ریپورتاژ آگهی
تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی

دبی می‌تواند به عنوان شهری از شگفتی‌های معماری نامگذاری شود
  • 1401/06/21
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران_تهران
تلفن : 66059000-021

تیغه عربستان یك ساختار معماری شگفت انگیز مانند تیغه‌ای است كه توسط كلودیو كاتالانو مفهوم و طراحی شده است.

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-3o3dgZ8JdL

به گزارش سلام نو، دبی می‌تواند به عنوان شهری از شگفتی‌های معماری نامگذاری شود. در اینجا خلاقیت و طراحی به طور كامل به سطح جدیدی حركت كرده است. ما نمی‌توانیم به عنوان معماری مدرن آثار مشكوكی از دبی ببینیم. این آثار بیشتر از برج خلیفه و برج العرب جومیرا است. علاوه بر این، این فقط در مورد معماری مدرن نیست، بلكه از یك معماری سبز شگفت انگیز خبر می‌آید. حتی در این روند نسبتا جدید، دبی در میان رهبران جهان خود را نشان داده است. اجازه دهید تا شگفتی معماری پایدار را كه برای دبی پیشنهاد شده است، بررسی كنیم كه آن را الهام بخش برای سایر نقاط جهان قرار دهیم.

 

۱. هتل اپیرون ایسلند

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-TzP0uDAG2V

این یكی از شگفتی‌های دبی است كه به عنوان هتل و برج العرب اولین و هتلی ۷ ستاره است. این هتل همچنین یك بلوك مسكونی شامل ۳۵۰ آپارتمان لوكس دارد. سایت آپیرون حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر دور از خط ساحلی دبی است كه با هلیكوپتر یا قایق قابل دسترسی خواهد بود. كل هتل دارای یك موضوع جنگلی است. دو طبقه بالا شامل یك جنگل مختص حشرات و پروانه‌ها می‌شود. به غیر از این همه، این هتل همچنین دارای امكاناتی مختلفی از قبیل مغازه‌ها، سینما، گالری هنری، مناطق كنفرانس، آبگرم و ورزشگاه، تالاب خصوصی و سواحل و همچنین یك رستوران زیر آب خواهد بود.

 ۲. برج الشرق

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-NvcUQ9DgKE

در دبی یك پروژه مسكونی به نام برج الشرق راه اندازی شده است. پس از اتمام به عنوان بلندترین ساختمان در جاده شیخ زاید در دبی، شناخته شده است. این ساختمان ۱۰۰ طبقه بلند، با بیش از ۳۶۰ متر دارای ۲۶۸ آپارتمان لوكس است. این ساختار مجموعه‌ای از هشت ساختمان مارپیچی استوانه‌ای است كه برای خیره شدن چشم‌ها ساخته شده است.

۳. تیغه عربستان

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-vwYLdfDQfX

تیغه عربستان یك ساختار معماری شگفت انگیز مانند تیغه‌ای است كه توسط كلودیو كاتالانو مفهوم پردازی و طراحی شده است. علاوه بر این، ساختمان دارای یك استفاده از مخلوط است و از شكل گیاهان الهام گرفته شده است كه چگونه اجزای عمودی مانند تیغه‌های مختلف به یكدیگر متصل می‌شوند تا یك واحد را تشكیل دهند. این ساختمان شامل یك هتل، منطقه تجاری و همچنین فضاهای مسكونی خواهد بود

. ۴. برج شهر دبی

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-aXA27kiVmz

 برج شهر دبی یك معماری شگفت انگیز و پیچیده در طراحی است. این چندبرج شهر دبی یك معماری با پیچیدگی مطلوب آن در طراحی است. این برج چند طبقه شامل ۴۰۰ طبقه اختصاص داده شده به فضاهای مسكونی است كه توسط یك اسپیر كه انرژی تولید می‌كند جایگزین می‌شود و ۴۰۰ متر بالا است. علاوه بر این، سایت پیشنهادی پروژه بزرگ، خلیج فارس خواهد بود كه بخشی از ساختمان در خط ساحلی غرق می‌شود. برج به چهار برج مستقل ۱۰۰ طبقه سازماندهی شده است كه به عنوان "محله‌ها" نامیده می‌شود كه از طریق یك قطار گلوله متصل می‌شوند.

۶. شهر ورزشی دبی

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-hkXGtHQj1Q

شهر ورزشی دبی هنوز در حال ساخت است و یك پروژه بزرگ است كه دارای امكانات ورزشی متعدد و همچنین فعالیت‌های اوقات فراغت به غیر از فضاهای مسكونی است. این پروژه دارای یك استادیوم بزرگ جهانی است كه می‌تواند به عنوان یك محل برای نمایش‌ها و كنسرت‌ها نیز استفاده شود. شهر ورزشی دبی نیز مانند آكادمی دیوید لویید است.

 

۸. دبی هیدروپولیس

تصاویری از چند شاهكار معماری در دبی-UN224V0ODu

هیدروپولیس دبی هنوز در حال ساخت است كه برای تبدیل شدن به اولین هتل لوكس زیر آب در سراسر جهان و یكی از معماری سبز دبا، پس از اتمام، تبدیل شده است. هیدروپولیس دارای سه جزء اصلی، ایستگاه زمین (جایی كه مهمانان وارد می‌شوند)، یك تونل اتصال (كه مهمانان را به لابی هتل از طریق قطار می‌برد) و ۲۲۰ سوئیت كه در مجتمع زیردریایی قرار دارند، است.