ریپورتاژ آگهی
تجربه و چالش‌های سبك زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا

تجربه و چالش‌های سبك زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا

علی و منا؛ یك زوج ایرانگرد و ونلایفر هستن، اونا حدود ۲۰ سال پیش ازدواج كردن و بعد از ۹ سال از زندگی مشترك‌شون تصمیم می‌گیرن در ون خودشون به اسم «دامبو» زندگی كنن
  • 1401/06/22
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

علی و منا؛ یك زوج ایرانگرد و ونلایفر هستن، اونا حدود ۲۰ سال پیش ازدواج كردن و بعد از ۹ سال از زندگی مشترك‌شون تصمیم می‌گیرن در ون خودشون به اسم «دامبو» زندگی كنن. طبیعیه این سبك زندگی و سفر با وجود هیجانات و آزادی كه با خودش داره نیازمند آمادگی، توانایی و استقلال زیادیه، از همین رو علی و منا با سال‌ها تجربه زندگی ونلایف نكاتی كه در این روش زندگی حائز اهمیت هست رو با ما در میون گذاشتن. با ما همراه باشید تا بیشتر از سبك ونلایف و چالش‌های اون بدونیم.

تجربه و چالش‌های سبك زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا-13ZSC2YEdj

 علی و منا برای تجربه زندگی ونلایف به مواردی اشاره می‌كنن تا مد نظر داشته باشیم: "اول اینكه بتونی هزینه‌هاتو تا جایی كه میشه پایین بیاری و كم هزینه زندگی كنی؛ یعنی باید بتونی اكثر كاراتو خودت انجام بدی و وابسته به چیزی و كسی نباشی. همین‌ طور كه می‌دونین كارهای فنی و مكانیكی دامبو با علی هست و هیچ وقت بابت مكانیكی هزینه نمی‌كنیم، بلكه بارها باعث كسب درآمد هم شده." اونا در ادامه از كارهایی كه برای داشتن سلامتی انجام می‌دن، این‌طور می‌گن: "همین‌طور خیلی از غذاها و خوراكی‌هامون رو به فصل و به موقعش از طبیعت می‌گیریم. برای اینكه بتونیم سلامتی‌مون رو حفظ كنیم و هر روز نخوایم پول دوا و دكتر بدیم، سعی می‌كنیم هر روز ورزش كنیم، از مواد غذایی تازه استفاده می‌كنیم تا كنسرو."

اون‌ها تعبیر جالب‌شون برای تحمل سختی در طی مسیر، كشف و تجربیات جدیده و درباره یكی از كارهایی كه با انجامش كسب درآمد می‌كنن و در حوزه سلامت‌شون هم تأثیرگذاره می‌گن: "بارها تو مسیر به كشاورزان كمك كردیم و كنارشون كار كردیم، هم ورزش و سرگرمی بوده برامون هم مواد غذایی تازه ازشون گرفتیم و هم كسب درآمد بوده و البته خیلی كارهای دیگه كه وقتی تو حركت هستیم تو موقعیتش قرار می‌گیریم و به خاطر حس كنجكاوی كه داریم، سعی میكنیم تجربه كنیم و چیزهایی جدید رو كشف كنیم و یاد بگیریم. باید بدونی كه تو این زندگی یه چیزهایی رو از دست میدی اما یه چیزهای بهتر به دست میاری."

 

تجربه و چالش‌های سبك زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا-deSMMEQlL1

علی و منا در ادامه برامون از چالش‌های زندگی ونلایف می‌گن و بهتر از هر كسی این زندگی رو توصیف می‌كنن: "یكی دیگه از چالش‌های زندگی ونلایف، فضای محدود و مینیماله كه شاید برای خیلی‌ها حوصله سر بر باشه. ما بیشتر از فضای طبیعت استفاده می‌كنیم، معمولا زمان استراحت و رانندگی تو ماشین هستیم. زندگی ونلایف چون طوری‌كه دو نفر آدم همیشه و همه جا با هم وقت می‌گذرونند، شاید بعد از مدت كوتاهی دیگه همه چیز براشون تكراری بشه، كارها و صحبت‌ها تكراری بشه، ممكنه از همدیگه خسته بشن و دعواشون بشه، به خاطر همین باید طوری برنامه‌ریزی كنند كه زندگی براشون یكنواخت نشه. باید سرگرمی هایی ایجاد كرد."

اون‌ها از كارهایی كه همیشه سبب سرگرمی‌شون می‌شه و دوست دارن انجام بدن نام می‌برن كه انصافا یك‌یك‌شون جذاب و خوشاینده:"پیاده‌روی، دیدن و عكاسی از حیوانات و گیاهان و جمع‌آوری اطلاعات از آن‌هاست و كارهایی مثل كتاب خوندن، بازی كردن، پادكست و موزیك گوش كردن، فیلم و سریال دیدن، ساز تمرین كردن، صنایع‌دستی درست كردن، با آدما و محلی‌ها معاشرت كردن و خیلی كارهای دیگه كه تو موقعیتش پیش میاد."

علی و منا توصیه‌هایی برای زوج‌ها درباره زمان انتخاب و مدیریت این سبك سفر و زندگی دارن: "اگر خیلی سریع بعد از ازدواج بخواین این زندگی رو انتخاب كنید، شاید به مشكل بخورید چون هنوز اونقدر از هم شناختی ندارید. ما چند سال بهش فكر كردیم به زندگی در سفر و بعد از نه سال با هم زندگی و گاهی سفر كردن، به این نتیجه رسیدیم كه ما در سفر و طبیعت خوشحال‌تریم و آرامش بیشتری داریم. هر دو با هم عشق سفر داشتیم و داریم و یاد گرفتیم كه با حرف زدن مشكلات رو حل كنیم و همیشه و همه جا پشت هم باشیم و بهم تكیه كنیم."

تجربه و چالش‌های سبك زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا-HBhgzllJwF