ریپورتاژ آگهی
طرزه فریدون آبشاری چشم‌ نواز در اصفهان

طرزه فریدون آبشاری چشم‌ نواز در اصفهان

ارتفاع این آبشارحدود ۴۰ متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد. جاده ارتباطی این روستا به تازگی آسفالت شده و دسترسی به آن را راحت‌تر كرده است.
  • 1401/06/23
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبك، جاده قلعه سرخ، میدانك اول و دوم، جاده پشتكوه موگویی به پشندگان و سپس روستای طرزه امكانپذیر است.
تلفن : 66059000-021

ارتفاع این آبشارحدود ۴۰ متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد. جاده ارتباطی این روستا به تازگی آسفالت شده و دسترسی به آن را راحت‌تر كرده است.آبشار طرزه از دیدنی های چشم نواز استان اصفهان در فریدون شهر است. این آبشار از رشته كوه های زاگرس سرچشمه گرفته و با عبور از شهر و روستاها نهایتا به روستای طرزه می رسد. وجود آبشار در این منطقه سبب ایجاد طبیعتی مطبوع و دلنشین شده است تا بتوان لحظاتی را از دل روزمرگی بیرون كشید و به آرامش روح و جسم پرداخت.

طرزه فریدون آبشاری چشم‌نواز در اصفهان-V3rdxZstll
آبشار طرزه از جاذبه‌ های طبیعی و دیدنی در منطقه پشتكوه فریدونشهر است كه از ارتفاعات زاگرس مركزی سرچشمه می‌ گیرد و در كنار روستای زیبای طرزه قرار گرفته كه حدود ۸۵ كیلومتر با مركز شهرستان فریدونشهر فاصله دارد. ارتفاع این آبشارحدود ۴۰ متر و در تمام فصول سال جلوه ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره ها به نمایش می‌ گذارد. جاده ارتباطی این روستا به تازگی آسفالت شده و دسترسی به آن را راحت تر كرده است. وجود انواع درختان جنگلی از قبیل سیب، زالزالك، بنه، بلوط و گردو و انواع پرندگان وحشی، بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.  منطقه پشتكوه در شهرستان فریدونشهر در جنوب غرب استان اصفهان قرار دارد كه یكی از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق ایران به شمار می رود. وجود مناطق جنگلی در محدوده روستاهای چالچرانه، كولاب، خوش میوه، گوه و دستگرد و درختان جنگلی حفاظت شده روستای پشند گان كه در دو طرف رودخانه هورو واقع شده و دارای درختان فراوان است به این منطقه زیبایی منحصر به فردی داده است.

طرزه فریدون آبشاری چشم‌ نواز در اصفهان-c6uyz4bLqp

مسیر دسترسی

دسترسی به این آبشار از طریق اصفهان، داران، سه راهی فریدونشهر، فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبك، جاده قلعه سرخ، میدانك اول و دوم، جاده پشتكوه موگویی به پشندگان و سپس روستای طرزه امكانپذیر است.