ریپورتاژ آگهی
۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس

از اینشتین تا كافكا و از شرودینگر تا بكت، قرن بیستم هیچ كمبودی از افراد با استعداد شگفت‌انگیز نداشت.
  • 1401/06/18
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

از اینشتین تا كافكا و از شرودینگر تا بكت، قرن بیستم هیچ كمبودی از افراد با استعداد شگفت‌انگیز نداشت.

ز اواخر قرن نوزدهم تا پایان جنگ سرد، جهان به طور كلی و اروپا به طور خاص دوران بسیار پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند. این چیزی فراتر از جنگ‌ها، بحران‌ها، انفجارهای اتمی و عملیات‌های مخفی بود. حتی در زمینه‌هایی مانند علم و هنر نیز رونق بی سابقه‌ای داشت. نوابغ همه جا بودند. از اینشتین تا كافكا و از شرودینگر تا بكت، قرن بیستم هیچ كمبودی از افراد با استعداد شگفت‌انگیز نداشت.

 

۱. پاریس

 

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس-j4Wj9FcPR2

 از پیكاسو تا دی كیریكو و از سزان تا براك تقریبا همه مولدین و هنر مدرن در بیشتر دوره‌های پربار زندگی خود در پاریس یا اطراف آن زندگی می‌كردند، بنابراین، اگر می‌خواهید یك انحراف سریع از هنر مدرن قرن بیستم داشته باشید، بدون معطلی بلیط پاریس را رزرو كنید. این خاص است زیرا نه تنها مكانی است كه بیشتر هنر را در آن پیدا می‌كنید، بلكه زادگاه همان هنر نیز هست. وقتی در پاریس هستید، مطمئن شوید كه موزه مارموتان كلود مونه، موزه اورسی و موزه هنر مدرن پاریس را از دست ندهید.

 

۲. نیویورك

 

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس-ZqSc3Tc5LD

 به دلیل جنگ جهانی دوم تقریبا همه هنرمندان برجسته‌ای كه در پاریس بودند به نیویورك مهاجرت كردند.  بنابراین، نیویورك به مركز جدید هنر مدرن تبدیل شد و همچنین خانه برخی از آخرین و حیاتی‌ترین جنبش‌های هنر مدرن مانند اكسپرسیونیسم انتزاعی و هنر پاپ بود. نیویورك خانه برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های هنر مدرن است. اینجا مكانی است كه در آن آثار هنری تعیین كننده دورانی مانند پیكاسو، تداوم حافظه دالی و شب پرستاره ون گوگ را می‌بینید. بهترین موزه‌های هنر مدرن در نیویورك موزه متروپولیتن هنر و گوگنهایم هستند.

 

۳. زوریخ

 

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس-xRF5ez7eNF
 از آنجایی كه سوئیس یكی از معدود كشورهای بی‌طرف در طول جنگ جهانی دوم بود، به خانه دوم بسیاری از هنرمندان تبعیدی تبدیل شد. همه اینها بدون نتیجه نبود. زوریخ زادگاه نهضت هنری معروف به نام دادائیسم و ​​همچنین مكانی بود كه جیمز جویس بیشتر قسمت‌های حماسی اولیس را نوشت. جای تعجب نیست كه زوریخ همچنین به دلیل داشتن مجموعه بزرگی از آثار هنری مشهور مدرن مانند نیلوفرهای مونه مشهور است.  دیگر هنرمندان مدرنی كه آثارشان را در آنجا پیدا خواهید كرد پیكاسو، ون گوگ، ماتیس، مونك و ماگریت هستند.  مهمترین موزه اینجا Kunsthaus Zürich است.

۴. مادرید

۴ مقصد برتر برای دوستداران هنر مدرن / عكس-9b9avJJdB3
اسپانیا زادگاه نوابغی مانند پیكاسو، دالی و میرو است و مادرید پایتخت اسپانیا است. بنابراین، بسیاری از مهمترین آثار این هنرمندان را در اینجا خواهید یافت. اینجا جایی است كه شما می‌توانید لاگورنیكای پیكاسو را ببینید كه هنوز هم به عنوان یكی از بزرگترین نقاشی‌های ضد جنگ كه تاكنون كشیده شده است و توسط دولت اسپانیا سفارش داده شده است.