ریپورتاژ آگهی
بهترین زمان سفر به جنوب ایران

بهترین زمان سفر به جنوب ایران

لازمه‌ی هر سفری بعد از انتخاب مقصد، برگزیدن زمان مناسب است. با ما همراه باشید تا بعد از انتخاب نقاط جنوبی كشور به عنوان مقصد، از بهترین زمان سفر به جنوب ایران بیشتر بدانید.
  • 1401/06/13
  • استان : خوزستان
  • شهر : اهواز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : خوزستان - اهواز
تلفن : 66059000-021

لازمه‌ی هر سفری بعد از انتخاب مقصد، برگزیدن زمان مناسب است. با ما همراه باشید تا بعد از انتخاب نقاط جنوبی كشور به عنوان مقصد، از بهترین زمان سفر به جنوب ایران بیشتر بدانید.

برای اینكه بدانیم بهترین زمان سفر به جنوب ایران دقیقا چه وقت یا فصلی است نیاز داریم تا مقصد مورد نظرمان را با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی بیشتر بررسی كنیم چرا كه تمامی نقاط جنوب ایران در فصل و زمان مشخص، آب و هوای مشابه نداند. از این رو برای پاسخ دقیق به این سوال بهتر است شهرها، بندرها و جزایر جنوبی ایران عزیزمان را به تفكیك بررسی و درباره بهترین زمان سفر به آن‌ها به صورت مجزا نظر دهیم.

جنوب ایران شامل استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‌شود و نقاط گردشگری در این استان‌ها بسیار زیاد است. هر ساله گردشگران، مسافران و طبیعت‌گردان فراوانی برای دیدن مقصدهای گردشگری و طبیعی در جنوب ایران به این مناطق سفر می‌كنند و با كلی تجربه هیجان‌انگیز به شهر و دیار خود برمی‌گردند، همین امر سبب می‌شود تا برای دیدن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری این بخش از ایران زیبا به دنبال انتخاب بهترین زمان باشند.

به دلیل قرارگیری مقصدهای جذاب و متنوع در خط ساحلی جنوب ایران و نیز بودن این نقاط در دسته اقلیم گرم و مرطوب، بهترین زمان سفر به جنوب ایران، اواخر پاییز تا اوایل بهار است. در این بازه زمانی آب و هوای جنوب متعادل است و از شما برای گشت و گرد در یك هوای دلچسب دعوت می‌كند. با وجود این كه پی بردیم بهترین وقت برای سفر به جنوب و داشتن یك جنوبگردی دل پذیر چه زمانی است، دانستن شرایط سفر به این بخش از كشور چهار فصل ایران خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین زمان سفر به جنوب ایران در فصل‌های مختلف

تعطیلات نوروز و فروردین ماه زمان بسیار خوبی برای سفر به جنوب محسوب می‌شود، به این دلیل كه آب و هوای مناطق مختلف در روزهای اول بهار مطبوع و خنك است و گردش و تفریح در جزایر كیش و قشم و نیز بندر عباس و چابهار لذتی مضاعف دارد.

بهترین زمان سفر به جنوب ایران-RqkV4BuPIK

تابستان‌های جنوب ایران علاوه بر گرمای زیاد، مرطوب نیز هست و آسایش شما به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، طبیعی است كه حضور گردشگران در این فصل چندان زیاد نیست و بناهای تاریخی و مكان‌های گردشگری و تفریحی بسیار خلوت‌تر از فصل‌های دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نكته مهم این است كه به دلیل حجم كم مسافر در این فصل گرم، هزینه رفت و آمد و البته اقامت شما به طور خاص اقامت در هتل‌ها به شدت كاهش پیدا می‌كند. خوب است بدانیم، افرادی كه به صورت حرفه‌ای سفر می‌كنند، برای دیدن یك مقصد زمانی را انتخاب می‌كنند كه در فصل معمولی و چه بسا نامساعد باشد.

در دو ماه تیر و شهریور با رفتن به چابهار دیدنی، می‌شود تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشت و اگر علاقه‌مند به تفریح و ورزش‌های آبی باشید در چابهار بی‌نظیر موج‌سواری یكی از جذاب‌ترین و انرژی‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است كه در كمتر جایی در ایران و آسیا امكان تجربه‌اش را دارید. بادهای مطلوب در فصل مونسون، چابهار را به بهترین گزینه برای موج سواری تبدیل كرده است و تابستان را در یكی از مناطق جنوب ایران تجربه كردنی.

 

بهترین زمان سفر به جنوب ایران-kslEC0yw09

اواخر پاییز یكی از معدود زمان‌هایی است كه نه تنها جنوب ایران هوای مطلوب، مطبوع و خنكی دارد بلكه می‌توان تخمین زد كه به لحاظ شلوغی در این فصل می‌شود با زمان كمتری نسبت به زمستان از اماكن گردشگری بازدید كرد. علاوه بر این تخفیف‌های قابل توجه مراكز خرید در این مناطق یكی دیگر از مزیت‌های جذاب سفر به جنوب در پاییز است.

هر سه ماه فصل سفید زمستان برای سفر به جنوب ایران بی‌نظیر است. در این فصل، در بندرعباس جشنواره‌هایی مثل جشنواره‌ی خرید، جهله نگاری و مجسمه‌های شنی برپا، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس یعنی قشم بسیار دیدنی، جزیره كیش خلوت و پر از فستیوال‌های جذاب، اهواز سرسبز و كارون آن خوش آب‌وهوا، خرید از بازارهای محلی آبادان با خنكی هوا لذت بخش و در نهایت بازدید از كارگاه‌های لنج‌سازی و مراسم‌های خیام خوانی و ساز و آواز بوشهر دلنشین‌تر از همیشه است.