ریپورتاژ آگهی
از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟

بدلیل رویش درخنچه‌های فراروان انگور در كنار این چشمه به این نام معروف است. دمای این چشمه هجده درجه بوده و دارای املاح سبك است.درختان تاك در این منطقه بسیار است.
  • 1401/06/17
  • استان : سمنان
  • شهر : دامغان
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : چشمه انگورستانی در ۴۹ كیلومتری شهرستان دامغان در منطقه تویه دروار، در شمال روستای دهخدا قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

بدلیل رویش درخنچه‌های فراروان انگور در كنار این چشمه به این نام معروف است. دمای این چشمه هجده درجه بوده و دارای املاح سبك است.درختان تاك در این منطقه بسیار است.

روستای دهخدا در دامغان دارای درختان تاك بسیاراست. چشمه ای در این منطقه از دل زمین می جوشد. نام این چشمه را به واسطه فراوانی انگور، انگورستان نهاده اند. فضای دلنشین روستا، چشمه ای خروشان، هوایی خنك در زیر سایه سار درختان تنومند بید، آسمانی بی ابر شما را به این منطقه فرا می خوانند.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟-nOtFAs356C
۳۲ منطقه نمونه گردشگری در استان سمنان وجود دارد كه مهمترین آن مناطق نمونه گردشگری شهمیرزاد، بسطام، سد شهید شاهچراغی، غار دربند، خوش ییلاق، جنگل ابر، چشمه علی، چشمه انگورستانی و چشمه قلقل است.

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟-tcHfmdaXAW

چشمه انگورستانی در شمالی ‌ترین قسمت دره سرسبز تویه دروار قرار گرفته است. آب این چشمه به دلیل سرچشمه گرفتن از كوه‌ها بسیار گوارا و قابل شرب است.

دمای آب این چشمه هجده درجه سانتیگراد است و بدلیل جاری شدن از میان سنگهای آهكی سختی كمی دارد و مناسب شرب است. آب چشمه پس از عبور از طبیعت زیبا برای آبیاری روستاهای منطقه جاری میشود.

آب زلال چشمه، شرایط اقلیمی توام با آسایش آن در فصول گرم سال و چشم انداز دره ای كه چشمه مشرف بر آن است، در كنار طبیعت زیبا و آبشارها و آبشارك های دل انگیز، باغ‌ های میوه و مردمان خونگرم و مهربان از قابلیت‌ های این منطقه است.سرسبزی این منطقه و بوجود آمدن مناظر طبیعی چشم هر بیننده ای را خیره میكند و محل مناسبی برای تفریح خانواده ‌ها است.

 

از چشمه انگورستانی دامغان چه می‌دانید؟-jDTG85yOz6

موقعیت مكانی

چشمه انگورستانی در ۴۹ كیلومتری شهرستان دامغان در منطقه تویه دروار، در شمال روستای دهخدا قرار دارد.