ریپورتاژ آگهی
پارك ششدار پاركی زیبا در كنار كوه باستانی قلاقیران

پارك ششدار پاركی زیبا در كنار كوه باستانی قلاقیران

این اثر طبیعی پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد و درختان چند ساله ای در آن روییده است كه گویای قدمت این مكان است از جمله این گیاهان می توان به درختان كهن ساله بلوط اشاره كرد. علاوه بر این گونه ی دیگری ازگل ها و گیاهان در این مكان پدید آمده است.
  • 1401/06/20
  • استان : ايلام
  • شهر : ایلام
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : ایلام - ایلام
تلفن : 66059000-021

این اثر طبیعی پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد و درختان چند ساله ای در آن روییده است كه گویای قدمت این مكان است از جمله این گیاهان می توان به درختان كهن ساله بلوط اشاره كرد. علاوه بر این گونه ی دیگری ازگل ها و گیاهان در این مكان پدید آمده است.یكی از جاذبه های استان ایلام پارك جنگلی ششدار است این پارك زیبا در كنار كوه باستانی قلاقیران  در ۳ كیلومتری استان ایلام واقع شده است. وجود كوه قلاقیران كه از اهمیت ویژه ای در میان مردم این منطقه برخوردار است ارزش خاصی به پارك ششدار داده است و زیبایی های آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند و از قطب های بسیار مهم توریستی محسوب می شود.استان ایلام سراسر از جاذبه های طبیعی و تاریخی پوشیده شده است این استان كه در گذشته بخشی از عیلام سابق بوده است سه هزار سال قبل منقرض شده است و بسیاری از جاذبه های تاریخی آن از بین رفته است و به شكل امروزی در آمده است از آنجایی كه این استان آب و هوای كوهستانی دارد پارك ششدارآن هم مملو از درختان كوهستانی است.

پارك ششدار پاركی زیبا در كنار كوه باستانی قلاقیران-afWQw0stgZ

این اثر طبیعی پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد و درختان چند ساله ای در آن روییده است كه گویای قدمت این مكان است از جمله این گیاهان می توان به درختان كهن ساله بلوط اشاره كرد. علاوه بر این گونه ی دیگری ازگل ها و گیاهان در این مكان پدید آمده است و طبیعت چشم نوازی را به وجود آورده است پارك جنگلی ششدار از منظره ی شگفت انگیزی برخوردار است كه نظیر آن را در كمتر جا می توان دید طبیعت بكر،محیط سبز،هوای مطلوب و گونه های متنوع گیاهان از خصوصیات این منطقه جذاب است تمام این ها شرایط بسیار مناسبی را برای زیستگاه تعدادی از حیوانات و پرندگان فراهم كرده است كه سالیان طولانی این مكان را برای زندگی انتخاب كرده اند.

 

پارك ششدار پاركی زیبا در كنار كوه باستانی قلاقیران-wZj3de5Ho9

در هوای دل انگیز بهاری كه هنگام باز شدن گل ها است و یا فصل تابستان كه سراسر این جاذبه طبیعی سرسبز می شود و در فصل پاییز كه جلوه ی دیگر طبیعت رونمایی می شود و رنگ های متفاوتی را نمایان می كند، بهترین زمان برای سفر است اگرچه زمستان هم جلوه های چشمگیری دارد ولی سرمای هوا باعث شده است اوج بازدید از این مكان در شش ماه اول سال باشد.اگر قصدن ماندن را داشته باشید، می توانید از هتل های استان ایلام برای اقامت استفاده كنید. همچنین با داشتن لوازم كافی از جمله چادرمسافرتی،لباس كافی،موادغذایی و دیگر امكانات مورد نیاز چند شبی را در ششدار بمانید. توصیه می شود برای حفظ این محیط از هرگونه آسیب رساندن به آن به خصوص ریختن زباله و آتش روشن كردن و شكستن درختان خودداری كرد.