ریپورتاژ آگهی
مناطق بكر جنوب ایران

مناطق بكر جنوب ایران

مناطق بكر جنوب ایران آن چنان پر تعداد و جذاب هستند كه انتخاب تنها چند مورد از بین آن‌ها كاری بسیار دشوار است، اما ما این كار را انجام دادیم.
  • 1401/06/17
  • استان : خوزستان
  • شهر : اهواز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : خوزستان - اهواز
تلفن : 66059000-021

مناطق بكر جنوب ایران آن چنان پر تعداد و جذاب هستند كه انتخاب تنها چند مورد از بین آن‌ها كاری بسیار دشوار است، اما ما این كار را انجام دادیم.

مناطق بكر جنوب ایران مدتی می‌شود كه مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند. پس از این كه ساحل و جنگل‌های زیبای شمال ایران مدت‌ها در مركز توجه گردشگران بودند، حالا این جنوب گرم و دوست داشتنی است كه توجه همه را جلب كرده است.

توجه گردشگران به اینفلونسرهای سفر و اشباع شدن شمال ایران باعث شده تا مسافران این سال‌ها توجه بیشتری به جنوب ایران نشان دهند. جنوب هم به لطف ساحل‌های داغ، دریای آبی، خورشید فروزان، تاریخ غنی و طبیعت متفاوت خود به خوبی پاسخ این استقبال را داده است.

باید اعتراف كرد كه تمام خطه جنوب در مقابل شمال ایران یا شهرهایی مثل شیراز و اصفهان بكر هستند، با این همه بعضی نقاط واقعا كم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند و تفاوت خاصی دیگر جاذبه‌های گردشگری دارند. با ما همراه باشید تا منتخبی از مناطق بكر جنوب ایران را بشناسیم.

جذاب‌ترین مناطق بكر جنوب ایران كجاست؟

پیش از پاسخ به این پرسش در نظر داشته باشید كه پاسخ به این سوال مانند مسائل ریاضی نیست و سلیقه‌های متفاوت نقاط جذاب متفاوتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. ما تلاش كردیم نقاط كم‌تر شناخته شده را با شما مرور كنیم.

مناطق بكر جنوب ایران از روستای پامِنار تا دریاچه سد دز دزفول

دزفول یكی از جذاب‌ترین و شناخته شده‌ترین شهرهای جنوب ایران است، اما این مسئله باعث نمی‌شد تا این شهر كُهن حرفی برای گفتن نداشته باشد. پامنار روستایی زیبا و بكر در دزفول است سكوت و سكونش شما را جادو می‌كند. به جز این دریاچه شهیون كه نام دیگر آن دریاچه سد دز است با منظره خاص خود هوش از سر شما می‌برد.

مناطق بكر جنوب ایران-sf4oBGI4xr

آتشكده جاویدا مسجد سلیمان

آتشكده جاویدا (صفه سرمسجد) یكی از جاذبه‌های گردشگری مسجد سلیمان است. نكته جالب این بنا آن است كه از هیچ ملاتی برای ساخت آن استفاده نشده و برای ساخت آن تنها سنگ روی سنگ گذاشته‌اند. قدمت این بنا به قرن هفتم قبل از میلاد باز می‌گردد.

 

مناطق بكر جنوب ایران-NmyViu2adv

می‌گویند كه این بنا به دستور پادشاهان هخامنشی بنا شده و یكی از منابع الهام ساخت تخت جمشید به شما می‌رفته است.

تپه شنی ام الدبس و جنگلی بستان

منطقه تپه شنی و جنگلی ام الدبس حد فاصل مزارع كشاورزی شمال رودخانه كرخه، بستان و جنوب كوه‌های میشداغ قرار دارد. پوشش گیاهی این منطقه یكی از جذابیت‌های آن است. این منقطه از گذشته دور زیستگاه آهو بوده. به جز آهو پستانداران دیگری همچون روباه، كفتار، شغال، گرگ و گراز در آن زندگی می‌كنند. بی‌تردید این منطقه از جذاب‌ترین مناطق بكر جنوب ایران است.

 

مناطق بكر جنوب ایران-qrmrXIemfE
ایذه به خودی خود منطقه‌ای متفاوت و جذاب در خطه‌ی جنوب است، پای دشت سوسن كه در میان باشد جذابیت آن چند برابر می‌شود. این دشت زیبا گذرگاه كارون و توسط آن به دو نیمه تقسیم شده است. این دشت از بهمن تا خرداد ماه در اوج زیبایی قرار دارد.

مناطق بكر جنوب ایران-Ir3hLo6n5B

برخی دیگر از مناطق بكر جنوب ایران

تا اینجا با چهار نقطه واقعا بكر جنوب ایران آشنا شدیم، اجازه بدهید در بخش پایانی به چند نقطه دیگر كه احتمالا شهرت بیشتری دارند اشاره كنیم. محوطه تاریخی چغازنبیل همیشه بكر است، حتی اگر ده‌ها بار به آن سفر كرده باشید.

سواحل جزایر هنگام، هرمز و ناز هر كدام به شكلی جادویی است. اگر سر به جزیره نفتی خارك هم بزنید بار دیگر زیبایی شما را جادو می‌كند. سازه‌های آبی شوشتر هم چنان حیرت آور است كه شما را به دل قصه‌ها پرت می‌كند. این سازه‌های دوره ساسانی به معنای واقعی كلمه نمایگر ذهن مهندسی هستند.

 

مناطق بكر جنوب ایران-rshB4bIw1c

در آخر باید گفت كه نقاط بكر جنوب ایران به همین جا خلاصه نمی‌شد. كمی كنجكاوی باعث می‌شود تا نگاهی دیگر به مناطق بكر جنوب ایران داشته باشید. كافی است كمی با محلی‌ها گرم بگیرید و اهل پرس‌وجو باشید، جنوب همیشه با دست پر شما را شگفت‌زده می‌كند.