ریپورتاژ آگهی
شیرازگردی با سمانه قائدی

شیرازگردی با سمانه قائدی

سمانه قائدی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، در سئو (SEO) و دیجیتال ماركتینگ با تمركز بر استراتژی، كانتنت ماركتینگ و سوشال مدیا ماركتینگ تخصص داره.
  • 1401/06/21
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : شهر-استان
آدرس : فارس-شیراز
تلفن : 66059000-021

سمانه قائدی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، در سئو (SEO) و دیجیتال ماركتینگ با تمركز بر استراتژی، كانتنت ماركتینگ و سوشال مدیا ماركتینگ تخصص داره. اون سفرهای زیادی رفته و پیشنهادات جالب توجهی برای مقاصد و جاذبه‌های گردشگری داره. سمانه در سفری به شهر شعر و ادب شیراز از بافت و جاذبه‌های تاریخی شهر دیدن می‌كنه و توصیه می‌كنه تجربه‌هایی رو در این شهر داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بیشتر از دیدنی‌های شیراز بدونیم.

شیرازگردی با سمانه قائدی-6YkRcmag1u

سمانه از حس و حال خودش در شیراز می‌گه و زمان مناسبی رو برای سفر به این شهر پیشنهاد می‌كنه: "شیراز برای من همیشه پر از سرزندگی و شوق زندگیه، شهری كه سال‌های زیادی از زندگیم رو توش سپری كردم و بزرگ شدم و بهترین زمان سفر بهش بهار، مخصوصا اواخر فروردین و اردیبهشته كه عطر بهارنارنج از خود بیخودتون می‌كنه." اون در ادامه به جاذبه‌های گردشگری از جمله مكان‌های تاریخی و زیبا، باغ‌ها و آرامگاه‌های شعرای مشهور شهر اشاره می‌كنه:

‌"بافت و جاذبه‌های تاریخی شیراز؛ حمام وكیل، بازار وكیل، مسجد وكیل، ارگ كریم خان، مسجد نصیرالملك، نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملك، خانه فروغ‌الملك، مسجد جامع عتیق، عمارت شاپوری. باغ‌های گیاه‌شناسی و تاریخی شیراز؛ باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا. آرامگاه شاعرهای معروف شیراز؛ آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه خواجوی كرمانی، آرامگاه شوریده شیرازی." البته حواستون باشه بهترین زمان سفر به شیراز رو انتخاب كنید تا بتونید تجربه ای شبیه تجربه سمانه داشته باشید.

شیرازگردی با سمانه قائدی-GVwlVyI4hk

‌اون پیشنهادات بی‌نظیری درباره‌ی قدم زدن، شكم‌گردی، بازدید از سایت‌های تاریخی، گشت در طبیعت و حضور در یك بوتیك هتل می‌ده: "تو خیابون‌های قصرالدشت، ارم، معالی‌آباد، ستارخان، بولوار چمران قدم بزنید. فالوده شیرازی پشت زندان، بستنی «بابا بستنی» و عرقیات معروف شیراز رو امتحان كنید. غذاهای كلم پلو، قنبرپلو (غم‌بر پلو)، خورشت بادمجون، یتیمك، آلودوپیازه، آلو لاپلو، كته گوجه و آش سبزی رو امتحان كنید. یك روز رو برای بازدید از تخت‌جمشید، نقش رستم، نقش رجب و آرامگاه كوروش در اطراف شیراز وقت بذارید. از طبیعت زیبای قلات در اطراف شیراز و دریاچه مهارلو غافل نشید. نمای شیراز رو از بام شیراز در باباكوهی یا قسمت ارم تماشا كنید. اگه باره اوله به شیراز سفر می‌كنید حتما در یك بوتیك هتل در بافت تاریخیش اقامت كنید تا راحت و بی‌دردسر همه جاذبه‌هاش رو ببینید."

در نهایت سمانه از سوغات شیراز و گپ زدن با مردمان لطیفش می‌گه و توصیه می‌كنه غذای شیرازی و فست‌وفودهای با كیفیت شهر رو از دست ندیم: "اگه قصد خرید سوغاتی دارید، نون شیرین (یوخه)، عرقیات، كلوچه مسقطی، مسقطی لاری، هنرهای دستی مثل خاتم و مس و فرش و گلیم... گزینه مناسبی هستن. با مردم شیراز گپ بزنید و از لهجه شیرینشون لذت ببرید. از فست‌فودهای با كیفیت و خوب شیراز تو بخش مدرن‌تر شهر مثل معالی‌آباد، عفیف‌آباد، ستارخان، نیایش غافل نشید. حداقل یه وعده غذای شیرازی رو تو یكی از رستوران‌های سنتی شیراز بخورید."

شیرازگردی با سمانه قائدی-UViTupdOZa