ریپورتاژ آگهی
فاصله چابهار تا كیش

فاصله چابهار تا كیش

ایران، استان گیلان، رشت، گلسار، بلوار استاد معین، روبروی خیابان ۱۷۵فاصله چابهار تا كیش چقدر است و چه راه‌هایی برای رسیدن به كیش وجود دارد؟ بهترین راه برای رسیدن به كیش كدام است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با ما همراه شوید.
  • 1401/06/13
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : كیش - كیش
تلفن : 66059000-021

فاصله چابهار تا كیش چقدر است و چه راه‌هایی برای رسیدن به كیش وجود دارد؟ بهترین راه برای رسیدن به كیش كدام است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با ما همراه شوید.

هر كسی كه سری به چابهار بزند دوست دارد فاصله چابهار تا كیش را هم طی كند و سری به جزیره محبوب كیش بزند، جزیره‌ای كه جشنواره‌های جذابی برای مسافران خود دارد.

چابهار و كیش هر دو از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران هستند. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران با چشم اندازی دلفریب و كیش لوكس‌ترین جزیره گردشگری ایران در میان خلیج فارس است.

چابهار شهرستانی گسترده در حاشیه ساحل دریای عمان و در همسایگی اقیانوس هند است. این شهرستان تمامی ساحل دریای عمان را به خود اختصاص داد و با پاكستان همسایه است. بندر چابهار به دلیل دسترسی آسان به كشورهای محصور در خشكی مثل افغانستان، تركمنستان، ازبكستان، قرقیزستان، تاجیكستان و قزاقستان اهمیت اقتصادی خاصی دارد. چابهار به بازارهای گرم با قیمت‌های مناسب مشهور است.

جزیره كیش در بخش كیش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره از شمال به سمت ایران، از شرق با تنگه هرمز، از غرب با كشورهای بحرین و عربستان و از جنوب با عربستان همسایه آبی است. شهرت كیش به محیط متفاوت آن با دیگر جزایر ایران بود. كیش كه منطقه آزاد اقتصادی است از قدیم به هتل‌های لوكس، مراكز خرید و حراج‌هایش شناخته می‌شد.

 

فاصله چابهار تا كیش-TQYhsOfb3G

تفاوت مهم چابهار و كیش را در فرهنگ و ساحل این دو شهر می‌توان یافت. چابهار ساحل‌هایی شنی و گرم مثل ساحل آمریكا دارد و بوی فرهنگ سیستان و بلوچستان را می‌دهد. در طرف مقابل كیش ساحل‌هایی شبیه سواحل دیگر نقاط ایران دارد و فرهنگ مدرن و ساكت خاص خود را دارد.

ساحل چابهار بكرتر و ساحل كیش پر امكانات‌تر است. تفاوت بازار دو منطقه هم به همین شكل است. كیش مركز مراكز تجاری مدرن و جشنواره‌ها است و چابهار مركز بازارهای سنتی، ته لنجی و رونق فصلی.

شما برای رفتن از چابهار به كیش باید خود را به یك بندر برسانید و از آنجا با شناور راهی شوید. برای این كار سه انتخاب متفاوت پیش روی شما است كه سه راه متفاوت، اما كم و بیش نزدیك دارد.

اولین و نزدیك‌ترین انتخاب شما برای طی كردن فاصله چابهار تا كیش بندر لنگه در استان هرمزگان است. از چابهار تا بندر لنگه حداقل ۱۱ ساعت رانندگی مداوم پیش روی شما است. مسافت بین بندر لنگه تا جزیره كیش حدود ۹۵ كیلومتر است. این مسافت با استفاده از شناورهای حمل مسافر حدود ۲ ساعت و نیم و با استفاده از شناورهای حمل خودرو مسافت حدود ۴ ساعت است.

گزینه دوم شما بندر چارك است. از چابهار تا بندر چارك در استان هرمزگان بیش از ۹۶۰ كیلومتر مسافت و حداقل ۱۲ ساعت رانندگی فاصله است. . مسیر حركت از بندر چارك تا جزیره كیش هم خیلی زیاد نیست و برای شناورهای مسافری حدود یك ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر حدود ۲ ساعت نیم فاصله دارد. با این تفاسیر شاید ۱ ساعت رانندگی بیشتر باعث ۱ ساعت كاهش طول كلی مسیر شما تا كیش شود.

 

فاصله چابهار تا كیش-7vm7ta8ycc
گزینه سوم اما بندر آفتاب است، جدیدترین بندری كه می‌توان از آن به كیش رسید. فاصله بین چابهار تا بندر آفتاب تقریبا ۱۰۰۰ كیلومتر است و به حداقل ۱۲ ساعت و نیم رانندگی مدام نیاز دارد. فاصله دریایی بندر آفتاب تا جزیره كیش تنها حدود ۱۸ كیلومتر است. در نتیجه شناورهای مسافربر در زمانی كمتر از نیم ساعت و شناورهای حمل خودرو و مسافر در زمانی در حدود یك ساعت به كیش می‌رسند.حالا كه هر سه مسیر رفتن به كیش را شناختید می‌توانید فاصله چابهار تا كیش را تخمین بزنید و راه مناسب را برای خود مشخص كنید، توجه داشته باشید مسافت زمینی بین چابهار و كیش طولانی، خسته كننده و گرم است. وسایل لازم را همراه داشته باشید، مداوم رانندگی نكنید و حتی‌المقدور تنهایی سفر نكنید.