ریپورتاژ آگهی
كندوان اسكو روستایی با قدمت ۷ هزار سال

كندوان اسكو روستایی با قدمت ۷ هزار سال

. جاذبه های دیدنی و زیبایی های روستای كندوان و همچنین منطقه بكر روستا در كنار رودخانه كندوان و معماری صخره ای خانه های روستا باعث شده از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار رود.
  • 1401/06/17
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : اسکو
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : روستای كندوان یكی از توابع شهر اسكو كه این شهر تا كندوان ۲۰ كیلومتر فاصله دارد.
تلفن : 66059000-021

روستای كندوان یكی از توابع شهر اسكو كه این شهر  تا كندوان ۲۰ كیلومتر فاصله دارد. قدمت این روستا به ۷ هزار سال می رسد. جاذبه های دیدنی و زیبایی های روستای كندوان و همچنین منطقه  بكر روستا در كنار رودخانه كندوان و معماری صخره ای خانه های روستا باعث شده از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار رود.

از تبریز به سمت اسكو حركت كنید. از شهر اسكو به سمت جنوب ادامه مسیر دهید و با گذشتن از شهر اسفنجان و روستای كهنمو به روستای كندوان می رسید. فاصله اسكو تا تبریز ۳۰ كیلومتر و اسكو تا روستا كندوان ۱۸ كیلومتر است. 

 

كندوان اسكو روستایی با قدمت ۷ هزار سال-Uj004pG2Mz

روستای كندوان اسكو در ۶۰ كیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد. روستای كندوان یكی از توابع شهر اسكو كه این شهر  تا كندوان ۲۰ كیلومتر فاصله دارد. قدمت این روستا به ۷ هزار سال می رسد. جاذبه های دیدنی و زیبایی های روستای كندوان و همچنین منطقه  بكر روستا در كنار رودخانه كندوان و معماری صخره ای خانه های روستا باعث شده از عجیب ترین روستاهای ایران به شمار رود. این روستا در ایران لنگه ندارد. ۱۱۷ خانواده در روستای كندوان زندگی می كنند. خانه هایی كه در دل كوه ایجاد شده وهمه خانه ها به شكل  كله قندی هستند.  به علت كله قندی بودن خانه ها  و شباهت آنها به كندوی عسل این روستا كندوان نامیده شد.

 

 

كندوان اسكو روستایی با قدمت ۷ هزار سال-ancDv2kIgr
 یكی از بهترین و فراموش نشدنی ترین سفرهای گردشی تان را در روستای كندوان تجربه خواهید كرد. جالب است بدانید یكی از سه روستای صخره ای در جهان همین روستای كندوان می باشد. كاپادوكیه در تركیه و روستای داكوتا در ایالات متحده امریكا نیز از روستاهای صخره ای هستند. این روستای شگفت انگیز پذیرای ماجراجویان طبیعت  و گردشگرانی است كه معماری زیبای صخره ای را به مشاهده بنشینند و از چشم انداز زیبای این منطقه لذت ببرند.