ریپورتاژ آگهی
ایده هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس

ایده هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس

ایران كشوری رؤیایی و بی‌نظیر است كه پایانی برای مناطق گردشگری آن وجود ندارد.
  • 1401/06/22
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : در نزدیكی دریاچه خلف
تلفن : 66059000-021

این مكان متعلق به دوران سلجوقیان است و بازدیدی منحصر به فرد را به شما هدیه می‌كند. این سفر شما را برای مدت طولانی پیاده روی آماده می‌كند و بنابراین مجبور خواهید شد از طبیعت شگفت انگیز آن دیدن كنید

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس-sj5g8l4wnf
ایران كشوری رؤیایی و بی‌نظیر است كه پایانی برای مناطق گردشگری آن وجود ندارد. سرزمینی پر از مناطق بكر و غیر قابل باور. با ما همراه باشید تا با برخی از این مكان‌ها آشنا شوید.

دره ستاره در قشم

آنچه به دره ستارگان معروف است، پدیده‌ای طبیعی در قلب جزیره قشم با عمق ۱۵ متر است كه مردم را به شگفتی وا می‌دارد. طبیعت جنوب ایران در نزدیكی دریاچه خلف دارای ویژگی اكولوژیكی شگفت‌انگیزی است. پس از عبور از دهكده، برای ورود به این دره اسرارآمیز، خود را در محاصره مجسمه‌ها می‌بینید و هر چه بیشتر وارد دره می‌شوید شگفت زده می‌شوید و سكوت تمام لحظات شما را فرا می‌گیرد.

ویژگی‌ها و دیدنی‌های این دره، این قطعه از طبیعت را به بخشی از ژئوپارك قشم كه در یونسكو به ثبت رسیده تبدیل كرده است كه برای كشور نیز افتخار است.

مسجد نصیرالملك شیراز

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس-ihUdAzm0Wj

این یكی از معدود مساجدی در جهان است كه طراحی داخلی منحصر به فردی با شیشه‌های رنگی دارد كه این مكان را به مكانی منحصر به فرد تبدیل كرده است. نور خورشید از طریق این شیشه‌ها منعكس می‌شود و صحنه‌ای منحصر به فرد را ایجاد می‌كند. این باعث می‌شود دنیای داخل مسجد شبیه جعبه جواهرات باشد. در واقع، نام مستعار این مسجد واقعا با ساختار آن مطابقت دارد: "مسجد صورتی". این شاهكار قرن نوزدهم شهرت خود را مدیون كاشی كاری‌های بزرگی است كه به رنگ قرمز است و فضای مسجد را دلپذیرتر می‌كند.

 

قلعه رودخان گیلان

 

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس-OGVk24F8kT

بر فراز ارتفاعات فومن، مكانی تاریخی به ارتفاع ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از دریاها قرار دارد. این مكان به نام قلعه رودخان یا قلعه حسامی است. این قلعه بزرگترین قلعه خشتی ایران است كه در پارك جنگلی رودخان قرار دارد.

این مكان متعلق به دوران سلجوقیان است و بازدیدی منحصر به فرد را به شما هدیه می‌كند. این سفر شما را برای مدت طولانی پیاده روی آماده می‌كند و بنابراین مجبور خواهید شد از طبیعت شگفت انگیز آن دیدن كنید. بازدید از این قلعه می‌تواند در عین حال برای شما یك تور تاریخی و بوم گردی باشد. در سمت راست قلعه، رودخانه‌ای به همین نام وجود دارد كه از شمال به جنوب جریان دارد و زندگی در اینجا را ممكن می‌كند. وقتی از این جنگل عبور می‌كنید، این شانس را دارید كه مردم را ببینید، خرید كنید و لحظات خوشی را سپری كنید. مغازه‌ها و مراكز موجود در آنجا و وجود بیش از ۱۰۰۰ پله این مكان را به مكانی منحصربفرد تبدیل كرده است .این قلعه تركیبی از هوشمندی، معماری دفاعی است.

 

حمام وكیل شیراز

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عكس-KYrkFoKkcw

این حمام نمونه‌ای بارز از معماری دوران زندیه و به دستور كریم خان زند به عنوان مكانی عمومی ساخته شده است. این مكان به دلیل معماری و نحوه ساخت آن شناخته شده است. ۳۰مجسمه در حمام وجود دارد كه زندگی مردم در گذشته را نشان می‌دهد. مساحت آن ۱۱۰۰۰ متر مربع و دارای ۸۶۶۰ متر زیرزمین به عرض و ارتفاع ۸۰۱۲۰ متر است.