ریپورتاژ آگهی
روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌كند

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌كند

روستای لالان (لالون) دشت كوهستانی لاله‌های زرد و قرمز و زنبق‌های زیبا، همچون مرواریدی در صدف شهر تهران است.
  • 1401/06/20
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : در فاصله‌ی ۴۵ كیلومتری شمال تهران و ۱۱ كیلومتری شمال فشم قرار دارد
تلفن : 66059000-021

روستای لالان (لالون) دشت كوهستانی لاله‌های زرد و قرمز و زنبق‌های زیبا، همچون مرواریدی در صدف شهر تهران است.

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌كند-XITTsdcH55

روستای لالان (لالون) خانه لاله‌های زیبا در حاشیه تهران است. این روستای زیبا حرفهای زیادی برای گفتن دارد و هر ساله پذیرای طبیعت‌دوستانی است كه از شلوغی شهر خسته شده‌اند تا دمی بیاسایند. از شلوغی و آب و هوای آلوده تهران كه هر چه بگوییم كم است! سفری یك روزه به این روستای خوش آب و هوا به همراه بازدید از جاذبه‌های طبیعی این مكان بسیار دلچسب و گواراست!

چطور مروارید پنهان شده در صدف را پیدا كنیم؟

با نگاهی به اطرافمان، خواهیم دید كه چقدر مسائل مختلف در زندگیمان وجود دارد و برای حل آنها به بهترین شكل نیاز است اعصاب آرام و روحیه شادی داشته باشیم. چه چیزی بهتر از اینكه انرژی خود را از طبیعتی بكر، به بالاترین حد برسانیم؟

وجود یك روستای به این زیبایی به همراه طبیعتی بی‌نظیر آن هم در شهر شلوغی مثل تهران، واقعا غنیمت است. لالان شهر لاله‌هاست كه به آن لالون هم گفته می‌شود. پس اگر می‌خواهید خود را به سفری یك روزه و پر از لذت و آرامش دعوت كنید با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی قسمت‌های زیبای این روستا، بهترین فصل و همچنین نحوه رسیدن به آنجا را برایتان توضیح دهیم.

امروز می‌خواهیم به یكی از جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری تهران سفر كنیم جایی كه می‌توانید سكوت و آرامش را تجربه كنید و از هیاهوی شهر به دور باشید. طبیعت زیبا، گیاهان خوش رنگ و لعاب، جنبش پرندگان صدای آب و وجود چشمه‌های زیبا مطمئنا برای ساعت‌ها شما را مسحور زیبایی و ارامش موجود در این طبیعت می كند.

چطور به لالون برویم؟

لالون یا لالان یكی از روستاهای زیبای رودبار قصران و نزدیك به تهران است كه هر سال میزبان علاقه‌مندان بسیاری می‌شود. برای رسیدن به روستای لالون وارد اتوبان بابابی و سپس جاده لشرك شوید و جاده را تا فشم ادامه دهید. داخل شهر فشم جاده‌ای در سمت راست به سمت روستاهای زیگان، آب نیك، لالان و ... وجود داره، وارد جاده كه شوید بعد از طی چند كیلومتر به روستای زیگان می رسید از داخل روستای زیگان جاده ای برای روستای لالون وجود دارد. این روستای چشم‌نواز، در فاصله‌ی ۴۵ كیلومتری شمال تهران و ۱۱ كیلومتری شمال فشم قرار دارد و از همین رو برای سفر یك‌روزه و طبیعت‌گردی مناسب است.

شما با رفتن به لالون از روزمرگی‌ها فرار می‌كنید و به سادگی به دامن طبیعت پناه می‌برید. نكته جالب این‌جا است كه لالان یا لولون محل دیدار كوه‌نوردان و طبیعت‌گردان است و هر دو گروه آماتور و حرفه‌ای اهل طبیعت به این منطقه علاقه خاص و غیرقابل انكاری دارند.

 

اولین مقصد: دره لالان با منظره‌ای باورنكردنی

با ورود به این روستا، از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن كنید. بدین خاطر مسیر رود را در پیش گیرید. منطقه پیش رو دره لالان است. اگر عاشق آب بازی و صدای جریان آب باشید، می‌توانید بساط پیك نیك را آنجا پهن كنید و مدتی به استراحت و مدیتیشن بپردازید. در این منظره جذاب، یك چشمتان به جریان آب رودخانه كه نتیجه آب شدن برف‌های قله كوه‌هاست و یك چشم به قله‌های وزوا، برج و خلنو خیره خواهد شد. چه صحنه دلپذیری! چه كسی باور می‌كند اینجا تهران است؟ نه دود و نه شلوغی و نه ترافیك سرسام‌آور!

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌كند-yvGLZh78hh
دره لالان با دیواره‌های بلند سنگ و صخره‌ای خود شما را به یاد تنگه واشی را در ذهن تداعی می‌كند. برای رفتن به دره لالان، پس از عبور از كنار رودخانه، مسیری پاكوب را می‌بینید كه به این دره منتهی می‌شود. از آنجا در برخی نقاط باید به‌ناچار از عرض رودخانه عبور كنید، مراقب باشید؛ چراكه در فصول بارندگی، امكان طغیان رودخانه‌ وجود دارد.

تونل برفی لالان حتی در تابستان گرم!

در مسیر رودخانه باز هم حركت كنید، اینجا گنج‌های پنهان زیادی دارد كه آماده است توسط شما كشف و سپس شگفت‌زده كند. تونل یخی! حتی در تابستان. مطمئنا خیلی هیجان‌زده می‌شوید. پلی ضخیم كه از برف و یخ تشكیل شده و شما می‌توانید از زیر یا روی پل حركت كنید. فاصله بین سقف و سطح رودخانه سه متر می‌شود. اگر زیر این تونل باشید، موی تنتان از سرما سیخ می‌شود و احساس سرما می‌كنید. زیر پایتان هم كه جریان آب رودخانه است. به به چه حس مطلوبی!

سه قلوهای متفاوت!

بعد از دو ساعت پیاده‌روی، به سه چشمه نزدیك می‌شوید. چشمه تلخاب. اصلا چرا تلخاب؟ آب گازدار، خنك اما تلخ مزه كه آن هم بخاطر وجود آهن، سدیم و املاح است. چشمه دوم آب ترش مزه دارد. اما پاداش این سختی شما، چشمه سوم است كه آب شیرین و گوارایی دارد و برای یك آب بازی حسابی جان می‌دهد. در اینجا چقدر شربت آبلیمو دل چسب و گوارا خواهد بود. حتما با خود آبلیمو به همراه داشه باشید تا از این چشمه خنك شربتی بنوشید و حسابی سرحال شوید.

در میان راه، گیاهانی همچون گون، شقایق و زرشك، لوچك و لاله و گلپر میزبان قدم‌های شما خواهد بود و تا آخر مسیر بدرقه‌تان خواهد كرد.

بهترین پاداش برای شما: لمس قطرات خنك آب روی صورت در آبشار لالان

اگر از این چشمه‌های روستای لالان یك ساعت دیگر هم پیاده‌روی كنید، به اوج زیبایی این روستا یعنی آبشار لالان می‌رسید. محلی كه قطرات آب همچون شبنم روی گونه‌های شما قرار گرفته و نسیم خنكی كه می‌وزد، موهای شما را نوازش می‌كند. اینجا پس از سه ساعت پیاده روی، احساس آرامش مطلق و حمایت طبیعت را با تمام سلول‌های بدن خود، تجربه خواهید كرد.

اگر شانس بیاورید و در زمان مناسب سفر كنید، می‌توانید انواع حیواناتی همچون هدهد، كبك، عقاب طلایی، قوچ و میش و خرس قهوه‌ای را نیز ببینید.

چهار فصل زیبای خدا

سفر به این مكان زیبا در هر فصلی امكان پذیر است. اگر در اردیبهشت به روستای لالان(لالون) سفر كنید، نسیم خنك و تازگی و سرسبزی گیاهان را خواهید دید. هوا سردتر و نیاز به لباس گرم دارید. تركیب رنگ گل‌های سفید، زرد، قرمز و بنفش چشم‌نوازی می‌كنند. بوته‌های خاكشیر، بومادران، والك وشنگ، گلپر و لاله حس زیبایی به شما القا خواهد كرد.

روستای لالان(لالون) گنج پنهان شده در تهران، تجربه آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌كند-8g59f8TigE
در تابستان هوا خوب است و می‌توانید برای یكبار هم كه شده از شر گرمای تهران خلاص شوید. آب رودخانه كمتر شده و راحت‌تر می‌توانید از آن عبور كنید. بهترین ماه سفر به روستای لالان خرداد و تیر است.

پاییز هم كه فصل هزار رنگ خداست و طبیعت لالون بسیار جذاب و شیرین است.

زمستان پوشیده از برف روستای لالون، جاذبه‌ای شگفت‌انگیز دارد اما خبری از رنگارنگی گل‌های وحشی نیست.

به هر حال هر فصلی در این روستا زیباست و خرداد و تیر محشر است.

پوشش گیاهی لالون

تنوع پوشش گیاهی، خود به‌تنهایی یكی از جاذبه‌های اصلی منطقه لالان محسوب می‌شود و می‌تواند شما را حسابی محسور كند. از گون و گلپر تا لاله، شقایق، زرشك، سیرك و لوچك و گزنه و ریواس در لالان پیدا می‌شوند، البته اگر اهل گشتن باشید. حیات وحش لالان هم بسیار جذاب است. پرندگانی مثل عقاب طلایی، هما، كبك، چكاوك، هدهد و حیواناتی نظیر قوچ، میش و خرس قهوه‌ای نیز در این منطقه زندگی می‌كنند. این منطقه مثل بسیار دیگر از نقاط رودبار قصران جای جذابی برای شكار بود.

آیا كوله بار سفر را بسته‌اید؟

این روستای چشم‌نواز برای سفر یك روزه و طبیعت گردی بسیار مناسب است دیدن كوه‌های پر از برف صدای پرندگان و وجود جویبارها لذت و زیبایی خاصی به این شهر به این روستا داده است. حتما زمانی را برای گردش در این طبیعت بكر روستای لالان(لالون) بگذارید و لذت آن را تجربه كنید.