ریپورتاژ آگهی
سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان

وقتی به فصل بهار می‌رسیم طبیعت رنگ و عطر دیگری می‌گیرد و بهشت زمینی ما زیباتر می‌شود
  • 1401/06/19
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران -تهران
تلفن : 66059000-021

وقتی به فصل بهار می‌رسیم طبیعت رنگ و عطر دیگری می‌گیرد و بهشت زمینی ما زیباتر می‌شود. اهمیت جنگل‌ها و طبیعت بكر زمین به قدری است كه روز 21 مارچ (اول فروردین) روز جهانی جنگل نامگذاری شده است. روزی كه به احترام این طبیعت با ارزش و بی‌نظیر اختصاص یافته تا اهمیت حفظ و نگهداری این گنجینه‌های سبز را به انسان‌ها یادآوری كند. امّا این در ‏حالی است كه سالانه بیش از 13 میلیون هكتار از زیباترین جنگل های جهان كاهش می‌یابد، چیزی برابر با سایز كشور انگلستان‏‏!

با این حال، زمین ما همچنان جنگل‌های رویایی و فضاهای طبیعی خود را با چنگ و دندان حفظ كرده و آرامش و حس خوب گردش در دل طبیعت را به ما هدیه می‌كند.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-QJGeVQiBf6

1.‏ پارك ملی ایگواسو، آرژانتین
‏‏‏‏آبشارهای ایگواسو كه مرز بین كشورهای آرژانتین و برزیل را در بر گرفته‌اند، در فضای سرسبز جنگلی منطقه دوشادوش هم ایستاده و صحنه‌های خارق‌العاده خلق می‌كنند كه ‏هر گردشگری را به خود جذب می‌كند. پارك ملی ایگواسو یكی از بهترین جنگل های جهان است كه آب و هوای گرمسیری دارد. قدم زدن در جنگل گرم و حس خنكای آبشارها هنگام نزدیك شدن، حس تناقض لذت بخشی ایجاد می‌كند.

در این پارك ملی ‏‏دنیایی از پرندگان كمیاب كه در میان آبشارهای بهشتی پرواز می‌كنند را خواهید دید. به خاطر همین تركیب چشم‌نواز است كه پارك ملی ایگواسو را در اول لیست زیباترین جنگل های جهان قرار داده‌ایم. همچنین پارك ملی ایگواسو (Iguaçu National Park) یكی از مشهورترین و بهترین پارك‌های ملی آمریكای جنوبی هم محسوب می‌شود. اگر به این پارك بروید، لذت گشت و گذار در این مكان شگفت‌انگیز و خیره كننده را از یاد نخواهید برد.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-JBl5jfrW6A

2.‏ تونل عشق رومانی، رومانی

تونل عشق در نزدیكی شهر كرنسبش (‏Caransebes‏) رومانی واقع شده است، جایی متروكه كه به دلیل فضای سرسبز و رومانتیكش، تونل عشق نامیده می‌شود. مجموعه‌ای از دیدنی‌های خیره كننده طبیعت اكراین در روستای كلوان واقع شده است. در حالی كه بیشتر مردم فقط برای دیدن تونل رویایی عشق به این محل می‌روند، در روستای تاریخی كلوان، طبیعتی فوق العاده از بهترین جنگل های جهان در برابر چشمان شماست.

تونل عشق در واقع ریل متروكه‌ای است كه داستان‌های زیادی از مردمان گذشته و گردشگرانی كه هر ساله فقط برای گرفتن عكس به آنجا می‌روند در سینه حمل می‌كند. توصیه می‌كنیم گردش در این مكان بی‌نظیر از طبیعت را در لیست گردشگری زیباترین جنگل ها در جهان تجربه كنید.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-DRMUCiC1BW

3.‏ جنگل‌های منطقه پیك، انگلستان ‏

انگلستان پر از جنگل‌های جذاب و دیدنی است و مهد زیباترین جنگل های جهان است. یكی از معروف‌ترین جنگل‌ها، سرسبزی‌های منطقه پیك (Peak District National) در جنوب انگلستان است.‏ دسترسی به منطقه پیك از زیباترین جنگل های دنیا با ریل قطار امكان‌پذیر است. همین موضوع باعث جذب گردشگران از سراسر جهان به منچستر و سفر به این بهشت كوچك می‌شود. بی‌تردید طبیعت كامل و بكر این منطقه را می‌توان یكی از زیباترین جنگل های جهان نامید. قدم زدن در ارتفاعات خوش منظره این پارك طبیعی و عكاسی در مرداب‌های هفت رنگ آن را از دست ندهید.

 

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-kvQyDrSHTO

4.‏ پارك ملی آنگكور وات، كامبوج ‏‎
آنگكور وات (Angkor Wat) كه یك معبد ثبت شده در یونسكو است به خودی خود فضای سبز جذاب و چشمگیری ایجاد كرده است. درختان ‏بزرگ انجیر هندی كه ریشه‌هایشان روی این ساختارها روییده است، منظره‌ای منحصر به فرد ایجاد كرده‌اند.

آنكگور وات به عنوان بزرگترین سازه مذهبی جهان در اوایل قرن 12 ساخته شد. درختان كمیاب و خیره‌كننده این محل باستانی از زیباترین جنگل های دنیا هستند كه رازهایی مگو از تاریخ بودا و معابد را در حصار سرسبز خود مخفی كرده‌اند. بی‌شك قدم زدن در میان این مناظر باشكوه و تاریخی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

 

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-GsJP6VI1sz

5.‏ دریاچه سبز، اتریش ‏

هر سال منطقه‌ای در تراگوئس اتریش كه به دریاچه سبز (Grüner See) مشهور است بالا می‌آید و تمام فضای اطرافش را در بر می‌گیرد و ‏جنگلی زیر آب ایجاد می‌كند كه معمولا غواصان و شناگران برای تماشای این دریاچه عجیب و دیدنی به این منطقه می‌آیند. غواصی در دریاچه فصلی اتریش و تماشای زیبایی‌های زیر آب یك طرف و قدم زدن در میان ساحل رنگی و زیباترین جنگل های جهان هم در طرف دیگر، خاطره‌ای به یادماندنی از اتریش برای شما به یادگار خواهد گذاشت. كوهستان‌های سربه فلك كشیده و برگ‌های سوزنی كاج‌ دیوارهایی خیره‌كننده و سرسبز برای دریاچه سبز اتریش ساخته‌اند. فقط یادتان باشد اگر می‌خواهید دریاچه را قبل از ناپدید شدن تماشا كنید، در فصل بهار به اتریش سفر كنید.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-efs4pToAIR

6.‏ پارك ملی جیوژایگو، چین ‏‎
پارك ملی جیوژایگو چین (Jiuzhaigou Valley National Park) فضای سرسبز جنگلی دارد كه در كنار دریاچه آبی رنگش منظره ای منحصر به فرد و سرزنده ‏ایجاد كرده است. انعكاس نور خورشید در اعماق این آب‌های كریستالی و شفاف زیبایی این طبیعت را بیشتر می‌كند.‏‏ علاقمندان پاییز این پارك را در صدر زیباترین جنگل های جهان می‌دانند. این فصل كه از راه می‌رسد نقاش طبیعت قلم برداشته و رنگ‌های خیره‌كننده و رویایی خود را بر بوم برگان درخت‌ها می‌كشد.

ارتفاعات اطراف پارك نیز همچون سكوهایی برای تماشای این صحنه شگفت‌انگیز ایجاد شده‌اند. اگر به پارك جیوژایگو در چین سفر كردید، عكاسی از آبشار پرخروش آن را هم فراموش نكنید. بنابراین جیوژایگو یكی از بهترین پارك‌های ملی در فصل پاییز است كه دیدن آن در خزان از چشم انداز دوچندانی برخوردار می‌شود.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-VBvWDlyHfL

7.‏ كوكنهف، هلند ‏

كوكنهف (Keukenhof) كه به‌عنوان یكی از زیباترین جنگل های جهان به‌خصوص در فصل بهار شناخته شده، باغی از گل های لاله است كه ‏فقط یك ساعت از شهر آمستردام هلند فاصله دارد. در این باغ بیش از هفت میلیون گل كاشته شده است. می‌توانید تصور كنید كه این حجم از گل چه عطر و بوی مست كننده‌ای را در فضای اطراف پراكنده می‌كند. ‏‏بر خلاف دیگر موارد لیست زیباترین جنگل های دنیا، كوكنهف جنگلی رنگارنگ از گل‌هاست. عاشقان گل و عكاسی، سرزدن به این بهشت رنگی را فراموش نكنید.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-jFkPZqIRfD

8.‏ ‎‎باغ میمون‌ها، بالی ‏‎

‎‏‏باغ میمون‌ها كه در اوبود بالی (Monkey Forest Sanctuary) قرار دارد خانه بیش از 600 میمون است؛ فضایی وحشی و طبیعی كه تاریخی پر رمز و راز در قلب خود دارد. این باغ كه فضای سبزی زیبا و ‏گرمسیری دارد، دارای معابد هندوها و حكاكی‌هایی است كه به سال 1350 میلادی باز می‌گردد. در این باغ، مانند فیلم‌های تخیلی به مكانی مخوف و دور افتاده خواهید رفت و انواع گونه‌های میمون را خواهید دید كه معابد باستانی را به عنوان استراحتگاه در نظر گرفته‌اند.

 

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-4dixoyUWZJ

9.‏ باغ سایپرس، كارولینای جنوبی‎

باغ‌های سایپرس در كارولینای جنوبی (Cypress Gardens) جایی است كه فیلم سینمایی مشهور و عاشقانه "‏The Notebook‏" در آن فیلمبرداری شده است. منظره ‏صبحگاهی و مه آلودی كه آن را در بر می‌گیرد، بسیار جادویی و چشمگیر است و فضای رومانتیك و بسیار عاشقانه را ایجاد می ‏كند.

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-syqJyqGLEc

10.‏ جنگل هالربوس، بلژیك

جنگل هالربوس (Hallerbos) از زیباترین جنگل‌ های جهان در بلژیك قرار دارد كه در فصل بهار، شالی آبی رنگ از گل‌های استكانی به سر می‌كند. سروهای بلند قامت و منظمی كه انگار به دست باغبانی باحوصله كاشته شده‌اند، همچون ستون‌ از میان فرش آبی رنگ گل‌ها سربرآورده و به استقبال عاشقان طبیعت نشسته‌اند. قدم زدن در این جنگل 552 هكتاری حس مخملی بی‌نظیری به شما خواهد داد.‏

سفر به بهترین و زیباترین جنگل های جهان-55eMUjqyXw