ریپورتاژ آگهی
استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو

استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو

قطر به عنوان نخستین كشور عربی و دومین كشور آسیایی این افتخار را دارد كه میزبان بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال شود
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : استان تهران -شهر تهران
تلفن : 66059000-021

قطر به عنوان نخستین كشور عربی و دومین كشور آسیایی این افتخار را دارد كه میزبان بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال شود. فوتبال محبوب‌ترین شاخه ورزشی در جهان است و جام جهانی نیز در كنار المپیك تابستانه، از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ ورزش است. جام جهانی قطر از 30 آبان سال جاری آغاز می‌شود و در 27 آذر به اتمام می‌رسد. پیش بینی می‌شود 1.5 میلیون نفر به این كشور سفر كنند و بازی‌ها را در ورزشگاه‌های قطر تماشا كنند. به همین دلیل قصد داریم شما را با استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 آشنا كنیم تا جزئیات بیشتری درباره ورزشگاه های جام جهانی قطر بدانید

استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو-913rVYUUcV

استادیوم های قطر برای جام جهانی در یك نگاه
در بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال، این كشور 8 ورزشگاه را برای برگزاری 65 مسابقه و میزبانی تماشاچیان و مسافران تور جام جهانی قطر از سراسر دنیا درنظر گرفته است كه تمامی آن‌ها از ویژگی و استانداردهای بخصوصی پیروی می‌كنند. ورزشگاه های جام جهانی 2022 قطر مجهز به امكاناتی چون، فناوری كربن خنثی، سیستم تهویه هوا، سقف متحرك برقی و صفحه نمایش اختصاصی می‌شود. البته مهم‌ترین ویژگی ورزشگاه های جام جهانی قطر كه مسئولین سازنده آن تاكید زیادی بر آن داشتند، پایدار بودن ورزشگاه‌ها (ار لحاظ طبیعی) و استفاده از مواد بازیافتی در ساخت این استادیوم‌ها است.

استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو-RPuLejZwGv

1. استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium)

  • ظرفیت: 40.000 نفر
  • زمان ساخت: 2019
  • شهر: وكره
  • میزبان مسابقات: دور یك هشتم

استادیوم الجنوب كه با نام استادیوم الوكره (Al-Wakrah Stadium) شناخته می‌شد، پس از بازسازی استادیوم بین المللی خلیفه دومین ورزشگاهی بود كه برای بازی‌های جام جهانی قطر آماده شد. استادیومی كه در ساخت آن از المان‌های معماری نئوفوتوریسم و پست مدرن استفاده شده است و نمای خارجی آن نیز الهام گرفته از جهازاتی (لنج های سنتی) هست كه اعراب در گذشته برای صید مروارید استفاده می‌كردند. جالب است بدانید به غیر از برگزاری مسابقات فوتبال در استادیوم الجنوب قطر امكانات دیگری مانند: رستوران، فروشگاه، سالن عروسی، موسسه آموزشی، پیست دوچرخه سواری و اسب سواری هم در این مجموعه دارد!

استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو-KcIqG1uHEA

2. استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium)

  • ظرفیت: 40.000 نفر
  • زمان ساخت: 2003
  • شهر: الریان
  • میزبان مسابقات: گروهی و یك هشتم

احمد بن علی تنها استادیومی است كه در شهر الریان قطر میزبان بازی‌های جام جهانی خواهد بود. این استادیوم كه در لیگ ستارگان قطر به عنوان ورزشگاه اصلی باشگاه ورزشی الریان شناخته می‌شود در سال 2003 ساخته شد، امّا برای اینكه استانداردهای لازم را برای برگزاری جام جهانی دریافت كند، بازسازی شد. این استادیوم به دلیل ظاهر مواجی كه دارد مورد توجه قرار گرفته است. ظرفیت استادیوم احمد بن علی پس از اتمام جام جهانی به 20.000 صندلی كاهش پیدا خواهد كرد.

استادیوم‌های قطر كه منتظر جام جهانی هستند + ویدئو-fCSvgWlpF0