ریپورتاژ آگهی
چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی

الهه علیخانی؛ بلاگر و عاشق سفره، اون از طریق تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره كسب درآمد می‌كنه. الهه ایرانگردی و طبیعت‌گردی رو دوست داره و چندی یك‌بار هم می‌تونه یك سفر اقتصادی به شیوه كوله‌گردی در خارج از ایران برای خودش ترتیب بده.
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

الهه علیخانی؛ بلاگر و عاشق سفره، اون از طریق تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره كسب درآمد می‌كنه. الهه ایرانگردی و طبیعت‌گردی رو دوست داره و چندی یك‌بار هم می‌تونه یك سفر اقتصادی به شیوه كوله‌گردی در خارج از ایران برای خودش ترتیب بده. این دختر پویا و خوش انرژی در دانشگاه در مقطع ارشد، بیوتكنولوژی پزشكی خونده و در همین حوزه هم كار كرده اما زمانی تصمیم می‌گیره بیشتر سفر بره و كم كم شغلش هم در زمینه سفر و گردشگری رقم می‌خوره. الهه هم مثل سفر برو ها به دنبال كم كردن هزینه سفرهاش هست تا بتونه سفرهای بیشتری بره و تجربه كسب كنه، از همین رو گاهی برای اقامت در سفرهاش از «هاستل» استفاده می‌كنه. با ما همراه باشید تا از طریق الهه بیشتر راجع به هاستل، شرایط و جزئیاتش بدونیم.

الهه در وهله اول به طور كامل توضیح می‌ده كه «هاستل» چیه؟: "یكی از هزینه های اصلی سفر هزینه ی اقامت هست و با مدیریت كردن این هزینه به راحتی میتونین سفرتون رو به یك سفر ارزان قیمت تبدیل كنید. مكان های اقامتی زیادی در یك شهر یا كشوری كه به اون سفر كردین وجود داره مثل هتل، سوئیت، مسافرخانه، اقامتگاه بومگردی در ایران. هاستل یكی از این مكان های اقامتی بسیار ارزان است. هاستل (Hostel)، از تركیب دو واژه انگلیسی Host  مهمان كردن و  Hotelهتل تشكیل شده و در واقع یك نوع خوابگاه دانشجویی برای گردشگرها هست. هاستل هم اتاق های عمومی داره و هم‌ خصوصی. اتاق های عمومی معمولا بین ۶ تا ۸ تا تخت داره و سرویسهای بهداشتی، حمام، آشپزخانه، همگی مشترك هستن. اتاق های خصوصی هاستل هم باز نسبت به هتل خیلی قیمت كمتری دارن و اگر در اتاق های عمومی راحت نیستین میتونین اتاق خصوصی رزرو كنید."

 

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی-iRhMJgOnxI
اون درباره وسایل و شرایط موجود در هاستل و جنبه‌های مثبت و منفیش این‌طور می‌گه: "هاستل كلا نسبت به هتل هزینه ی خیلی پایینی داره و اون هم به دلیل اینكه همزمان چند نفر دارن از یه اتاق استفاده میكنن و گرنه امكاناتش به نظر من از هتل بیشتره و راحت میتونید آشپزی كنید و با توریست های مختلف دنیا آشنا بشین و با هم صحبت كنید و كلی اطلاعات كسب كنید. قیمت هم بین ۵ تا ۱۵ دلار هست و متغییره. توی سفر شما برای خواب میرین محل اقامت دیگه، حالا چه فرقی داره اون تخت توی هاستل باشه یا هتل. واقعا زیاد سخت نگیرین تا بتونین بیشتر سفر برین و بیشتر به جنبه های مثبت هاستل كه خیلی زیاده فكر كنین. بیشتر هاستلها وسایل خواب مثل ملافه و پتو و ظروف پخت و پز رو دارن ولی با خودتون مخصوصا توی شرایط كرونا همه چیز داشته باشید بهتره و بهداشتی تر. حتما قفل هم با خودتون داشه باشید چون كمد های هاستل كلید ندارن و هیچ تضمینی برای امینت وسایلتون وجود نداره. هزینه یك شب اقامت در هاستل ها از ۵ دلار هست تا ۱۵ دلار."

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی-nsK31i7zDS

اون در ادامه سایتی كه خودش هاستل رزرو می‌كنه رو معرفی می‌كنه و می‌گه: "اسم سایتی كه از اون میتونید هاستل یا هر چیزی رو توی هر نقطه ای از دنیا رزرو كنید booking.com هست. سایت های دیگه ای هم هستن ولی من از این سایت خیلی راضی ام و همه ی اطلاعات لازم برای هاستل رو میتونید پیدا كنید. خیلی از هاستل ها رو میتونید همین طوری رزرو كنید و اونجا پولش رو نقدی پرداخت كنید چون ما كارت بانكی نداریم و نمیتونیم اینترنتی پول هاستل یا هتل رو ‌پرداخت كنیم."

 

چگونه در هاستل‌ها اقامتی ارزان داشته باشیم؟ / تجربه‌ای از الهه علیخانی-bRB2gWbo9I