ریپورتاژ آگهی
۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین كروندی

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین كروندی

مبین كروندی؛ طبیعت‌گرد و آبشار گرده. اون ایرانگردی می‌كنه و از ماجراجویی و دره‌نوردی لذت می‌بره، از این رو به بسیاری از نقاط ایران سفر كرده و اطلاعات جالب توجهی از این سفرها و جاذبه‌های طبیعی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌كنه.
  • 1401/06/17
  • استان : چهارمحال و بختياري
  • شهر : اردل
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : چهار محال و بختیاری - اردل
تلفن : 66059000-021

مبین كروندی؛ طبیعت‌گرد و آبشار گرده. اون ایرانگردی می‌كنه و از ماجراجویی و دره‌نوردی لذت می‌بره، از این رو به بسیاری از نقاط ایران سفر كرده و اطلاعات جالب توجهی از این سفرها و جاذبه‌های طبیعی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌كنه. مبین با رفتن به استان زیبای چهار محال و بختیاری از دو آبشار چشم‌نواز در این استان دیدن می‌كنه و خودش رو برای روزمره‌های زندگی شارژ می‌كنه. با ما همراه باشید تا با روایت مبین كروندی بیشتر و بهتر از «آبشار باغ رستم» و «آبشار لندی» بدونیم.

آبشار باغ رستم یكی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای استان چهار محال و بختیاریه كه در شهرستان اردل قرار داره. این آبشار با داشتن چندین چشمه و رودخونه، یكی از دیدنی‌های بی‌نظیر اردل و روستای بهشت‌آباد محسوب می‌شه. پلی با همین نام در منطقه قرار داره كه می‌شه قبل یا بعد از آبشارگردی‌تون بهش سری بزنید و شاهد یكی از آثار ملی ثبت شده ایران باشید. توجه كنید كه با مسئولانه سفر كردن و طبیعت‌گردی درست نه تنها خودتون حال بهتری دارید و تجربه با ارزشی به دست میارید بلكه به جامعه محلی منفعت می‌رسونید و باعث ارتقای كیفیت زندگی‌شون می‌شید و از همه مهم‌تر این كه به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی‌رسونید. مبین خیلی موجز و مختصر از آبشار باغ رستم تعریف می‌كنه و درباره این آبشار و زمان مناسب برای رفتن به اون و نشانی دقیقش این طور می‌گه: "باغ رستم كه با نام تفرجگاه باغ رستم نیز شناخته می‌شود. با برخورداری از چند آبشار، چشمه‌سارهای فراوان و رودخانه، این منطقه یكی از گردشگاه‌های محبوب و جاهای دیدنی اردل به‌شمار می‌رود. در بخش میانكوه شهرستان اردل، استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و به روستای بهشت آباد نزدیك است. بهترین زمان برای بازدید، فصول بهار و تابستان هستند كه در فصل تابستان، به دلیل پایین آمدن سطح آب امكان تفریحاتی مانند ماهیگیری و شنا نیز وجود دارد. آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، ۸ كیلومتری اردل، تفرجگاه باغ رستم."

 

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین كروندی-nSlegrXx5S

مبین در ادامه سفرش در استان چهار محال و بختیاری و شهرستان اردل از یك آبشار دیگه هم دیدن می‌كنه، آبشاری كه برای دیدن شگفتی‌هاش باید مسیرهای جذابی رو طی كنیم. آبشار لندی در روستای لندی قرار داره و برای دیدن شكوهش نیاز هست تا چند ساعتی رو پیمایش كنیم. قطعا طی كردن مسیری چند ساعته و حضور داشتن در دل طبیعتی به زیبایی طبیعت روستای لندی، یكی از درست‌ترین و جالب‌ترین كارهای ممكنه، برای پیمایش صحیح یكی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز كفش طبیعت‌گردیه. بعد از اون عینك آفتابی استاندارد و كوله سبك یك روزه می‌تونه بسیار كمك كننده و موثر در یك پیمایش اصولی باشه. مبین این پسر آبشارگرد راجع به این آبشار دیدنی می‌گه: "آبشار لندی در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. آبشار لندی یكی از آبشارهای دائمی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است كه در منطقه شلیل از توابع شهرستان اردل قرار گرفته است. طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است. آب این آبشار وارد رودخانه بازفت شده و نهایتا در پشت سد كارون ۴ انباشته می‌شود. جاده دسترسی به آبشار علاوه بر مسیر طولانی و كوهستانی، دارای پیاده روی نسبتا طولانی (حدود ۱۰ كیلومتر از روستا) با شیب‌های تند و نفس گیر اما در عین حال زیبا با مناظر كم نظیر است.

 

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین كروندی-PsCzNgWjIN

در طول مسیر چادرهای عشایر بختیاری قابل رویت است. بعد از رسیدن به روستای لندی مسیر تا آبشار لندی در حدود ۳ ساعت پیاده روی با شیب های تند است. پیشنهاد می‌گردد برای دسترسی به آبشار از راهنمای محلی استفاده نمایید. بهترین زمان سفر: بهترین فصل برای بازدید این آبشار، بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. فصل تابستان به دلیل گرمای شدید و فصل زمستان نیز به دلیل سرما و احتمال بارش برف و باران چندان مطلوب برای سفر كردن نیست. آدرس: استان چهارمحال و بختیاری، منطقه شلیل، روستای لندی."(باز نشر از صفحه اینستاگرام مبین كروندی mobin_karvandi)

 

۲ آبشار دیدنی در استان چهار محال و بختیاری به روایت مبین كروندی-fkjH2fc0Sy