ریپورتاژ آگهی
‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده

‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده

سالانه مسافران بسیاری برای طبیعت‌گردی و یا بازدید از آثار تاریخی و توریستی اطراف این منطقه، به اورامانات می‌آیند؛ بنابراین آگاهی از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده برای یك مسافر حائز اهمیت است.
  • 1401/06/27
  • استان : کردستان
  • شهر : اورامانات
  • دسته : شهر-استان
آدرس : اورامانات یكی از مناطق گردشگری عالی در كردستان می باشد.
تلفن : 66059000-021

‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده

گاهی از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده، با در نظر گرفتن نوسانات اقلیم و اینكه شما دقیقا چه زمانی را برای سفر انتخاب می‌كنید بالطبع غیرممكن است.

اورامانات به عنوان یكی از مناطق گردشگری عالی در كردستان، دارای آب‌وهوای معتدل است كه در طول سال دماهای متفاوتی را تجربه می‌كند و جزء مناطق چهار فصل ایران به شمار می‌آید.

سالانه مسافران بسیاری برای طبیعت‌گردی و یا بازدید از آثار تاریخی و توریستی اطراف این منطقه، به اورامانات می‌آیند؛ بنابراین آگاهی از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده برای یك مسافر حائز اهمیت است.

در صورتی كه می‌خواهید به اورامانات سفر كنید، بهتر است عوامل مختلفی از قبیل شرایط آب‌وهوایی را در نظر بگیرید. آگاهی از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده، با در نظر گرفتن نوسانات اقلیم و اینكه شما دقیقا چه زمانی را برای سفر انتخاب می‌كنید بالطبع غیرممكن است، از این رو در ادامه به بررسی آب‌وهوای اورامانات در فصول مختلف می‌پردازیم، تا این مطلب بتواند در هر زمانی برای شما مفید واقع شود.

‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده و بهترین زمان‌ها برای سفر به اورامانات

‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده بستگی به این دارد كه در چه فصلی قرار داشته باشید. این منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی كه داراست، می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای كسانی باشد كه از گرمای معمول شهر خود در فصول تابستان خسته شده‌اند.

با توجه به اینكه فروردین و اردیبهشت جزء زمان‌هایی هستند كه هوا و طبیعت در بهترین شرایط خود قرار دارند، بیشتر مسافران این ماه‌ها را برای سفر به كردستان و بازدید از اورامانات انتخاب می‌كنند.

‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی كه دارد، تعریف می‌شود.

در ماه‌های اول بهار، سبزی درختان و كوه‌ها همانند قالی بر روی كوه‌ها گسترده شده و حتی می‌توان آثار برف به جای مانده از زمستان را هم مشاهده كرد.

در صورتی كه به باران علاقه دارید، فصل پاییز برای سفر به اورامانات گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

همچنین این منطقه به سبب قرارگیری در ناحیه كوهستانی، زمستان‌های سرد و پربرفی دارد. برای تفریحاتی چون اسكی، این فصل می‌تواند جذاب باشد؛ اما توجه داشته باشید كه این شرایط آب‌وهوایی ممكن است برای رانندگی خطرناك باشد.

آب‌وهوای اورامانات در فصول مختلف

همان‌طور كه پیش از این اشاره كردیم، جهت آگاهی از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده نیاز است تا آب‌وهوای كل سال را در این منطقه زیر ذره‌بین قرار دهیم تا راهنمای جامعی در اختیار شما قرار بگیرد.

آب‌وهوای اورامانات در فصل بهار

به صورت كلی آب‌وهوای اورامانات حالت معتدل و مرطوب دارد كه در ناحیه كوهستانی كشور واقع شده و در اكثر مواقع اقلیم معتدل رو به سرد در این منطقه حاكم است. در فصل بهار آب‌وهوای این منطقه شگفت‌انگیز است؛ با فاكتورگیری از سرمای كم این فصل، می‌توان گفت كه اورامانات در بهار یك بهشت به تمام معنا است. طبق پیشنهادی كه پیش از این ارائه شد؛ فروردین و اردیبهشت مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به اورامانات هستند.

آب‌وهوای اورامانات در فصل تابستان

فصل تابستان در اورامانات همان‌طور كه انتظار می‌رود آن‌چنان گرم نیست و می‌توان همچنان ردی از بارش برف را بر روی قله‌ها مشاهده كرد. اما با این حال بهشتی كه در بهار و پاییز در اورامانات نمایش داده می‌شود، در هوای نیمه مرطوب تابستان وجود نخواهد داشت.

آب‌وهوای اورامانات در فصل پاییز

فصل پاییز نیز مانند فصل بهار زیبایی‌های اورامانات را در بهترین شرایط ممكن به تصویر می‌كشد. درختان در این فصل لباس سبز خود را از تن خارج می‌كنند و با برگ‌های خشك و زرد پاییزی شاخه‌های خود را زینت می‌بخشند. در فصل پاییز نمای اورامانات یك صحنه زیبا از پاییز و مقدمه‌ای برای زمستان است كه تقریباً سرما در اواخر این فصل بیش از ماه‌های اول پاییز حكم‌فرماست.

آب‌وهوای اورامانات در فصل زمستان

در یك كلام، زمستان اورامانات منحصربه‌فرد است. درست است كه در این فصل منطقه اورامان تخت بسیار سرد است و در صورت مسافرت شما مجبور به بررسی لحظه‌ای آب‌وهوا جهت پیش‌بینی بارش و حتی سیل و طوفان خواهید بود، اما با این حال نمی‌توان لباس سفید شهر را در این فصل فاكتور گرفت و از نمای بی‌نظیر خانه‌های روستایی پوشیده از برف چشم‌پوشی كرد.

تمام موارد گفته شده می‌توانند شما را در مسیر اطلاع از ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده به هنگام سفر یاری كنند؛ اما توجه داشته باشید كه بررسی لحظه‌ای آب‌وهوای اورامانات در مواقع خاص یك امر ضروری است.

-uav3EJRDnr

 اورامانات كجاست؟

پس از بررسی ‌آب و هوای اورامانات در چند روز آینده، نوبت به شناخت اورامانات رسید. اورامان روستایی در منطقه اورامانات است كه در شهرستان سروآباد در غرب استان كردستان واقع است. این روستا از جهت غرب با كشور عراق و از جنوب با كرمانشاه هم‌مرز و همسایه است. 

اورامانات یا اورامان، یك روستای بسیار زیبا و طبیعت بی‌مانند است كه از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان كردستان محسوب می‌شود. این روستا در منطقه‌ای با اقلیم كوهستانی قرار دارد كه سبك ساختار پلكانی در معماری خانه‌ها، سبب شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. 

بسیاری از شما سبك خانه‌های پلكانی را در مناطق شمالی ایران مانند ماسوله مشاهده كرده‌اید؛ اما در نواحی غربی و كوهستانی، مانند اورامانات هم به عنوان یك سبك معماری متنوع شناخته شده است.

شاید بپرسید كه علت معماری پلكانی خانه‌ها چیست و چرا از معماری معمولی در تمامی روستاها استفاده نشده؟ در مورد این سوال باید به محل ساخت توجه شود. در حقیقت از آنجایی كه این منطقه كوهستانی است و از زمین هموار برخوردار نیست، طبیعتا ساخت خانه‌ها با الگوگیری از شرایط این منطقه صورت می‌گیرد.

به همین جهت خانه‌ها به صورت پلكانی در كوه ساخته می‌شوند. به گونه‌ای كه سقف هر خانه، حیاط خانه بالایی خود را ایجاد می‌كند. 

این روستا به علت تاریخی كه در پس نام خود دارد، جزء مناطق باستانی شناخته شده است. در حقیقت نام اورامان، با تركیب دو عبارت اور و مان به وجود آمده كه در معنای خانه اهورا كاربرد دارد.

به علاوه طی كاوش‌های باستان شناسان، آثاری متعلق به چند هزار سال پیش یافت شده كه دلالت بر اهمیت این منطقه برای گذشتگان دارند. 

سفر به طبیعت زیبای اورامانات، می‌تواند شرایط بهتر و آرامی را برای افراد فراهم آورد. به علاوه تورهای طبیعت‌گردی در این محوطه، موردپسند افرادی خواهد بود كه به دنبال طبیعتی فراتر از دسترس بشر هستند. 

در فصل بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت، تورهای طبیعت‌گردی به اورامانات می‌توانند زیبایی حقیقی این منطقه را به تصویر بكشند.

از ویژگی‌های بارزی كه برای اورامانات تعریف می‌شود، پوشش گیاهی این منطقه بوده كه به سبب آب‌وهوای آن به وجود آمده‌ است.

در این منطقه گیاهان و درختان متفاوتی رشد می‌كنند و با توجه به نوع خاك و آب‌وهوای اورامانات رشد خوبی دارند.

-xFFxEVMKKD

به علاوه حیات گونه‌های جانوری متعدد در اورامان، نشان از بكر بودن طبیعت آن دارد. به طوری كه این گونه‌ها همچنان در حال زیست هستند و دچار كاهش جمعیت آن‌چنانی نشده‌اند.  لذا اورامانات می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای یك سفر بكر و بی‌دغدغه باشد.