ریپورتاژ آگهی
قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!

اگر برای مسافرت به تهران به دنبال قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، می‌گردید، لیستی از این هتل‌ها به همراه اطلاعات رفاهی و موقعیت آنها می‌تواند راهگشا باشد
  • 1401/06/22
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : هتل ها
آدرس : تهران-تهران

اگر برای مسافرت به تهران به دنبال قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، می‌گردید، لیستی از این هتل‌ها به همراه اطلاعات رفاهی و موقعیت آنها می‌تواند راهگشا باشد 

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-jQpBXBZzQr

هتل هایی كه در این مطلب معرفی می‌شوند یكی از بهترین گزینه‌های برای یك اقامت خاطره انگیز در پایتخت ایران هستند.  برای استفاده از معماری و حس و حال گذشته، می‌توان از هتل‌های قدیمی استفاده كرد. درست است كه شهر پر از هتل‌های جدید و لوكس است اما برای كسانی كه طرفدار و كنجكاو هستند تا بدانند هتل‌های قدیمی چه حال و هوایی داشته و حال نوستالژی آنها را به صورت واقعی تجربه كنند، تجربه خوبی است.

شاید هم به تاریخ علاقه داشته باشید و در هر شهر و كشوری بروید، به دنبال ریشه‌ها و بازمانده‌هایی از مكان‌های قدیمی باشید. برای همین به دنبال قدیمی‌ترین هتل‌های تهران بگردید. یا اینكه یادآوری و استفاده از مكان‌هایی كه روزی محل رفت و آمد بزرگان بوده است، به شما احساس بهتری می‌دهد.

البته بازسازی قدیمی‌ترین هتل‌های تهران در سال‌های اخیر، رنگ كهنگی و خاك خوردگی این هتل‌ها را گرفته و با حفظ حالات سنتی، رنگ و رخسار مدرن و لوكسی به آنها داده است.

در ادامه چندین هتل قدیمی در تهران را به همراه امكانات و همچنین مكان هتل گردآوری كرده‌ایم تا بتوانید بهترین هتل مورد نیاز خود را شناسایی و سپس رزرو نمایید.

تاریخچه پیدایش هتل در تهران

عهد قاجار سرآغاز تاسیس هتل در ایران بود. درست است كه قبل این كاروانسرا و بین راهی‌ها میزبان میهمانان بودند اما مفهوم مدرن هتل و هتل‌داری از زمان قاجار و با الهام از فرهنگ غرب، در تهران به وجود آمد و به كار برده شد. در دوران پهلوی هتلداری رونق بیشتری گرفت و تعداد هتل‌های لوكسی كه ساختند بیشتر شد.

 

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-GRNe6gpYPH

در زمان انقلاب بسیاری از هتل‌های قدیمی بازسازی و با رنگ و رویی تازه‌تر به فعالیت‌های خود ادامه دادند.

هتل جهان

هتل سه هزار مترمربعی جهان، هتلی سه ستاره به همراه ۶۰ اتاق در خیابان ولی عصر تهران است. این هتل یكی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهران و مربوط به دوران فتحعلی شاه قاجار است. رستوران، پاركینگ روباز و آژانس‌های هواپیمایی دارد. اولین رستوران هندی مهارجه ایران در هتل جهان قرار گرفته است. این هتل با تركیب معماری قدیم و نو، به خلق محیطی زیبا دست زده است. لابی هتل پر از آثار هنری، نقاشی‌هایی از پادشاهان قاجاری، لباس‌های قدیمی كاركنان و كلكسیون ساعت‌های قدیمی است كه در كنار آینه‌كاری‌های زمان قبل از بازسازی، حال و هوای زیبایی به این هتل بخشیده است.

هتل سیمرغ تهران

هتل میامی سابق، از سال ۱۳۴۲ تا الان به نام سیمرغ، به فعالیت خود ادامه داده است. ۹۳ اتاق در دو ساختمان غربی و شرقی دارد. رستوران لوكس، وجود انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، دمنوشكده و مجموعه آبی، سونا، جكوزی و سالن ورزش و همچنین فروشگاه خدمات متنوعی را برای مهمانان ارائه كرده است. این هتل چهار ستاره در خیابان ولی عصر تهران واقع شده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-IKzinztgbh

هتل انقلاب یا رویال گاردن تهران

اگر به دنبال هتلی با بافت قدیمی در مزكز شهر باشید، هتل رویال یا هتل پارسیان امروزی مناسب سلیقه شما خواهد بود. هتلی كه در سال ۱۳۵۶ ساخته و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده در خیابان طالقانی واقع شده است. این هتل چهار ستاره، ۲۴۷ اتاق و سوئیت داشته و اولین رستوران گردان ایران بوده است. مجموعه رستوران‌ها، كافی شاپ‌ها، ستخر، سونای خشك و بخار هم در دسترس مسافران قرار دارد.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-kbqzH7ABvb

هتل اوین

هتل چهار ستاره اوین در بزرگراه شهید چمران و اتوبان یادگار امام قرار گرفته است. هتل پارسیان اوین چهار بال اصلی دارد. با دو بال شمالی و دو بال جنوبی ۱۵۰ اتاق لوكس دارد. گفتنی است این هتل در سال ۱۳۴۸ زیر نظر بنیاد پهلوی بوده و در سال ۱۳۸۵ با تركیب معماری سنتی و مدرن بازسازی شده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-VC4Hu334h6

هتل بین المللی لاله

در سال ۱۳۴۹ در دوران پهلوی دوم هتل اینتركنتیننتال زیر نظر شركت آمریكایی ساخته شد. اگر می‌خواهید در یكی از قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی در مركز شهر استراحت كنید، هتل لاله انتخاب خوبی است. این هتل در كنار پارك لاله بوده و منظره خوبی دارد. ۱۳ طبقه و دارای ۳۸۰ اتاق و انواع سوئیت است. رستوران‌های ایرانی، فرانسوی و چینی وجود سونا، استخر به همراه ماساژور سالن بدن سازی و بیلیارد، آرایشگاه و كافی شاپ، امكانات رفاهی خوبی را برای مسافران فراهم كرده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-XRaBA1VL15

 هتل هما

هتل پنج ستاره هما با ۱۶ طبقه و ۱۷۷ اتاق و سوئیت، در سال ۱۳۵۲ در خیابان ولیعصر افتتاح شده است. امكاناتی چون رستوران با غذاهای ایرانی و خارجی، دریایی و سنتی و گیاهی و همچنین فستفود، سونا، جكوزی و مجتمع تجاری به همراه ماساژدرمانی و سالن بدن سازی برای پذیرایی از میهمانان آماده شده است. همچنین رستوران معراج در طبقه بالای هتل هما با چشم انداز ۳۶۰ درجه به پایتخت فضای این هتل را جذاب كرده است.

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-QUW79BGVxZ

هتل هویزه

در سال ۱۳۵۲ هتل هویزه تهران تاسیس شد. این هتل چهار ستاره، ۱۵ طبقه و ۱۳۶ اتاق و سوئیت لوكس است. این مجموعه در قلب پایتخت بوده و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد. دسترسی به نقاط مختلف شهر، صنعت و دانشگاه این هتل را محبوب كرده است

قدیمی‌ترین هتل‌های تهرانی، نوستالژی‌های میهمان‌نواز!-8h67cSe8wM

سرنوشت متفاوت هتل گراند

یكی از قدیمی‌ترین هتل‌ها و جزو اولین‌ها، هتل گراند است. این هتل ۱۳۰۰ متری در خیابان لاله زار جنوبی تهران واقع شده و در بخش‌های مختلف آن از الگوی پذیرایی اروپاییان قدیم الهام گرفته شده بود. نمایشنامه‌های مختلفی در این هتل اجرا شده است. در واقع این هتل در زمان قدیم برای پذیرایی از میهمانان خارجی استفاده می شد كه از سفارتخانه به جای اقامتگاه استفاده می‌كردند. همه افراد خاص و درجه یك از هتل گراند تهران جهت اقامت استفاده می‌كردند.

متاسفانه امروزه این هتل قابل استفاده نبوده و به جای نگهداری از آن به عنوان بنای تاریخی، محل فروش لوازم الكترونیكی و لوستر و لوازم روشنایی توسط فروشندگان شده است!

این هتل ها اگر چه قدیمی هستند اما با بازسازی‌های صورت گرفته و تركیب معماری جدید با بافت قدیم، ظاهر آن را به صورت نوستالژی حفظ كرده است. این هتل‌ها با یادآوری حضور افراد معروف و تاثیرگذار و همچنین گذر چندین دهه از فعالیتشان، همچنان میزبان میهمانان مختلف داخلی و خارجی هستند.