ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه‌ های بوم گردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

اقامتگاه‌ های بوم گردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت

شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.
  • 1401/06/24
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : خراسان رضوی - مشهد
تلفن : 66059000-021

شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.

انتخاب اقامتگاه بومگردی مشهد و تنفس بخار چای درست شده بر روی آتش هنگامی كه فارغ از هیاهوی شهر به درخت گردویی تكیه داده‌اید، و چرخش پرندگان در بالای سر شما با آوایی موزون و صدای آرام آب همان تجربه لذت زندگی در بهشت است.

اقامتگاه بومگردی مشهد، نگاهی متفاوت به سفر مشهد

شهر مشهد مقدس به دلیل اینكه حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در آن واقع شده است، همواره میزبان مسافران بسیاری است. به همین دلیل مشهد همیشه در نگاه مسافران و ساكنین شهر مشهد، شهری شلوغ و پرهیاهو است. اما شما می‌توانید با انتخاب اقامتگاه بومگردی مشهد، سفری آرام و به دور از جنبش و هیاهو را به خودتان هدیه كنید.

شهر مشهد یكی از شهرهای توریستی ایران است. به همین دلیل هتل‌های موجود در این شهر همیشه پر از مسافر بوده و شلوغ هستند. از طرفی در مشهد مراكز خرید بسیاری وجود دارد و همیشه و در تمامی ساعات مراكز خرید مملو از مسافرین هستند. پس یافتن گوشه‌ای آرام و به دور از هیاهو برای استراحت در شهر مشهد تقریباً امكان‌پذیر نیست. اما یك راهكار وجود دارد آن هم رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد است. اقامتگاه بومگردی مشهد همان نقطه دنج برای استراحت است.

زیارت امام رضا علیه‌السلام و آرامش هدیه سفر به مشهد

اگر شما علاقه‌مند به زیارت امام رضا علیه‌السلام هستید، اما به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت از این سفر امتناع می‌كنید. ما یك پیشنهاد ویژه برای شما داریم، رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد پیشنهاد ما به شما است. شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه بومگردی در مشهد آرامش و زیارت امام رضا علیه‌السلام را به خودتان هدیه بدهید.

با واژه بومگردی آشنا شویم

واژه بومگردی یعنی سفر كردن به‌قصد دیدن طبیعت با رعایت فرهنگ مردم منطقه و به دور از هرگونه آسیب به طبیعت. همان‌طور كه متوجه شدید بومگردی نوعی سفر است، اما سفری متفاوت از سایر مسافرت‌ها. شما در بومگردی از طبیعت بكر و زیبا لذت خواهید برد و هم‌زمان با رسوم و سنت‌های مردم آن منطقه آشنا خواهید شد.

اما بومگردی یك پیش‌شرط دارد: شما باید پایبند به فرهنگ مردم آن بوم باشید و همچنین از آسیب به طبیعت خودداری كنید. برای مثال: شما نمی‌توانید برخلاف قوانین منطقه موردنظر لباس بپوشید، به همین دلیل توریست‌های خارجی در زمان سفر به ایران و حتی در زمان بازید از روستاهای غیر اسلامی هم باید حجاب را رعایت كنند. نكته مهم‌تر حفظ سلامت طبیعت و خودداری از آسیب زدن به آن است. برای مثال: شما نباید بافت روستایی و سنتی منطقه را برهم بزنید.

اقامتگاه بومگردی چگونه است؟

ابتدا باید بدانید كه اقامتگاه بومگردی تفاوت بسیاری با هتل دارد. شما در هتل‌های لوكس مشهد نظیر، هتل درویشی و قصر طلایی از امكانت رفاهی و خدماتی بسیاری برخوردار هستید و به‌اصطلاح از آسایش بسیاری بهره‌مند هستید.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت-RTrqUHF79Z
اما در اقامتگاه‌های بومگردی مشهد شما نمی‌توانید انتظار خدمات و امكانات رفاهی مانند هتل‌های لوكس را داشته باشید. اما مزیت اقامتگاه‌های بومگردی نسبت به هتل‌های لوكس آرامش بی‌نظر زندگی روستایی، به دور از قیدوبندهای زندگی شهری است.

ویژگیهای اقامتگاههای بومگردی

می‌خواهیم از مزیت‌ها و ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی با شما صحبت كنیم، و به‌طور خاص اقامتگاه‌های بومگردی مشهد را موردبررسی قرار می‌دهیم.

اقامتگاه‌ بومگردی مشهد از مزیت‌های بسیاری برخوردار هستند. شاید مهم‌ترین و بهترین ویژگی این اقامتگاه دنج، آرام و به دور از هیاهوی شهر بودن است. شنیدن صدای پرندگان، آوای موزون رودخانه و آبشار به جای صدای بوق‌ ماشین‌ها از موهبت‌های اقامتگاه بومگردی مشهد است.

همچنین شما می‌توانید به جای تنفس هوای آلوده شهرها، در میان درختان باغ‌راه بروید و نسیم خنك را استشمام كنید. لذت تماشای آسمان كویر ، به جای آسمان تیره و پر از آلودگی شهر با انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی كویری در مشهد را می‌توانید تجربه كنید.

شما می‌توانید با سفر به اقامتگاه بومگردی مشهد تجربه‌های خاص و نابی را به دست آورید. شما  می‌توانید تجربه‌هایی نظیر شترسواری در كویر، و یا لنج سواری در دریا با سفر به اقامتگاه‌های بومگردی قشم و یا كیش به دست آورید.

شما می‌توانید در اقامتگاه بومگردی مشهد با صنایع‌دستی آن بوم آشنا شوید. همچنین می‌توانید نحوه درست كردن این صنایع‌دستی را از مردم آن منطقه یاد بگیرید و همچنین می‌توانید، این صنایع را خریداری كنید و به اقتصاد این بوم گردها كمك كنید.

از دیگر ویژگی‌های اقامتگاه‌های بومگردی قیمت پایین و مناسب آن‌ها نبست به هتل‌ها است. برای مثال: هزینه یك‌شب اقامت در هتل لوكس الماس ۲ مشهد ۵۲۰ هزار تومان است. اما هزینه یك‌شب اقامت در اقامتگاه بومگردی بوژان شبی ۱۶۵ هزار تومان است.

 

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت-UMFL3vgP6H

تفاوت هتل با اقامتگاه بومگردی

  اقامتگاه‌های بومگردی توسط اهالی آن بوم اداره می‌شود. اهالی روستا محل زندگی خود را برای مسافرین آماده می‌كنند و شما در خانه‌ای با دكوراسیون سنتی و قدیمی اقامت خواهید داشت. هر اقامتگاه بومگردی متناسب با منطقه جفرافیایی خود خانه‌های متفاوتی را برای بومگردها آماده می‌كند.

برای مثال: شما اگر اقامتگاه بومگردی مشهد را انتخاب كنید، در خانه‌هایی با دیوارهای كاه‌گلی، سقف‌هایی با تیرك‌های چوبی، تنور و حوض آب اقامت خواهید داشت. اما اگر اقامتگاه بومگردی شمال انتخاب شما باشد، خانه‌هایی چوبی با شیروانی‌های زیبا را مشاهده خواهید كرد.

ازجمله تفاوت‌های هتل‌های لوكس با اقامتگاه‌ بومگردی نحوه سرو غذا است. شما در هتل با انواعی از غذاهای ایرانی، اروپایی، عربی و .... روبه‌رو هستید. همچنین در هتل‌ها رستوران‌های روف گاردن و كافی شاپ وجود دارد. اما در اقامتگاه‌های بومگردی غذاهای سنتی و متناسب با آداب آن بوم سرو می‌شود. شما نمی‌توانید انتظار سرویس غذایی فرنگی با تزیین كلاسیك را در یك برمگرد داشته باشید.

اگر شما تصور می‌كنید در مناطق بومگردی امكانات سرگرمی و رفاهی وجود ندارد، تصور غلطی دارید. درست است كه شما در هتل‌های لوكس مشهد از امكاناتی مانند استخر، سونا و جكوزی بهره می‌برید. اما در اقامتگاه بومگردی مشهد نیز شما می‌توانید از حمام‌های سنتی و آب گرم‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت-cpEp6yVf6j

اقامتگاه‌های بومگردی در مشهد

اقامتگاه بومگردی با حیاط پلكانی در بوژان

اقامتگاه بومگردی دره پرستوها

اقامتگاه بومگردی در چالیدره طرقبه

اقامتگاه بومگردی بی بی لعبا

اقامتگاه بومگردی آوردگاه شاندیز

اقامتگاه‌های بومگردی مشهد، تجربه لذت زندگی در بهشت-kVuF8rFab6