ریپورتاژ آگهی
مدرسه علمیه سعیدیه

مدرسه علمیه سعیدیه

در سال ۱۰۸۵ هجری قمری همزمان با عهد صفویان فردی خیر بنام حاج سعیدا اقدام به ساخت مدرسه ای در مركز شهر ارسنجان بمنظور تحصیل طلاب علوم دینی می نماید كه از آن زمان تاكنون كمابیش فعال بوده و طلاب زیادی در این حوزه علیمه در محضر اساتید بزرگ علوم دینی به كسب علوم و معارف اسلامی پرداخته اند .
  • 1400/11/11
  • استان : فارس
  • شهر : ارسنجان
  • دسته : مدرسه های قدیمی ایران
آدرس : مركز شهر ارسنجان-مدرسه علمیه سعیدیه
تلفن : 66059000-021

در سال ۱۰۸۵ هجری قمری همزمان با عهد صفویان فردی خیر بنام حاج سعیدا اقدام به ساخت مدرسه ای در مركز شهر ارسنجان بمنظور تحصیل طلاب علوم دینی می نماید كه از آن زمان تاكنون كمابیش فعال بوده و طلاب زیادی در این حوزه علیمه در محضر اساتید بزرگ علوم دینی به كسب علوم و معارف اسلامی پرداخته اند . مرحوم واقف در راستای تعیین مخارج روزانه و رفع حوائج طلاب و مدرسین مدرسه مذكور اقدام به وقف رقباتی من جمله سه دانگ مشاع از مزرعه علی آباد سید ، سه دانگ مشاع از مزرعه صالح آباد و دو دانگ مشاع از مزارع مالنجان ، محمدآباد و جمال آباد ارسنجان و نیز رقباتی در شهر ارسنجان نموده كه سالانه عواید آنها جهت اجرای نیات خیر واقف هزینه می گردد.
تعداد ۱۱ پلاك از ۱۷ مورد پلاكهای این موقوفه دارای سند مالكیت و كلیه پلاكها بنام وقف به ثبت رسیده است . نوع رقبات شامل آب ، زمین مزروعی ، اراضی مسكونی ، تجاری ، اداری و غیره می باشد . موقوفه مذكور در حال حاضر تحت تولیت اداره اوقاف ارسنجان بوده و رسیدگی به كلیه امور آن توسط اداره مذكور انجام می گیرد. میزان اراضی وقف شده بر مدرسه علمیه سعیدیه حدود ۳۰۰ هكتار می باشد و مجموع تعداد رقبات این موقوفه بر ۳۶۵ رقبه بالغ می گردد.

-Wr2dBbFn5R