ریپورتاژ آگهی
روایت محمد نادری از سفر به كامبوج

روایت محمد نادری از سفر به كامبوج

محمد نادری ملقب به مملیكا؛ راهنمای سفر و جهانگرده. شهریوماه ۱۳۶۵ به دنیا اومده و در مقطع كارشناسی، مكانیك خونده. مملیكا چندین سال در صنعت نفت و گاز مشغول به كار بوده و در همین حوزه تدریس می‌كرده
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

محمد نادری ملقب به مملیكا؛ راهنمای سفر و جهانگرده. شهریوماه ۱۳۶۵ به دنیا اومده و در مقطع كارشناسی، مكانیك خونده. مملیكا چندین سال در صنعت نفت و گاز مشغول به كار بوده و در همین حوزه تدریس می‌كرده، اون از طریق یكی از همكارانش با سایت كوچسرفینگ آشنا می‌شه و به واسطه همین سایت بیشتر از قبل سفر می‌ره و برنامه گروهی طراحی و اجرا می‌كنه تا این كه سفر براش پر رنگ می‌شه و به عنوان اولین الویتش در میاد و تصمیم می‌گیره تا از دنیای مهندسی خداحافظی كنه و بیشتر به سفر كردن و شناخت خودش و جهان بپردازه.

مملیكا به ماجراجویی، تجربه‌های جدید و البته عكاسی علاقه داره و با سفر كردن به نقاط مختلف ایران و دنیا به این علاقه پاسخ در خور توجهی می‌ده. اون در سفری به جنوب شرق آسیا، به كشور كامبوج می‌ره اطلاعات و توصیفات جذابی در مورد این كشور ارائه می‌ده، با ما همراه باشید تا از طریق این جهانگرد خوش انرژی از «كامبوج» و سفر بهش بیشتر بدونیم.

مملیكا به خوبی راجع به محل قرارگیری كامبوج و مهم‌ترین عناصر شهر پنوم پن به عنوان پایتخت اون تعریف می‌كنه: "كشور كامبوج در جنوب لائوس، شرق تایلند و غرب ویتنام واقع شده. رودخانه معروف mekong كه از میانمار شروع میشه و به لائوس می ریزه، در نهایت از كامبوج عبور میكنه و وارد ویتنام میشه و از اونجا به دریا می ریزه. پایتختش phnom penh (پنوم پن) هست و نماد كشور، معبد انگكور وات، بزرگترین بنای مذهبی جهان هست كه روی پرچم اونها نیز كشیده شده. زبان اونها خمری (khmer). حدود ۱۵ میلیون جمعیت داره و اكثریت بودایی هستن. واحد پول اونها شبیه خودمون هست فقط یك الف نداره (ریل) ارزش پولشان، هر دلار ۴۰۰۰ ریل هست. نیاز به تبدیل پول ندارید چون همه جا دلار قبول میكنن، حتی پمپ بنزین ها قیمت به دلار میده."

 

روایت محمد نادری از سفر به كامبوج-KnfCaYUDh3

اون در ادامه از بخشی از تاریخ سیاه این كشور می‌گه: "كامبوج بخشی از هندوچین هست كه شامل كشورهای ویتنام، كامبوج، لائوس، میانمار، سنگاپور، مالزی، تایلند هست. دلیل این نام این بوده كه در تاریخ همیشه تحت تاثیر هند و چین بودند. در سال ۱۹۵۳ از استعمار فرانسه خارج میشه، اما در سال ۱۹۷۵ pol pot قدرت رو در دست میگیره و توسط خمرهای سرخ به رهبری همون شخص، حدود یك چهارم جمعیت این كشور رو نسل كشی میكنه. واقعا تاریخ تلخی داره این كشور. در سال ۱۹۷۹ ویتنام حمله میكنه و این حكومت وحشی رو ساقط میكنه."

 

روایت محمد نادری از سفر به كامبوج-xcDCzBDB1V

مملیكا از معبدی با اهمیت كه در حال حاضر از جاذبه‌های كامبوج محسوب می‌شه حرف می‌زنه: "اسم كشور از لغت كمبوجا میاد و در نهایت شده كامبوج كه تلفظ فرانسوی Cambodia هست. از سال ۸۰۰ میلادی به مدت ۶۰۰ سال یكی از قدرتهای برتر منطقه میشه و معبد Angkor wat در همان زمان‌ها ساخته میشه كه الان مهم‌ترین دیدنی كامبوج هست و اكثرا برای دیدن اونجا میان به این كشور. در قرن ۱۵ میلادی توسط Ayuthaya ها از بین میرن (این شهر در فاصله ۳ ساعته از بانكوك هست). بیشتر مردم بودایی هستند، از سال گذشته تا الان ارزش پول حفظ شده و تورم نداشتن، كشور تقریبا ارزانی هست و دریا و جزیره های زیبا و معابد رویایی و طبیعت زیبا و مردم خوبی داره." اون در نهایت به درختان جادویی در كامبوج اشاره می‌كنه و می‌گه: "برای من مهم ترین و زیبا ترین بخش معبد Angkor wat دیدن درختان جادویی اون بود. من رو یاد فیلمهای علمی تخیلی مینداخت."

 

روایت محمد نادری از سفر به كامبوج-5QWMBsc4jU