ریپورتاژ آگهی
چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است؟

چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است؟

سفر به شهر شیراز در فصول مختلف، می‌تواند تفاوت بسیاری برای ساكنان اقصی نقاط ایران زمین داشته باشد و این مسئله بسته به شرایط مختلف، در نظر گرفته می‌شود.
  • 1401/06/16
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

سفر به شهر شیراز در فصول مختلف، می‌تواند تفاوت بسیاری برای ساكنان اقصی نقاط ایران زمین داشته باشد و این مسئله بسته به شرایط مختلف، در نظر گرفته می‌شود.

شهر شیراز به سبب قرارگیری در موقعیت جغرافیایی جنوبی، از جمله شهرهای گرم و خشك است كه در فصل تابستان، این گرما بیشتر هم می‌شود. به همین دلیل در انتخاب زمان سفر به شیراز، باید برخی فاكتورها را در نظر بگیرید تا بتوانید تشخیص دهید چه فصلی بهترین زمان سفر به شیراز است.

از جمله این فاكتورها، شهر محل زندگی شماست. قطعا برای كسانی كه در شهرهای كوهستانی با آب و هوای سرد زندگی می‌كنند، تابستان‌های داغ شیراز چندان مناسب نخواهد بود.

البته این مورد را هم در نظر بگیرید كه در شیراز و شهرهای جنوبی ایران، در تمامی مراكز سرپوشیده مانند مراكز خرید و یا مراكز تفریحی سرپوشیده، سیستم‌های سرمایشی وجود دارد تا گرمای تابستان و حتی بهار تحمل‌پذیر شود.

 

چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است؟

برای اینكه بدانید چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است، می‌توانید با كسب اطلاعات مربوط به هر یك از چهار گزینه، بهترین را با توجه به شرایط خود برای سفر به شیراز در نظر بگیرید؛ اما در حالت كلی اردیبهشت‌ماه از فصل بهار و نیز فصل‌ پاییز و اواخر زمستان، بهترین موقعیت برای سفر به این شهر هستند.

  • شیراز در بهار

فصل بهار همواره نمادی از حیات طبیعت بوده و خود را با سبزی گیاهان و عطر گل‌ها به دیگران نمایان كرده است. در مورد شیراز، سه ماه فصل بهار از هم تفكیك می‌شوند و هر كدام جنبه متفاوتی برای سفر شما به وجود می‌آورند.

 

اولین ماه این فصل بی‌نظیر، به خاطر وجود تعطیلات نوروزی، برای افراد زیادی به یك بازه مناسب مسافرتی تبدیل می‌شود. در نتیجه فروردین ماه بازه زمانی پرترافیكی در شهر شیراز خواهد بود.

به علاوه هزینه‌های رفت و آمد و اقامت در هتل، با توجه به افزایش مسافران، بیشتر می‌شود. به همین دلیل چندان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.

اردیبهشت ماه از جمله ماه‌های خاص بهاری، دارای آب و هوای بهشتی است كه عطر بهار نارنج را به مشام شما هدیه می‌كند. در این ماه از سال، حتی دمای هوا هم در شرایط متعادلی قرار دارد.

اردیبهشت با وجود اینكه دومین ماه از بهار است، بیشتر از فروردین بوی زندگی می‌دهد. البته كه درختان بهار نارنج‌ و توت‌های قرمز در صدر این مسئله قرار دارند.

همچنین در اردیبهشت ماه حجم مسافران به نسبت فروردین ماه كاهش پیدا می‌كند و می‌توانید با آرامش بیشتری از بازدید مراكز تفریحی و گردشگری لذت ببرید.

 

چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است؟-CbfM9RyBOR

خرداد ماه عموما به عنوان ماه پیشواز تابستان، از خود تابستان چیزی كم ندارد و از جمله ماه‌های گرم به حساب می‌آید. به همین دلیل این ماه هم گزینه خوبی برای سفر به شیراز نیست.

 
  • شیراز در تابستان

فصل تابستان حتی در بسیاری از شهرهای شمالی ایران هم روزهای گرمی دارد و در آن آفتاب تیزی به زمین می‌تابد. در مورد شهر شیراز كه یك شهر در ناحیه جنوب غربی است، این گرما به مراتب بیشتر هم می‌شود.

در تیر ماه به سبب موقعیت محور زمین، گرما بسیار زیاد است، از این رو سفر به شیراز در هیچ یك از ماه‌های تابستان و به ویژه تیرماه، توصیه نمی‌شود.

البته این مورد به محل زندگی شما هم بستگی دارد.

تابستان شیراز برای افرادی كه در شهرهای گرمسیری و جنوبی زندگی می‌كنند، چندان سخت و غیر قابل تحمل نیست. در حقیقت می‌توان چنین گفت كه این هوا برای ساكنان مناطق شمالی و شمال غربی گرمای تحمل‌ناپذیری دارد.

  • شیراز در پاییز

فصل پاییز در هر شهری زیبایی‌های متفاوتی دارد و این زیبایی در مورد شیراز هم صادق است. از آنجایی كه گرمای تابستانی سپری شده، هوا به تعادل مطلوبی می‌رسد و تردد شهری به مراتب بیشتر می‌شود.

لازم به ذكر است كه فصل مورد علاقه مردم شیراز هم پاییز است. این فصل برای شهرهای جنوبی كم از بهار ندارد و به همان اندازه زیبا است؛ اما غالبا اردیبهشت ماه به عنوان بهترین زمان برای سفر به این شهر شناخته می‌شود.

پاییزهای شهر شیراز، با سبزی درختان و گیاهان همراه است كه این هم از جمله نتایجی است كه در پاسخ به طبیعت این شهر داده می‌شود.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید كه به دنبال سفر برای آرامش هستید و از ازدحام دوری می‌جویید، فصل پاییز به خاطر كاهش مسافران، بهترین زمان برای مسافرت به شیراز خواهد بود.

همچنین اگر بخواهیم جنبه‌های اقتصادی را در نظر بگیریم، لازم است بدانید كه در فصل پاییز، هزینه‌های رفت و آمد و نیز اقامت در هتل، كاهش چشمگیری به نسبت فصل بهار پیدا می‌كند. عامل اصلی این مسئله، كاهش مسافران در فصل پاییز است‌.

  • شیراز در زمستان

شرایط سفر به شهر شیراز در فصل زمستان، شباهت زیادی با فصل پاییز دارد. دمای هوا در روز مطلوب و در شب بسیار سرد است، كه این تغییرات دما در طول روز، به خاطر شرایط جغرافیایی شهر شیراز به وجود می‌آید.

در فصل زمستان‌ هم به خاطر كاهش مسافران، هزینه‌های سفر كمتر می‌شود. از این رو مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. به علاوه بازدید از تمامی مراكز تفریحی و گردشگری در سكوت و خلوت صورت می‌گیرد.

چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است و انتخاب شما

با در نظر گرفتن آنچه تا كنون گفته شد، در صورتی كه به دنبال زیبایی‌های طبیعی شهر شیراز هستید و می‌خواهید در آغوش بهار نارنج‌های تازه رسیده فرو بروید، اردیبهشت انتخاب مناسب شما خواهد بود.

در مقابل اگر هم به جنبه‌های اقتصادی فكر می‌كنید و هم شرایط آب و هوایی، بهتر است كه در فصل پاییز و اواخر زمستان به این شهر سفر كنید و مهمان مردمان خون گرم و مهربان شیرازی باشید.

در نهایت در پاسخ به پرسش چه فصلی برای سفر به شیراز مناسب است باید گفت بستگی دارد شما از شیراز بخواهید طراوت بهار؟ ارزانی؟ خلوتی یا چیز دیگری؟