ریپورتاژ آگهی
شیراز غذا چی بخوریم؟

شیراز غذا چی بخوریم؟

شیراز آن‌قدر غذاهای خوشمزه و خوش‌طعم دارد، كه شما هیچ وقت در شیراز با سؤال در شیراز غذا چی بخوریم؟ مواجه نخواهید شد.
  • 1401/06/15
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غذاهای محلی ایران

شیراز آن‌قدر غذاهای خوشمزه و خوش‌طعم دارد، كه شما هیچ وقت در شیراز با سؤال در شیراز غذا چی بخوریم؟ مواجه نخواهید شد.

شیرازی‌ها علاوه ‌بر اینكه در زمینه فرهنگ و هنر در صدر شهرهای ایران قرار دارند، در زمینه غذا نیز بی‌نظیر هستند. شیراز دارای غذاهای اصلی بسیاری است، كه طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارند. شیراز آن‌قدر غذاهای خوشمزه و خوش‌طعم دارد، كه شما هیچ وقت در شیراز با سؤال در شیراز غذا چی بخوریم؟ مواجه نخواهید شد.

غذاهای خوش‌طعم و خوش عطر شیرازی باب میل بسیاری از ذائقه‌ها هستند. طیف وسیع طعم‌های غذاهای شیرازی سبب شده است، كه گردشگران در شیراز تمایل بیشتری به سمت غذاهای سنتی این شهر داشته باشند. اگر به شیرازی سفر كردید، حتماً غذاهای شیرازی را تست كنید. اما قبل از آن برای انتخاب بهتر حتماً مقاله در شیراز غذا چی بخوریم را بخوانید، تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

شیراز غذا چی بخوریم؟-xzaqulgclY

شیرازی‌ها و علاقه به غذا، پاسخ سخت شیراز غذا چی بخوریم؟

شیرازی‌ها دارای سنت‌های به خصوصی در وعده‌های غذایی‌شان هستند. به همین دلیل وعده‌های كامل و خوشمزه‌ای در سنت شیرازی‌ها وجود دارد. شیرازی‌ها معمولاً علاقه‌مند هستند كه در وعده صبحانه‌شان آش سبزی میل كنند. به‌علاوه برای وعده عصر یك میان وعده خوشمزه می‌خوردند، آن هم چیزی نیست جز كاهو و ترشی!.

شیرازی‌ها برای تزیین غذا نیز اهمیت خاصی قائل هستند. شما در اكثر غذاهای شیرازی ظاهری زیبا، خوش رنگ و لعاب را خواهید دید. كمتر بیننده‌ای می‌تواند صورت زیبای غذاهای شیرازی را ببیند و از وسوسه تست این غذاها بگذرد. همراه ما بیاید تا پاسخ سؤال در شیراز غذا چی بخوریم؟ را بیابید.

غذاهای شیرازی را ما در سه بخش؛ آش، پلو و كوفته بررسی خواهیم كرد. تا شما غذاهای متناسب با ذائقه خود را بیابید و در سفر به شیراز از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

شیراز غذا چی بخوریم؟-nHdTP2R16e

شیراز غذا چی بخوریم؛ آش به سبك شیرازی

معمولاً هر شهری آش‌های سنتی و قدیمی دارد، كه مربوط به پیشینیان آن شهر است. شیراز نیز از این قاعده مستثنا نیست، در شیراز آش‌های خوشمزه‌ای سرو می‌شود، كه بسیار خوش‌طعم و خوش عطر هستند.

آش سبزی

یك آش محلی و سنتی در شیراز است. آش سبزی در شیراز بسیار معروف بوده و طرفداران بسیاری دارد. آش سبزی از جمله آش‌هایی است كه به صورت نذری در مراسمات مذهبی پخته می‌شود. آش سبزی از گوشت گوسفند و حبوبات تهیه می‌شود. از دلایل خوشمزگی آش سبزی، وجود گوشت گوسفندی پخته شده است. یك نكته آش سبزی را با آش شله‌قلمكار اشتباه نگیرید.

 

شیراز غذا چی بخوریم؟-RHf6y5eetK

آش انار

اگر طرفدار موزه‌های ترش و ملس هستید، پیشنهاد كنیم حتی آش انار را امتحان كنید. آش انار از آب انار و رب انار، نمك و سبزی، پیاز و زعفران دم‌كرده تهیه می‌شود. به دلیل استفاده از رب انار و آب انار مزه ترش و خاصی دارد. اگر علاقه‌مند به تجربه مزه‌های خاص هستید، حتماً آش انار را امتحان كنید.

یخنی عدس و كلم

از اصیل‌ترین آش‌هایی شیراز آش یخنی عدس و كلم است. نمونه آش یخنی عدس و كلم را شما در جای دیگری نخواهید یافت، و مربوط به خود شیراز است. مواد آش یخنی عدس و كلم متشكل از: كلم قمری، پیاز، گوشت، لیموعمانی، عدس و ادویه است.

شیراز غذا چی بخوریم؟-ubJ8QcLDvC

پلوهای شیرازی

امكان ندارد، تا به حال نام پلوهای شیرازی نظیر كلم‌پلو، شكر پلو، پاچه پلوی شیرازی و دمپخت شیرازی را نشنیده باشید. در یك كلام شیراز است و پلوهای بی‌نظیرش!.

كلم‌پلو

واقعا شیراز غذا چی بخوریم به جز كلم پلوی شیرازی. اگر بخواهیم به اصالت كلم‌پلو بپردازیم، این غذا از اصیل‌ترین غذاهای شیراز است. كلم‌پلو شیرازی‌ها در همه‌جا معروف است. كلم‌پلو شیرازی بسیار خوشمزه بوده، كسانی كه علاقه‌مند و متمایل به سمت غذاهای پلویی هستند، بسیار لذیذ و خوشمزه است. كلم‌پلو شیرازی با كلم‌پلو تهران متفاوت است. در كام پلو شیرازی از كلم قمری استفاده می‌شود، به همین دلیل كلم‌پلو شیرازی سبز رنگ است. به‌علاوه در كلم‌پلو شیرازی از ترخون نیز استفاده می‌شود. ترخون سبب می‌شود، غذا معطر شده و بسیار خوش‌طعم گردد.

شیراز غذا چی بخوریم؟-4awY0Ij0Mw

شكر پلو

 اگر شیرین پلو را امتحان كرده‌اید و باب میلتان بوده، حتماً شكر پلو را نیز امتحان كنید. از شكر پول شیرازی در مراسمات و مهمانی‌ها سرو می‌شود. زیرا از گوشت گوسفند و بره در تهیه این غذا استفاده می‌شود. لذا از غذاهای اعیانی شیرازی‌ها به حساب می‌آید. در شكر پلو از موادی نظیر: برنج، شكر، خلال نارنج، پوست پرتقال، خلال بادام و پسته، زعفران و گلاب استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌كنیم شكر پلو را حتماً با سالاد شیرازی امتحان كنید.

شیراز غذا چی بخوریم؟-klELbqz3OS

شیراز غذا چی بخوریم؛ كوفته‌ شیرازی‌ها متفاوت

كوفته‌های بسیار خوشمزه و متفاوت هستند. كوفته‌های شیراز با هیچ یك از تصورات شما درباره كوفته‌های معمول همخوانی ندارند. برای مثال شیرازی‌ها كوفته‌های دارند، به نام كوفته هلو. اما در كوفته هلو هیچ هلویی بكار نرفته!. از دیگر كوفته‌های شیراز می‌توان به كوفته سبزی و كوفته گشنیز اشاره كرد. اگر به غذاهای سنتی نظیر كوفته علاقه‌مند هستید، كوفته‌های شیراز در طعم و مزه بی‌نظیر هستند.

شیرازی‌ها غذاهای خوش‌طعم بسیاری دارند و غذاهای بالا تنها تعداد مختصری از غذاهای لذیذ شیرازی بود. در سفر به شیراز حتماً غذاهای شیرازی را امتحان كنید. امیدوارم حل مسئله در شیراز غذا چی بخوریم؟ كمك كرده باشیم.

شیراز غذا چی بخوریم؟-Jd6gCed9ni