ریپورتاژ آگهی
سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیكا در سفر به اتیوپی

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیكا در سفر به اتیوپی

مملیكا؛ جهانگرد و راهنمای سفره، اون عاشق ایرانه و كلی ایرانگردی كرده. لیسانس مكانیك داره و در صنعت نفت و گاز مشغول به كار بوده و از سال ۹۲ سفر رفتن رو شروع می‌كنه
  • 1401/06/21
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران -تهران
تلفن : 66059000-021

مملیكا؛ جهانگرد و راهنمای سفره، اون عاشق ایرانه و كلی ایرانگردی كرده. لیسانس مكانیك داره و در صنعت نفت و گاز مشغول به كار بوده و از سال ۹۲ سفر رفتن رو شروع می‌كنه. مملیكا حدود پنج ساله كه استعفا داده و از دنیای مهندسی خداحافظی كرده و بیشتر زمان خودش رو در سفر سپری می‌كنه. اون برنامه و تورهای زیادی رو طراحی و اجرا كرده و در سفری كه به دومین كشور پر جمعیت قاره آفریقا داشته، اتفاقات بی‌تكراری رو تجربه كرده. با ما همراه باشید تا با روایت و سفر مملیكا از كشور اتیوپی بیشتر بدونیم.

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیكا در سفر به اتیوپی-0QhPWu7ic6

مملیكا از عجایب اتیوپی و امكانات این كشور دیدنی می‌گه: "اتیوپی كشور عجیبی بود برام. از طرفی توقع این همه تنوع دیدنی‌ها رو نداشتم، از طرف دیگه می‌تونستم تا حدودی حرف دل خیلی از مردم‌شون رو درك كنم. ابتدای سفر به جنوب كشور و دیدن قبایل عجیب و جالب و تا حدودی بدوی اونها رفتیم. فكر می‌كردم فقط این بخش خیلی بی امكانات هست. بعد كه به قسمت‌های شمالی رفتیم و جاده‌ها رو گز كردیم، دیدیم كه اوضاع كمی بهتر از جنوب هست، اما ظاهرا كشور به این زیبایی با این همه منابع، حتی از برخی همسایگانش نیز عقب افتاده. كشوری كه مستعمره كسی هم نبوده و تاریخ و فرهنگ بسیار غنی داره."

اون در ادامه راجع‌به جنگ داخلی در این كشور و تمایل مردم به پیشرفت می‌گه: "از یك ماه قبل از سفر ما جنگ داخلی در شمال اتیوپی شروع شده بود. ایالت تیگرای كاملا بسته شده و نتونستیم به منطقه denakil بریم. در طول سفر با ادمهای مختلفی صحبت كردیم و جالب بود كه همشون میگفتن همه مردم به شدت نخست وزیر جدیدشون كه دو سه سال هست رای اورده رو دوست دارن. قبل از اون به مدت ۲۷ سال قدرت دست گروهی از ایالت تیگارای بوده كه به گفته همه كسانی كه صحبت كردیم باهاشون، فقط منابع كشور رو به نفع خودشون مصرف كردن و هیچ پیشرفتی نكرده كشور و با حمایت برخی گروه های تروریستی در كشور باعث ایجاد جنگ و اختلاف بین بخش های مختلف كشور شده بودن. میگفتن همه مردم دوست دارن كه نخست وزیر جلوی ایالت تیگرای بایسته و كشور ارام بشه و پیشرفت كنن."

 

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیكا در سفر به اتیوپی-dDRe60CL5s

مملیكا از واكنش مردم این دیار برای ماندگاری نخست‌وزیر وقت‌شون این‌طور می‌گه: "برق چشم‌هاشون دیدن داشت وقتی می‌گفتن كه اگر این نخست‌وزیر روی كار بمونه فقط ۵ سال دیگه تحولات خیلی بزرگی در اتیوپی رخ می‌ده. امید رو می‌شد توی حرف‌هاشون كاملا حس كرد. از ته دل دعا می‌كردم همین‌طور بشه و این جمعیت ۱۱۰ میلیونی خوشحال بشن. در همین دو سه سال نیز این كشور در رتبه‌های برتر رشد اقتصادی بوده. به راستی كه سفر معجزه می‌كنه. سفر باعث می‌شه به هر كشوری كه میری، بعدش بخشی از وجودت اونجا بمونه و اونجا رو هم از خودت بدونی. سفر باعث میشه به دنیای بدون مرز نزدیك تر بشیم و برامون مهم باشه كه همه كشورها پیشرفت كنن و همه مردم به رفاه برسن. امیدوارم چند سال دیگه كه به اتیوپی اومدم، كشوری به مراتب پیشرفته تر، و مردمی شادتر ببینم، هر چند كه الان هم با تمام این حرف‌ها، شاد بودن و امیدوار."

اون از یه نكته جالب توجه درباره‌ی اینترنت و ایرلاین كشور اتیوپی می‌گه كه واقعا عجیب و باورنكردنیه: "فقط هنوز برام سوال بود كه چطور این كشور فقط یك اپراتور اینترنت داره و اینترنت 4G نداره، اما بزرگترین و برترین ایرلاین افریقا برای اونهاست. واقعا هم كیفیت خوبی داشت پروازهاشون و پذیرایی اونها در یك پرواز داخلی ۱ ساعته، از پرواز بین المللی ۶ ساعته تركیش بهتر بود، و همچنین كیفیت هواپیما."

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیكا در سفر به اتیوپی-HGVOnNNDYP