ریپورتاژ آگهی
بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟ آیا آن عطر بهارنارنج حس و حال استثنایی در تمامی ماه های سال جاری است؟ اردیبهشت برای سفر به شیراز بهتر است یا آخر زمستان؟
  • 1401/06/16
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟ آیا آن عطر بهارنارنج حس و حال استثنایی در تمامی ماه های سال جاری است؟ اردیبهشت برای سفر به شیراز بهتر است یا آخر زمستان؟

در میان شهرهای ایران، شهر شیراز مهد زیبایی و نمادی از هنر و فرهنگ است كه از گذشته تاكنون، توانسته به خوبی توجه همگان را به خود جلب كند. این شهر با وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، سالانه مسافران بسیاری را از جای جای ایران و حتی از سراسر جهان، به سمت خود می‌كشاند و گردشگران بسیاری به دنبال آن هستید كه در بهترین زمان سفر به شیراز، راهی این شهر شوند و حال و هوای آن را به خوبی درك كنند.

زیاده‌گویی نمی‌كنیم زیرا می‌دانیم كه به خوبی با این شهر آشنایی دارید و خوب می‌دانید حضور در شیراز چه حال و هوایی دارد. اما یك سؤال بسیار مهم كه نباید آن را فراموش كرد. بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟ آیا آن عطر بهارنارنج حس و حال استثنایی در تمامی ماه های سال جاری است؟

انتخاب زمان مناسب برای سفر به یك شهر، به عوامل مختلفی بستگی دارد و با در نظر گرفتن این موارد است كه یك سفر، به‌یادماندنی می‌شود. در رابطه با شهر شیراز هم باید به ویژگی‌های هوایی، شرایط فصلی و مواردی از این قبیل توجه كنید تا به این واسطه بتوانید سفر خوبی داشته باشید.

آب‌وهوای دل‌نشین شهر شیراز

شیراز به سبب قرارگیری در بخش جنوب غربی ایران، دارای آب‌وهوای گرم و خشك است. این ویژگی سبب شده تا برخی از فصول سال، برای سفر به این شهر مناسب باشند.

در میان ماه‌های فصل تابستان، تیرماه گرم‌ترین ماه است كه بی‌اغراق اصلاً برای مسافرت زمان خوبی نیست. دمای بالای 30 درجه، سبب می‌شود تا خیابان‌ها در طول روز در این شهر خلوت باشند. به همین خاطر شب‌های شیراز معروف است به شلوغی خیابان‌ها و روشنایی خانه‌ها.

البته لازم به ذكر است كه با توجه به شرایط آب‌وهوایی حاكم بر این شهر، سیستم سرمایشی در تمامی مراكز خرید و فروشگاه‌ها نصب‌شده تا پاسخگوی گرمای هوا باشد.

با توجه به این مسئله، اردیبهشت ماه به عنوان بهترین زمان از لحاظ شرایط دمایی معرفی شده است. در این ماه درختان به بار نشسته بهار نارنج عطر خوش خود را به محیط هدیه می‌كنند و رایحه فراموش نشدنی‌ای را در حافظه شما ثبت می‌كنند.

دمای هوا در اردیبهشت‌ماه به نسبت دیگر ماه‌های فصول بهار و تابستان، بسیار مطلوب‌تر است‌.

به علاوه در اردیبهشت ماه دیگر خبری از شلوغی‌های مسافران نوروزی نیست و می‌توانید با آرامش از بودن در این شهر لذت ببرید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند كه از شلوغی دور باشند و در آرامش به بازدید مراكز تفریحی و گردشگری بپردازند.

به سبب توریستی بودن شهر شیراز، در عید نوروز و فروردین ماه، مسافران ایرانی و توریست‌های بسیاری به این شهر می‌آیند. بنابراین مراكز گردشگری و دیدنی شیراز، عموما عیدهای پر سر و صدایی را به چشم می‌بینند.

بهترین زمان سفر به شیراز-b0mWiM8adv

حس و حال بكر اردیبهشت‌ماه در شیراز

طبیعت در اردیبهشت ماه به شكل كاملاً پویا و زنده نمایان می‌شود، به طوری كه از بدرقه زمستانی گذشته و به درود تابستانی سلام می‌گوید. به همین خاطر همه جا سبز است و هوا عطر متفاوتی را به خود گرفته است.

یكی از بزرگ‌ترین مزایایی كه اردیبهشت‌ماه در مقابل زمان‌های دیگر دارد، برگزاری جشنواره‌های بهاری در این موقع از سال است! آغاز این جشنواره‌ها از 15ام اردیبهشت است. به همین سبب این تاریخ را با عنوان روز شیراز معرفی می‌كنند و به نوعی بهترین زمان سفر به شیراز به حساب می‌آید.

این تاریخ تنها مختص شهر شیراز است كه نشان از اهمیت این شهر پر نقش‌ و نگار دارد. وجود این روز در اردیبهشت‌ماه، به تأثیر از خاص بودن این ماه انتخاب شده است.

این ویژگی‌ها سبب شده تا اردیبهشت‌ماه برای مسافرت به سرزمین شعر فارسی، به مناسب‌ترین گزینه از جنبه آب‌وهوایی تبدیل شود.

بهترین زمان سفر به شیراز-w0C4hWHmo9

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر كاهش هزینه‌ها

قطعا عید نوروز و تعطیلات تابستانی، زمان‌هایی هستند كه بیشتر افراد قصد سفر دارند. به همین خاطر هزینه رفت‌وآمد افزایش می‌یابد. این مورد در رابطه با تمامی شهرهای توریستی و گردشگری صادق است.

با توجه به همین مسئله و از آنجایی كه اوایل پاییز و اواخر زمستان، زمان‌هایی هستند كه كمترین مسافرت در آن‌ها صورت می‌گیرد، بهترین زمان برای كاهش هزینه‌های سفر محسوب می‌شوند.

شهر شیراز پاییزهای زیبایی دارد. به گونه‌ای كه این فصل به عنوان دومین فصل مطلوب بعد از بهار، به لحاظ آب‌وهوایی شناسایی می‌شود.

در فصل پاییز به خاطر كم بودن حجم مسافران، هزینه بلیط و نیز هتل كاهش پیدا می‌كند. به همین خاطر فصل پاییز به مراتب مقرون‌به‌صرفه تر از بهار و تابستان است.

سفر به شیراز در فصل پاییز، برای كسانی كه تحمل گرمای زیاد را ندارند به نسبت گزینه بهتری خواهد بود كه توسط خود شیرازی‌های مهربان و دوست‌داشتنی هم تایید شده است.

 

بهترین زمان سفر به شیراز-gBjg5q6SbI

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا

برای این كه در شیراز حال خوبی پیدا نكنید كافیست در زمان نامناسب به سراغ این شهر بروید. با توجه به اینكه شیراز به هوای اردیبهشتی‌اش بیشتر شناخته شده بسیاری از مسافران برنامه سفرشان را برای این ماه تنظیم می كنند. اگر به هر دلیلی نمی توانید خودتان را در بازه زمانی نیمه فروردین تا انتهای اردیبهشت به شیراز برسانید، ترجیحا سفر خود را به پاییز منتقل كنید؛ آفتاب شیراز گرم و سوزان است.

از ابتدای خرداد گرمای شیراز اوج گرفته و به راحتی می تواند كسانی كه به این آب و هوا عادت ندارند را دلزده و غافلگیر كند. هر چه نباشد شیراز دروازه ورود به جنوب كشور است و گرمای آن نشانه‌هایی از گرمای خرما پزان جنوب ایران دارد. این گرما تا نیمه های شهریور ماه معتدل نمی‌شود. اگر جنوبی باشید به این هوا عادت خواهید داشت، وگرنه دنبال راهی برای كم كردن شدت گرما باشید.

با اینكه زمستان های شیراز چندان آزار دهنده نیست اما اگر قصد سفر تفریحی به این شهر دارید به فكر اقامتگاه مناسب، برنامه بازدید هدفمند از جاذبه ها و شرایط آب و هوایی برای پرواز باشید. تا اواخر زمستان خبری از شیراز اردیبهشتی نیست.

اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز

بدون شك ماه اردیبهشت وسوسه انگیزترین ماه سال برای سفر به شیراز است. یك شیراز است و یك اردیبهشت كه با سعدی و حافظ و گل و بلبل در هم آمیخته شده است. در این ماه طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد و آب و هوای شهر بسیار دلپذیر است. افرادی كه دوست دارند یك سفر آرامش بخش را در شیراز تجربه كنند بهتر است تا این ماه را برای سفر خود انتخاب نمایند. هر چند اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز است، اما دو هفته آخر زمستان هم چیزی كم از اردیبهشت ندارد.

شیراز در نوروز

تعطیلات عید، زمان مناسبی برای گردش در شهر و بازدید از جاهای دیدنی شیراز است، اما خاطرتان باشد شیراز نوروز شیراز حسابی شلوغ است. در نتیجه اگر قصد سفر به شیراز در نوروز را دارید حتما حتما از مدتی قبل هتل را رزرو كنید. توصیه دیگر این است كه با توجه به شلوغی شهر یك برنامه درست و حسابی برای گشت‌وگذار در شیراز داشته باشید.

اگر در نوروز گذرتان به شیراز افتاد از رسوم شیرازی هم لذت ببرید. مثلا شیرازی‌ها با سنت هفت میم غذایی‌هایی مانند مسقطی، ماهی، ماست، مرغ، میگو، مدنی و مویز را در كنار هفت سین قرار می دهند، غذاهایی كه هر كدام نشان دهنده یك آرزو برای سال جدید هستند.

كلام آخر

شهر شیراز با مردمانی دوست‌داشتنی، در هر شرایطی زیباست و می‌تواند خاطره ساز ایام شاد شما باشد. از سوی دیگر این شهر زیبا خوراكی‌های خوشمزه‌ای دارد كه مزه سفر شما خواهند بود.

برای دیدن از این شهر، تنها كافیست دل به سفر بدهید و تاریخ مد نظر خود را در تقویم علامت‌گذاری كنید تا مهمان مردمان پرمحبت شیرازی باشید اما یادتان نرود، بهترین زمان سفر به شیراز، همان زمانی كه عطر بهار نارنج در كوچه پس كوچه های شیراز پیچیده است.

 

بهترین زمان سفر به شیراز-f7Ow6vdnAd