ریپورتاژ آگهی
دریاچه سقالكسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا

دریاچه سقالكسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا

فاصله روستای سقالكسار تا تهران حدود ۳۲۰ كیلومتره كه تقریبا چهار ساعت و نیم زمان میبره."
  • 1401/06/22
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : استان گیلان، رشت، فلكه انتظام، ۱۰ كیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالكسار.
تلفن : 66059000-021

سارا؛ بلاگر، عاشق و معتاد به سفره. ایرانگرد و جهانگرده و از طریق تولید محتوایی كه از سفرهاش داره مخاطب‌های زیادی رو با خودش همراه می‌كنه. سارا در رشته حقوق بین‌الملل تحصیل كرده و در همین راستا هم مشاوره می‌ده، به بچه‌های دیرآموز زبان انگلیسی آموزش می‌ده و هر فرصتی كه پیش میاد رو به سفر می‌گذرونه. اون در سفری به استان زیبا و دیدنی گیلان، به دریاچه‌ای زیبا می‌ره و برامون از محل قرارگیری این دریاچه، نحوه رسیدن به اون و نكاتی كه رعایت‌شون هنگام بازدید از دیاچه لازمه می‌گه، پس با ما همراه باشید تا با معرفی سارا بیشتر از «دریاچه سقالكسار» بدونیم.

دریاچه سقالكسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا-86HduTFUdE
سارا از مكان و دسترسی به دریاچه سقالكسار، یكی از جاذبه‌های استان گیلان می‌گه: "این‌جا دریاچه سد سقالكسار هست كه در روستای سقالكسار در دهستان لاكان و ۱۶ كیلومتری جنوب شهر رشت (حدود نیم‌ساعت از مركز شهر) و در جاده جیرده قرار گرفته. آدرس این‌جا می‌شه استان گیلان، رشت، فلكه انتظام، ۱۰ كیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالكسار. اگر از سمت تهران میاین باید از طریق آزادراه تهران كرج و بعد آزادراه كرج قزوین به سمت رشت برید. بعد از پلیس راه از طریق تقاطع روگذر به سمت فومن حركت كنین و بعد از طی حدودا ۱۰ كیلومتر به بقعه‌ی آقا سید شریف می‌رسین و با پیچیدن به سمت چپ وارد روستا می‌شین. از این‌جا به بعد تابلوهای راهنما شما رو به سد خاكی سقالكسار می‌رسونن. فاصله روستای سقالكسار تا تهران حدود ۳۲۰ كیلومتره كه تقریبا چهار ساعت و نیم زمان میبره."

دریاچه سقالكسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا-nyPZiN44TT
اون در ادامه به نكات مهمی اشاره می‌كنه كه با رفتن به این دریاچه شورانگیز نیاز هست تا رعایت كنیم: "جاده تا خود دریاچه آسفالته و دور دریاچه فقط خاكیه كه ماشین سواری هم می‌تونه بره. شنا، ماهیگیری،كمپ و شب مانی در دریاچه سقالكسار ممنوعه. ورودی دریاچه ماشینی ۱۰ هزار تومنه. اطراف دریاچه كافه، رستوران، سرویس بهداشتی، قایق قویی موجوده. تلفن همراه آنتن میده و اینترنت هم دارین." اون در نهایت درخواستی برای زیبا موندن این محیط طبیعی داره و می‌گه: "لطفا با فرهنگ باشیم و این طبیعت زیبا رو با زباله هامون زشت نكنیم و اگر زباله ای هم دیدیم از روی زمین برداریم."

دریاچه سقالكسار، طبیعتی دیدنی در جنوب رشت/ روایتی از سارا-clzwRxGyvg