ریپورتاژ آگهی
۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت

۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت

تابستان فصل سفر است، به خصوص تابستانی كه بعد از دو سالِ كرونایی باشد. اما سفر خوب و حرفه‌ای رفتن هنری است كه نیاز به تجربه، دقت و دانش دارد.
  • 1401/06/17
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

تابستان فصل سفر است، به خصوص تابستانی كه بعد از دو سالِ كرونایی باشد. اما سفر خوب و حرفه‌ای رفتن هنری است كه نیاز به تجربه، دقت و دانش دارد.

خیلی از ما فكر می‌كنیم سفر كار ساده‌ای است كه فقط به پول و انتخاب مقصد مناسب نیاز دارد، اما اینطور نیست. سفر با پیش‌بینی‌ناپذیری، تجربه جدید و حادثه گره خورده است. برخی از این حوادث ناگوار در سفر قابل اجتناب هستند و برخی از آنها بخشی از سفر هستند. شما به سادگی نمی توانید برای همه چیز برنامه ریزی كنید.

پذیرفتن این مسئله و رعایت نكاتی باعث می‌شود تا حوادث سفر كاهش یابد، دقت سفر بالا برود و رخدادهای ناخوشایند و غافل‌گیر كننده به شدت كاهش پیدا كنند.

برای كمك به شما مجموعه توصیه كاربردی برای داشتن سفری حرفه‌ای و ارزان را آماده كرده‌ایم. این نكات با نگاهی به توصیه‌های بهترین راهنمای سفر نویسان دنیا جمع آوری شده است.

با هم بخش اول این راهنما كه شامل ۱۵ توصیه است مرور می‌كنیم

  • انعطاف پذیر باشید

یادتان باشد سفر با اتفاقات عجیب همراه است و نمی‌شود برنامه‌ریزی قطعی و تغییر ناپذیری برای آن داشت. ما همیشه باید برای تاخیرها برنامه‌ریزی كنیم و انتظار اتفاق‌های ناراحت كننده را داشته باشیم. پس بیایید صبور و منعطف باشیم.

  • چك لیست داشته باشید

قوی‌ترین حافظه‌ها از كم‌رنگ‌ترین جوهرها ضعیف‌تر هستند، پس حتما چك لیست سفر درست كنید. حدود یك هفته قبل از هر سفر فهرستی ذهنی از مواردی كه می‌خواهید و نمی‌خواهید تهیه و به مرور آن را یادداشت كنید. شك نكنید اعتماد به حافظه باعث می‌شود تا چیزی را از یاد ببرید.

  • عبارت‌های كاربردی محلی را یاد بگیرید

سفر به یك استان دیگر یا سفر به خارج از كشور فرقی ندارد، سعی كنید عباراتی مثل "لطفا"، "متشكرم"، "متاسفم" و چند عبارت ساده و كاربردی دیگر را به زبان محلی یاد بگیرید. این عبارات ساده باعث صمیمت شما با اهالی می‌شود.

  • یك یا دو باتری دوربین اضافی را فراموش نكنید

آیا تا به حال شده به آن لحظه درخشان غروب آفتاب رسیده باشید و بعد متوجه شوید كه باتری دوربین شما تمام شده است و هیچ راه چاره‌ای ندارید؟ همیشه یك یا دو باتری دوربین اضافه با خود ببرید تا آه و افسوس جای چند عكس كم‌نظیر را نگیرید.

۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت-143PH8ZEXU

  • سارونگ یا چند پارچه بزرگ ببرید

    سارونگ‌ها كه نوعی دامن آسیایی هستند را می‌توان به عنوان روكش در مواقع سرد، حوله، پرده یا لباسی استفاده كرد. پارچه‌ها یك بزرگ و یك رنگ هم می‌توانند چنین نقشی بازی كنند.

    • حتما بیمه مسافرتی بخرید

    اگر سفر داخلی می‌روید حتما تمام بیمه‌های خود و اعتبار و خدمات آن‌ها را چك كنید. اگر سفر خارجی می‌روید حتما یك بیمه مناسب و قوی تهیه كنید. اگر بیمه نباشید یك حادثه ناخوشایند در سفر- به خصوص سفر خارجی- می‌توانید پول شما را بر باد دهد.

    • از اسناد مهم خود كپی بگیرید

    گم شدن شناسنامه، پاسپورت و گواهینامه اصلا اتفاق دور از ذهنی نیست. داشتن یك كپی از هر كدام از این اسناد می‌تواند جلوی تبدیل شدن سفر شما به یك جهنم واقعی را بگیرد.

    • لباس‌های مناسب را از قبل انتخاب كنید

    گاهی آنقدر مشغول انتخاب بلیت و هتل می‌شویم كه لباس‌ها را از یاد می‌بریم و در لحظه آخر مشتی لباس را داخل چمدان می‌ریزیم. شما این كار را نكنید. به لباس‌هایی كه نیاز دارید فكر و آن‌ها را انتخاب كنید. این كار هم باعث افزایش لذت سفر می‌شود و هم عكس‌های رنگارنگ‌تری در اختیار شما می‌گذارد.

     

۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت-C2H3GgJBHC

  • لباس زیر اضافه فراموش نشود

    لباس زیر هم یكی از مواردی است كه كم‌تر به آن توجه می‌شود. بهداشت لباس زیر بسیار مهم است. در سفر به علت تعریف بالا و جست‌وخیزهای بیش از معمول تمیزی لباس زیر در خطر بیشتری قرار دارد. پس چند دست لباس زیر اضافه بردارید، جای زیادی از شما نمی‌گیرید.

    • وسایل الكترونیكی، دارو، مسواك، و یك جفت لباس زیر را در كوله یا ساك دستی خود بگذارید

    احتمال گم شدن چمدان‌ها چیزی نیست كه بتوان به سادگی از آن‌ها گذشت. با توجه به این مسئله بهتر است كه یك لباس زیر اضافه، مسواك و وسایل بهداشتی، وسایل الكترونیكی و داروهای ضروری را در كوله یا ساك دستی بگذارید.

     

۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت-VgvyAHfihm

  • هزینه حمل و نقل عمومی را مقایسه كنید

    قرار نیست حمل و نقل عمومی همیشه ارزان باشد. گاهی به دلایلی خاص حمل و نقل عمومی در یك شهر یا كشور گران است. شاید ترجیح دهید به جای مترو از تاكسی استفاده كنید یا كلا پای پیاده را به همه چیز ترجیح دهید.

    • از لوسیون و كرم‌های پوست استفاده كنید

    لوسیون و كرم‌های پوست به خصوص كرم ضد آفتاب را جدی بگیرید. یك منطقه بسیار خشك می‌تواند پوست شما را حسابی اذیت كند. پس لوسیون و كرم پوست را یك چیز فانتزی ندانید و حتما در چك لیست سفر قرار دهید.

    • لیست داروخانه و مراكز بهداشتی را تهیه كنید

    با توجه به شرایط بهداشتی دنیا و همه‌گیری كرونا حتما لیستی از داروخانه‌ها و مراكز بهداشتی مقصد خود تهیه كنید. البته به جز كرونا تغییر آب و هوا هم می‌تواند باعث ناخوش شدن احوال شما شود.

    • شماره اتاق و آدرس هتل را در موبایل خود داشته باشید

    شماره تماس و آدرس هتل خود را روی تلفن همراه داشته باشید. اصلا چیز عجیبی نیست كه آدرس را فراموش كنید. شاید هم بخواهید به هتل اطلاع دهید كه شب را به آن جا بر نمی‌گردید.

     

۶۰ توصیه برای داشتن سفری حرفه‌ای، ارزان و راحت-PlhcOhgyHj

  • از محلی ها بپرسید

  • همیشه از مردم محلی بخواهید كه بهترین رستوران‌ها، جاذبه‌های گردشگری خاص و كم‌تر دیده شده و بهترین كافی‌شاپ‌ها را به شما نشان دهند. از مردم بپرسید كه كدام رستوران غذای محلی بهتری دارد و كدام نقطه است كه كم‌تر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.