ریپورتاژ آگهی
بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیكا

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیكا

مملیكا؛ بلاگر و عاشق سفره. ایرانگردی و جهانگردی می‌كنه و تا الان در چهار قاره دنیا به بیست و هشت كشور سفر كرده كه برخی از اون‌ها تكراری بودن. مملیكا به عنوان یك راهنمای سفر، برنامه‌های بسیاری رو طراحی و اجرا كرده و تجربه شایان توجهی در این زمینه داره.
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

مملیكا؛ بلاگر و عاشق سفره. ایرانگردی و جهانگردی می‌كنه و تا الان در چهار قاره دنیا به بیست و هشت كشور سفر كرده كه برخی از اون‌ها تكراری بودن. مملیكا به عنوان یك راهنمای سفر، برنامه‌های بسیاری رو طراحی و اجرا كرده و تجربه شایان توجهی در این زمینه داره. اون از ماجراجویی و تجربه‌های خاص و جدید استقبال و گاهی مسائل جالبی رو در حوزه سفر مطرح می‌كنه تا به نوعی آدمی به فكر كردن راجع بهشون تشویق بشه. مملیكا در ارتباط با تأثیری كه سفر كردن می‌تونه بر شخص داشته باشه، این سوال رو می‌پرسه كه؛ " آیا واقعا سفر كردن آدم رو با شعور تر میكنه؟"، برای دونستن نظر این جهانگرد با ما همراه باشید.مملیكا از نگاهش به پختگی آدم در سفرهای متفاوت این‌طور می‌گه: "یه جمله معروفی هست كه خیلی ها واسه سفر ازش استفاده میكنن، شاید با هدف انگیزه دادن به آدمها واسه بیشتر سفر كردن. میدونید اون چیه؟ "بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی". ولی یه نكته رو توجه نمیكنن خیلیا. كسی كه این جمله رو گفته، در چه زمانی گفته، و سفر كردن در اون زمان چجوری بوده. یك زمانی بوده شاید از تهران تا قشم میخواستی بری باید چندین ماه یا حتی سال در مسیر میبودی، سختی زیاد میكشیدی، مسیر هموار نبوده، مهارت و تجربه هم میخواسته و خیلی چیزای دیگه. شاید اونایی كه اون زمانهای دور سفر میكردن، كه خیلی تعدادشون كم بوده، واقعا یكم پخته میشدن. اما الان چی؟ شما مثلا هر ماه پاشو یه هفته برو آنتالیا در هتل ۵ ستاره یو آل همش عشق و حال. پخته میشی؟ نیم پز هم نمیشی عزیز من، چه برسه به آب پز حالا انتالیا هم نه، ولی خیلی ها هستن انقدر دنبال رفاه صد درصدی هستن در سفرهاشون و این عبارت هم بعدش استفاده میكنن، كه آدم روش نمیشه جای دیگه استفادش كنه. ما در واقع از عبارت ها و جملات قدیمی سو استفاده میكنیم و اصلا خرابشون میكنیم. اگر میتونیم راحت و در رفاه كامل سفر كنیم، لزوما دلیل نمیشه پخته تر بشیم، هر چند نشدنی هم نیست. به نظرم پخته تر شدن در سفر نیاز به این داره هرراز گاهی متفاوت تر، اروم تر و با نگاه باز تر سفر كنیم."

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیكا-qUhGSqeT8d

در ادامه مملیكا سفر رو تنها راه و روش برای پخته شدن نمی‌دونه و در این‌باره می‌گه: "خیلی جاها تنها بریم، به دل ماجراجویی بریم، با مردم نشست و برخواست كنیم، سختی بكشیم، تجربه كنیم و خیلی كارای دیگه. چیزی كه بهش رسیدم اینه كه در كنار سفرها باید خیلی مطالعه كرد، كتاب خوند، فكر كرد، تجربه كرد، بحث كرد و تحقیق كرد و شاید كه بعدها بتونیم بگیم مفید سفر كردیم و چیزی به ما اضافه شده. من به شخصه در سفرهای گروهی بارها تجربه كردم كه آدمهای مختلف برداشت و استفاده های مختلفی داشتن. بعضیا واقعا بزرگتر شدن، و بعضیا صرفا یك جای جدید رو دیدن و یا به نوع جدیدی عشق حال كردن. همش خیلی خوبه، و قابل احترام هست, اما ماست ها رو نریزیم تو قیمه ها, اگر هدفمون پخته تر شدن نیست یا روشمون به اون ختم نمیشه، ادعاشو هم نكنیم. من نیز هیچوقت تمایل ندارم ادعا كنم به خاطر سفرهای زیادم شاید خیلی دنیا دیده و فهمیده هستم. ادمهای زیادی دیدم كه سفر هم زیاد نرفتن اما درك و فهم بیشتری نسبت به من یا خیلی از اهالی سفر داشتن. سفر كردن خیلی خوبه، اما كافی یا تنها راه پخته تر شدن نیست. جهانگردی میتونه ادم رو دنیا دیده‌تر و پخته‌تر كنه، اما لزوما هر كسی جهانگردی كرده اینگونه نیست، همونطور كه هر كسی هر چیزی درس میده استاد نیست."

 

بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی، روایتی از زیر و بم سفر از زبان مملیكا-jxoU8Mte2P