ریپورتاژ آگهی
راهنمای جامع سفر به شیراز

راهنمای جامع سفر به شیراز

شیراز به عنوان یكی از كلان‌شهرها، مركز توجه گردشگران و توریستانی است كه می‌خواهند با هنر و تمدن كهن ایران آشنایی پیدا كنند.
  • 1401/06/17
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

شیراز به عنوان یكی از كلان‌شهرها، مركز توجه گردشگران و توریستانی است كه می‌خواهند با هنر و تمدن كهن ایران آشنایی پیدا كنند. 

شیراز به عنوان یكی از كلان‌شهرها، مركز توجه گردشگران و توریست‌هایی است كه می‌خواهند با هنر و تمدن كهن ایران آشنایی پیدا كنند. در این بین نباید فراموش كرد كه برای سفر به این شهر بزرگ و پر رفت‌وآمد، نیاز به یك راهنمای جامع سفر به شیراز داریم تا هیچ‌كدام از زیبایی‌هایش را از دست ندهیم و بتوانیم در مدتی كه مهمان شیراز هستیم، از حضور در آن بهترین استفاده را ببریم.

این شهر مراكز تفریحی و گردشگری بسیاری دارد و از جاذبه‌های طبیعی متنوعی برخوردار است. به همین سبب گزینه مناسبی برای سفر در تعطیلات بهاری خواهد بود.

با توجه به این موارد، در صورتی كه مقصد سفر بعدی شما شیراز است، می‌توانید از راهنمای جامع سفر به شیراز كه در ادامه ارائه شده، بهره ببرید تا بهترین سفرتان را تجربه كنید.

راهنمای جامع سفر به شیراز-E1Upxo8WGv

چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب است؟

اولین قدم در راهنمای جامع سفر به شیراز، توجه به آب و هوای این شهر است. آب و هوای شهر شیراز به علت موقعیت جغرافیایی كه دارد، گرم و خشك است. طبیعتاً چنین آب و هوایی در فصل تابستان تشدید می‌شود. در صورتی كه شهر محل سكونت شما از جمله شهرهای كوهستانی است، سفر در فصل تابستان اصلاً مناسب نخواهد بود.

اردیبهشت ماه و فصول پاییز و زمستان، زمان‌هایی هستند كه شیراز در بهترین موقعیت آب و هوایی خود قرار دارد. به خصوص اردیبهشت‌ماه كه حال و هوای شیراز در آن زمان خبر از بهارنارنج‌های سرمست می‌دهد.

البته اگر بخواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه كنید، قطعا فصول پاییز و زمستان بهترین انتخاب شما خواهند بود.

راهنمای جامع سفر به شیراز : اماكن گردشگری در شیراز

و اما به سراغ بخش شیرین راهنمای جامع سفر به شیراز یعنی اماكن گردشگری برویم. شیراز مهد شعر و ادبیات، جزء مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایران است كه آثار و اماكن پرشكوهی را در خود جای داده است؛ از پاسارگاد و تخت جمشید، تا حافظیه و باغ ایلخانی، همه و همه در این شهر زیبا و باستانی جای گرفته‌اند.

راهنمای جامع سفر به شیراز-3VcFZ3sOPE

تخت جمشید، نگین راهنمای جامع سفر به شیراز

راهنمای جامع سفر به شیراز باشد و حرفی از تخت جمشید نباشید؟ تخت جمشید به عنوان نمادی از اصالت وجودی تمدن‌های كهن ایرانی، چیزی نیست كه برای ایرانیان ناشناس باشد. این سازه معماری پرشكوه، یكی از مقاصد قطعی در سفر به شیراز است.

سالانه مسافران و توریست‌های متعددی در بازدید از شهر شیراز، به دیدن این بنای پر ابهت می‌روند. این محوطه تاریخی در مسافت 60 كیلومتری شهر شیراز بنا شده است.

درباره پیشینه تاریخی تخت جمشید، لازم به ذكر است كه این بنا مربوط به دوره هخامنشیان است كه نشان دهنده اهمیت شیراز برای تمدن‌های كهن ایران و به ویژه هخامنشیان است.

راهنمای جامع سفر به شیراز-pohJdvm0ue

مجموعه پاسارگاد

در دوران هخامنشیان، شیراز در مركز توجه قرار داشت و این مسئله در ساخت بناهای تاریخی باشكوهی از قبیل همین پاسارگاد قابل دریافت است. بنای پاسارگاد واقع در جاده شیراز_اصفهان، آرامگاه كوروش بزرگ را در خود جای داده است.

 

راهنمای جامع سفر به شیراز-PQh5ocSJoh

حافظیه بخش حذف نشدنی راهنمای جامع سفر به شیراز

مگر می‌شود راهنمای جامع سفر به شیراز نوشت و به حافظیه توجه نداست؟ شیراز به سبب پرورش بزرگ مردانی چون حافظ و سعدی، به شهر شعر و شعور معروف است. حافظ شیرازی زاده شهر شیراز، نامی‌ترین شاعر در ادبیات فارسی است كه تاكنون حریفی در عرصه فعالیت خود نداشته است.

حافظیه آرامگاه این شاعر بزرگ، در شیراز قرار دارد. این محوطه یكی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی است كه ساختار و معماری منحصربه‌فردی را داراست.

 

راهنمای جامع سفر به شیراز-crEJ45rq9v

سعدیه

قطعا سعدی هم در شعر سرایی كم از حافظ ندارد. آرامگاه این شاعر بزرگ در نزدیكی دروازه قرآن بنا شده كه پیشینه تاریخی دارد و از دیگر گزینه‌های توریستی شهر شیراز است.

 

راهنمای جامع سفر به شیراز-gG6KHmQ0XV

ارگ كریمخانی

ارگ كریمخانی به عنوان یك سازه بزرگ، یكی از محوطه‌های زیبایی است كه حتی برای جوانان شیرازی هم جذابیت دارد. شب‌های شیراز در این مكان همواره پر از نشاط و اشتیاق زندگی است. پس اگر به راهنمای جامع سفر به شیراز گوش می‌دهید و برایتان ارزشمند است، این پیشنهاد را از دست ندهید:

گشت‌وگذار شبانه در اطراف ارگ كریمخانی

سفر به شیراز با دیدن از این سازه بلند ارتفاع، می‌تواند ابهت ایران را یادآور شود. این بنا مربوط به دوران زندیه است كه به دستور كریم‌خان زند ساخته‌شده است.

با توجه به عظمت این بنا، كاربردهای مختلفی در هر دوره پیدا كرده و امروزه جنبه گردشگری و توریستی دارد.

راهنمای جامع سفر به شیراز-l8ryg7bFmJ

باغ ملی شیراز

باغ ملی شیراز از دسته مراكزی است كه آرامش خاصی در هوای آن در گردش است. قطعا عطر خوش بهارنارنج‌ها در جریان آرامش در این باغ بی‌تاثیر نیست. قدم زدن در میان درختان كهن و فواره‌های آب در ماه اردیبهشت، یقیناً با پیاده روی بهشتی تفاوت چندانی ندارد.

باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه از دیگر مراكز پربازدید شیرازی است. به همین خاطر حتی خود مردم شیراز هم زمان‌هایی را در میان انبوه درختان حاكی از طبیعت بی‌مثال شیرازی، صرف می‌كنند.

 

راهنمای جامع سفر به شیراز-FilISmfrdy

شاهچراغ نگین مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز

و اما بخش مذهبی راهنمای جامع سفر به شیراز، شاهچراغ است. قطعا هویت مذهبی ایران، عامل اصلی در به وجود آمدن اماكن مذهبی مانند شاهچراغ است. این حرم به عنوان یكی از معروف‌ترین اماكن زیارتی، برای ایرانیان به حساب می‌آید.

این آرامگاه، بنایی برای حضرت میر سید احمد، برادر امام رضا و فرزند دیگر امام موسی كاظم است. با توجه به این مسئله، شاهچراغ معرف حضور شیعیان است و كمتر كسی از آن بی‌اطلاع است.

 آرامگاه شاهچراغ هم به خاطر معماری فوق‌العاده زیبا و هم به خاطر قرارگیری مقبره برادر امام رضا، از جمله مراكز توریستی این شهر محسوب می‌شود.

راهنمای جامع سفر به شیراز-a0IYng6Gr7

جدا از موارد ذكر شده، محوطه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری دیگری هم در شهر شیراز قرار دارد كه هر كدام با توجه به خصوصیاتی كه دارند، جذابیت بالایی برای توریست‌های و مسافران پیدا می‌كنند.

برای سفر به شیراز، با توجه به شهر محل سكونت خود، می‌توانید از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده كنید. شهر شیراز با مردمانی مهربان، پذیرای شما خواهد بود. همچنان پیشنهاد ما به شما این است كه پیش از سفر به شیراز راهنمای جامع سفر به شیراز را با دقت مطالعه كنید.