ریپورتاژ آگهی
آشنایی با اقامتگاه بوم گردی وارگه دالاهو / آیا دوران رونق اقامتگاه های بومگردی رسیده است؟

آشنایی با اقامتگاه بوم گردی وارگه دالاهو / آیا دوران رونق اقامتگاه های بومگردی رسیده است؟

حسینی كه اقامتگاه را با تیمی مركب از اعضای خانواده و نیروهای جوان اداره می‌كند معتقد است كه كار اقامتگاه یك كار بلند مدت است و نمی‌شود انتظار داشت در یكی دو سال كار رونق بگیرد.
  • 1401/06/20
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : دالاهو
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كرمانشاه - دالاهو
تلفن : 66059000-021

حسینی كه اقامتگاه را با تیمی مركب از اعضای خانواده و نیروهای جوان اداره می‌كند معتقد است كه كار اقامتگاه یك كار بلند مدت است و نمی‌شود انتظار داشت در یكی دو سال كار رونق بگیرد.

انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی به جای هتل‌های لوكس و لاكچری چند سالی است كه مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است. قیمت به صرفه در كنار تجربه منحصر به فرد شیوه زندگی و فرهنگ مردم دو مزیتی است كه باعث جذابیت بسیار زیاد اقامتگاه‌های بومگردی شده است. 

حالا با مهار كرونا پس از دو سال دوباره مردم به جاده زده‌اند و بار دیگر چرخ اقامتگاه‌های مختلف به حركت درآمده است. یكی از این اقامتگاه‌هایی كه تجربه خاصی را به مسافران می‌بخشد اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو در روستای سید محمد شهرستان دالاهو است.

دالاهو منطقه ناشناخته‌ای نیست و یكی از نقاط جالب توجه كرمانشاه است كه با طبیعت زیبا و سرسبز خود و جاذبه‌هایی چون مسجد عبدالله بن عمر، آرامگاه بابا یادگار و سرخه دیزه شناخته می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی وارگه دالاهو یكی از جالب‌ترین اقامتگاه‌هایی است كه شما می‌توانید در آن اقامت كنید. این اقامتگاه توسط تیم عمارت خورشید طراحی و در نزدیكی آرامگاه بابا یادگار ساخته شده است.

امیر حسینی، مدیر این اقامتگاه درباره ساخت و راه‌اندازی آن به سلام نو می‌گوید: ایده راه اندازی اقامتگاه از سوی دوستان دیگری بود و من پای اجرا آمدم و با لطف و همكاری دوستان سنگ بنای این كار را گذاشتیم و در نهایت سال ۱۳۹۸ توانستیم به مهمان پذیری برسیم.

با وجود وقت گیر بودن اداره اقامتگاهی كه ظرفیت پذیریش بیش از ۳۰ میهمان را دارد این كار هنوز شغل جانبی حسینی است. او در این باره می‌گوید: كار ما شروع نشده بود كه كرونا شیوع پیدا كرد و ما در ابتدای مسیر از اهدافی كه تعیین كرده بودیم دور شدیم. حالا كه كرونا مهار شده اوضاع بهتر شده است، به خصوص با توجه به اینكه در منطقه ما وجود اقامتگاه چندان سابقه نداشته و اقامتگاه كم است.

 

حسینی كه اقامتگاه را با تیمی مركب از اعضای خانواده و نیروهای جوان اداره می‌كند معتقد است كه اقامتگاه یك كار بلند مدت است و نمی‌شود انتظار داشت در یكی دو سال كار رونق بگیرد.

او درباره اصلی‌ترین مشكلاتی كه پیش پایش قرار دارد می‌گوید: مشكل اصلی این است كه برخی از زیر ساخت‌ها در منطقه ما كافی نیست؛ از جمله جاده‌ای كه باید بهتر شود. استاندار سابق كرمانشاه گفتند كه مسائل مربوط به اقامتگاه‌های گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد، اما تا این لحظه آن وعده محقق نشده و ما آن چیزی كه باید را ندیدیم.

این فعال حوزه گردشگری درباره واكنش مردم نسبت به حضور در منطقه دالاهو می‌گوید: مردم خیلی خوشحال و راضی هستند و از دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بسیار لذت می‌برند و مشتاقند كه با مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا شوند. ما در همین اردیبهشت مسافرانی داشتیم كه به جای شمال به منطقه ما آمدند و از سفر خود بسیار راضی بودند.

 

آشنایی با اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو / آیا دوران رونق اقامتگاه‌های بومگردی رسیده است؟-uAoGX5BWkb

او درباره واكنش مردم محلی به حضور گردشگران می‌گوید: منطقه ما به لطف جاذبه‌های طبیعی و زیارتی با مسافران و توریست‌ها غریب نیست و مردم با مسافران مشكلی ندارند و تا امروز مشكل خاصی رخ نداده است.

 

حسینی با اشاره به اینكه تاكنون كلاس خاصی برای ارتقای دانش آن‌ها برگزار نشده گفت: خوشبختانه بیشتر مهمانان یكی از نقاط برجسته سفر و اقامتگاه را برخورد خوب و مناسب اعضای اقامتگاه می‌دانند، اما متاسفانه ما آموزشی نداشتیم و با پذیرش ریسك وارد این كار شدیم. من حتما از دانش اندوزی بیشتر در این حوزه استقبال می‌كنم چون باعث بهتر شدن شرایط برای ما و میهمان‌ها می‌شود، ولی واقعیت این است كه چیزی در دسترس ما نیست.

او با تاكید بر اینكه اقامتگاه‌هایی مثل اقامتگاه بومگردی وارگه دالاهو هنوز آنطور كه باید شناخته نشده‌اند، گفت: ما امیدواریم كه رسانه‌ها كمك كنند نه تنها ما بلكه اقامتگاه‌های مناطق مختلف كشور شناخته شود. ما می‌بینیم كه حتی در استان‌ها هم آشنایی با مناطق دیدنی مختلف كافی نیست و در خود استان ما هم آن شناختی كه باید نسبت به مناطق و اقامتگاه‌ها وجود ندارد. اگر فرصتی مهیا شود كه این مناطق و اقامتگاه آن‌ها معرفی شود بسیار عالی است و همه از آن استقبال می‌كنند.