ریپورتاژ آگهی
چه قدر درباره كاپادوكیا شنیده‌اید؟

چه قدر درباره كاپادوكیا شنیده‌اید؟

پیشنهاد ما به شما این است كه وقتی از هیاهو شهر و گشت و گذار در شهر خسته شدید به كاپادوكیا و لذت بردن از تفریحات مفرح آن پناه ببرید. با ما همراه شوید تا درباره كاپادوكیا بیشتر بدانید.
  • 1401/06/27
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تركیه
تلفن : 66059000-021

چه قدر درباره كاپادوكیا شنیده‌اید؟

پیشنهاد ما به شما این است كه وقتی از هیاهو شهر و گشت و گذار در شهر خسته شدید به كاپادوكیا و لذت بردن از تفریحات مفرح آن پناه ببرید. با ما همراه شوید تا درباره كاپادوكیا بیشتر بدانید.

تركیه یكی از مقاصد گردشگری ایرانیان از دیرباز تا كنون بوده است. بسیاری افراد پس از شنیدن نام تركیه به فكر خرید كردن از پاساژهای لاكچری در این كشور می افتند. گروهی هم به دنبال خرید كردن نیستند و صرفا به دنبال گردشگری و بازدید از مكان‌های تاریخی و طبیعی در این كشور هستند. پیشنهاد ما به شما این است كه در هنگام سفر كردن به این كشور از تمام مقاصد گردشگری لذت ببرید. تركیه كشوری است با مكان‌های تفریحی بسیار مفرحی كه می‌توانند برای شما و خانواده‌تان خاطرات به یاد ماندنی را به همراه بیاورد. پیشنهاد ما به شما این است كه وقتی از هیاهو شهر و گشت و گذار در شهر خسته شدید به كاپادوكیا و لذت بردن از تفریحات مفرح آن پناه ببرید. با ما همراه شوید تا درباره كاپادوكیا بیشتر بدانید.

 كاپادوكیا چگونه مكانی است؟

كاپادوكیا مكانی طبیعی است كه با تغییراتی كه انسان در مرور زمان و در روزگاران قدیم در آن به وجود آورد اكنون به مكانی تبدیل شده است كه هر ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌كند. جالب است كه بدانید در قرن چهارم هجری انسان‌هایی كه در آن منطقه زندگی می‌كردن شروع به ساختن یك شهر زیر زمینی در آن مكان كردند و اكنون اثری فوق العاده عجیب و جذاب را به جای گذاشته‌اند. این سازه به همراه فرسایش‌هایی كه در طول قرن‌ها به وجو آمده‌اند همگی از كاپادوكیا مكان امروزی را ساخته اند.

 بافت و جنس سنگ‌هایی كه كاپادوكیا را تشكیل داده‌اند از چیست؟

منطقه كاپادوكیا كه در طول قرن‌ها و با دستكاری انسان در بافت اصلی طبیعت به وجود آمده است حاصل فوران‌های آتش فشانی است كه خاك را از خاكستر پوشانیده بود. این منطقه پوشیده شده از سنگ‌های نرم و آتشفشانی به نام توف است. تغییرات اقلیمی حاكی بر این منطقه لایه نرم رویی سنگ‌های حاصله را برده و بافت سخت سنگ را به جای گذاشته است. جالب است كه بدانید تغییرات اقلیمی در این منطقه باعث به وجود آمدن شكل‌های هندسی عجیبی شده‌اند كه بافت كنونی این منطقه را تشكیل داده است. ستون‌های مخروطی و دودكشی كه وجود دارند ارتفاعی ۴۰ متری را به وجود آورده‌اند كه باعث تحیر بازدیدكنندگان از این مكان می‌شوند.

آیا می‌توان در كاپادوكیا اقامت كرد؟

پس از ساخته شدن شهر زیر زمینی و البته مناطق مسكونی كه در كاپادوكیا ساخته شدند موزه‌های بسیار زیادی در آن به وجود آمدند و این در حالی است كه غارهای بسیار زیادی نیز برای گردش و وقت گذرانی در این منطقه وجود دارند. با سیر افرادی كه به عنوان گردشگر هر ساله به این منطقه روانه می‌شوند ساكنان بومی و گروهی از افرادی كه در كار ساخت و ساز و مرمت بودند شروع به مرمت كردن خانه‌های قدیمی در این منطقه كردند و اكنون هتل‌های بسیار زیادی در این منطقه وجود  دارند و جالب‌تر اینكه قبل از بازدید كردن از منطقه گردشگری تاریخی كاپادوكیا باید به فكر رزرو هتل باشید. هتل‌ها و خانه‌هایی كه در این منطقه وجود دارند تا حدود زیادی از امكانات رفاهی و البته تكنولوژی روز دنیا برخوردار هستند. جای نگرانی نیست با خیال راحت سفر كنید.