ریپورتاژ آگهی
مسجد جامع اشكنان

مسجد جامع اشكنان

مسجد آن درسال ۱۲۹۲ بنای آن به پایان رسید كه درطول یكصد واندی محل بركزاری نماز جمعه مردم ولایت مدار اشكنان بوده است .
  • 1400/11/11
  • استان : فارس
  • شهر : اشكنان
  • دسته : مساجد تاریخی ایران
آدرس : در ردیف آثار ملی قرارگرفت و آثار دیگر قلعه خان می باشد كه در قسمت شرق اشكنان واقع شده است ودارای آثار زیادی از اتاق ها وچاههایی كه درگذشته محل زندگی خان ها بوده است .
تلفن : 66059000-021

مسجد آن درسال ۱۲۹۲ بنای آن به پایان رسید كه درطول یكصد واندی محل بركزاری نماز جمعه مردم ولایت مدار اشكنان بوده است . حمام علیخانی كه درسال ۱۲۹۶ به بهره برداری رسیدومدت ۸۵ سال مورد استفاده قرارگرفت واز ۴۵ سال پیش تا كنون ازكار افتاده كه روبه ویرانی می رفت اما به همت عالی میراث فرهنگی كشور تعمیر ومرمت گردیده است ودر ردیف آثار ملی قرارگرفت و آثار دیگر قلعه خان می باشد كه در قسمت شرق اشكنان واقع شده است ودارای آثار زیادی از اتاق ها وچاههایی كه درگذشته محل زندگی خان ها بوده است .
مكان برگزاری نماز جمعه مكان برگزاری نماز جمعه مردم شهیدپرور اشكنان مسجد جامع می باشدكه این مسجد در مجموع از سه تالار ویك حیاط هشت ضلعی تشكیل شده كه یادآور بنای مقدس مسجد الاقصی در قدس می باشد .
مسجد جامع اشكنان مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در اشكنان، داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۰۶۹ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مسجد جامع اشكنان-dlv15eU0Hm