ریپورتاژ آگهی
بانقلان روستایی از توابع ایلام

بانقلان روستایی از توابع ایلام

این روستای محبوب در زمره جاذبه های طبیعی قرار دارد و از خصوصیات آن آب و هوای مطلوب،محیط سرسبز،طبیعت چشم نوازاست هوای كوهستانی این روستا منجرب به رویش درختان چند ساله گردو شده است.
  • 1401/06/17
  • استان : ايلام
  • شهر : ایلام
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : ایلام -ایلام
تلفن : 66059000-021

این روستای محبوب در زمره جاذبه های طبیعی قرار دارد و از خصوصیات آن آب و هوای مطلوب،محیط سرسبز،طبیعت چشم نوازاست هوای كوهستانی این روستا منجرب به رویش درختان چند ساله گردو شده است.

بانقلان روستایی از توابع ایلام-mazreW6RBh

به گزارش سلام نو، یكی از جاذبه های زیبای استان ایلام روستای بانقلان است كه از توابع بخش مركزی شهرستان ایلام است. این روستا  یكی از قدیمی ترین محل سكونت انسان در این شهر است و وجود آثار باستانی گویای قدمت آن است. چگونگی زندگی انسان ها در گذشته و تهیه ی لوازم مورد نیاز از جمله سوال هایی است كه همیشه ذهن باستان شناسان را درگیر كرده است از این رو آثار باستانی از ارزش بسیاری برخوردار است و می توان به تمدن كهن آن منطقه پی برد.روستای بانقلان در دهستان پایین قرار دارد و مردم آن كرد هستند و به عنوان ایل های كردتبار پنجستون شناخته می شود در این روستای قدیمی اماكن تاریخی و مذهبی قرار دارد كه می توان به حسینیه شهدای بانقلان،مسجد امام رضا اشاره كرد كه در بین مردم از ارزش بسیاری برخوردار است هم چنین قلعه توت،كینی(چشمه)بیمار و آسیاب خندان از اثرهای باستانی حائز اهمیت این منطقه هستند.

بانقلان روستایی از توابع ایلام-UeXPSt8b7O

این روستای محبوب در زمره جاذبه های طبیعی قرار دارد و از خصوصیات آن آب و هوای مطلوب،محیط سرسبز،طبیعت چشم نوازاست هوای كوهستانی این روستا منجرب به رویش درختان چند ساله گردو شده است كه درمیزان  درآمد زایی مردم نقش به سزایی گذاشته است به طوری كه باغ های فراوان گردو وجود دارد.  مردم اهالی اكثرا به كار كشاورزی مشغول هستند بنابراین در این روستا تا چشم كار می كند از زمین های كشاورزی پوشیده شده است.در جنوب روستا در میان زمین های زراعی و كشترازها بر روی تپه ی ۱۵متری بقایای قلعه ی باستانی وجود دارد و به قلعه توت شهره است  عوامل مختلفی هم چون گذر زمان و فرسایش و عدم شناخت این اثر باعث شده است بیشتر قسمت های آن تخریب شود وفقط تكه هایی از بقایای آن به جا مانده است.

بانقلان روستایی از توابع ایلام-kO5bKm35AX

هم اكنون از تكه های قلعه می توان به قلوه سنگ هایی به طول یك متر در بخش جنوب شرقی و چند ردیف سنگ كه به شكل خشكه چین ساخته شده است اشاره كرد این سنگ ها در گذشته برای ساخت دیوار استفاده شده است كه اكنون به خاطر فعالیت های كشاورزی حریم قلعه از بین رفته است آثاری كه در این قلعه پیدا شده است سفال های بدون لعاب است این سفال ها پوشش گلی نخودی و آجری دارند و بیشتر آنها به شكل خمره و چرخ ساز با ترئینات اندكی در كمر یا روی شانه ساخته شده اند تمامی این سفال ها به صورت ناقص پخته شده است و برای شاموت آنها از موادگیاهی،شن و ماسه استفاده شده است.

بانقلان روستایی از توابع ایلام-baUXugtZvD

وجود این اثر باستانی در روستای بی نظیر بانقلان با قدمت چند صد ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند و از قطب های مهم توریستی استان ایلام است بهترین زمان برای بازدید در فصل بهار و تابستان است اگرچه در فصل پاییز جلوهای منحصر به فردی را می توان دید ولی سرمای هوا سفر را سخت می كند از این رو شش ماه اول سال بیشتر زمان بازدید را دارد واگر قصد ماندن داشته باشید می توانید برای اقامت از هتل های ایلام استفاده كنید هم چنین می توانید همراه خود چادر مسافرتی، مواد غذایی و لباس كافی و... به همراه داشته باشید تا چند شبی را در این روستای جذاب كنار خانواده و دوستان بگذرانید.