندرهای شهید حقانی و پل، به یكی از بندرهای لنگه، چارك و آفتاب دسترسی پیدا كنید تا به واسطه آن‌ها و به وسیله قایق به جزیره كیش بروید. با این اوصاف نیاز است بیشتر درباره فاصله این بندرها از یكدیگر و كه به نحوی مبدأ و مقصد سفر شما محسوب می‌شوند و سفر زمینی كه در بندرعباس طی می‌كنید اطلاعات بیشتری داشته باشید، پس در ادامه با ما همراه باشید:

  • فاصله از اسكله شهید حقانی تا بندر لنگه: ۱۸۹ كیلومتر، ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
  • فاصله از اسكله شهید حقانی تا بندر چارك: ۲۷۷ كیلومتر، ۴ ساعت
  • فاصله از اسكله شهید حقانی تا بندر آفتاب: ۳۱۲ كیلومتر، ۴ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • فاصله از بندر پل تا بندر آفتاب: ۲۳۴ كیلومتر، ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه
  • فاصله از بندر پل تا بندر چارك: ۱۹۹ كیلومتر، ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه
  • فاصله از بندر پل تا بندر لنگه: ۱۱۱ كیلومتر، ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه

 

فاصله بندرعباس تا كیش با قایق

برای پیمودن فاصله قشم تا كیش با قایق، ضروری بود متوجه مدت زمان سفر زمینی در بندرعباس و فاصله‌ی هر یك از بندرهای آن كه مقصد سفر از قشم و مبدأ سفر به كیش هستند را بدانیم. بعد از انتخاب بندر مورد نظر برای ادامه سفر با قایق، خوب است در جریان باشیم كه هر از بندرهای لنگه، چارك و آفتاب چه مقدار با اسكله كیش فاصله دارند تا گزینشی دقیق و منطقی‌تر برای سفرمان با قایق داشته باشیم و تنها به تماشای زیبایی‌های آب‌های خروشان و مناظر چشم‌گیر خلیج همیشه فارس بنشینیم.

-aWCFfkLRes

گفتنی است كه در راستای آگاه شدن از فاصله قشم تا كیش با قایق، به مرحله‌ای رسیدیم كه فقط نیاز است فاصله بندرهای آفتاب، چارك و لنگه را تا كیش بسنجیم. بندر لنگه تا كیش ۹۳ كیلومتر فاصله دارد و طی كردن این مسیر دریایی با قایق حدود ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد، این در حالی است كه به طور معمول به دلیل حجم بیشتر شناورهای مسافربری و البته حمل خودرو پیشنهاد می‌شود تا از بندر چارك كه فاصله‌ای ۳۲ كیلومتر با كیش دارد و ۱.۵ ساعت برای پیمودن این فاصله نیاز است، استفاده شود. در نهایت از فاصله كم بندر آفتاب به كیش بدانیم كه تنها ۱۸ كیلومتر است و با قایق ۰.۵ ساعت تا رسیدن به كیش از این بندر فاصله دارید.