ریپورتاژ آگهی
سفری شگفت انگیز به جنوب ایران

سفری شگفت انگیز به جنوب ایران

این بلاگر به ۱۱ كشور دنیا سفر كرده است اما این موضوع باعث نشده كه از ایرانگردی و زیبایی های آن چشم بپوشد.
  • 1401/06/13
  • استان : خوزستان
  • شهر : اهواز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : خوزستان - اهواز
تلفن : 66059000-021

این بلاگر به ۱۱ كشور دنیا سفر كرده است اما این موضوع باعث نشده كه از ایرانگردی و زیبایی های آن چشم بپوشد.

شما چقدر به سفرهای هیجان‌انگیز و عجیب علاقه دارید؟ آیا فقط دوست دارید تمام سفر در آرامش سپری شود و یا اینكه هر لحظه با یك جاذبه شگفت‌انگیز جدید روبرو شوید؟ در صورتی كه چمدان‌ها را برای تعطیلاتی خاطره‌انگیز بستید، پیشنهاد می‌كنم با سفرهای عجیب مهدی بهرامی به جنوب ایران هم نگاهی بیاندازید.

به گزارش سلام نو، مهدی بهرامی به‌عنوان یكی از توریست‌های معروف ایرانی محسوب می‌شود كه سفرهای مختلفی به چندین كشور دنیا انجام داده و ایران‌گردی‌های او با داستان‌های پر رمز و راز همراه است. یكی از جاهایی كه مهدی به آن سفر كرده و خاطرات خوشی دارد، اهواز است. البته جالب است بدانید كه او برای سفر به ایران كاملا هزینه‌ها را مدیریت می‌كند و بی‌گدار به آب نمی‌زند.

به‌طور مثال برای سفر به اهواز به سراغ هتل های اهواز می‌رود و یا اینكه بلیط ارزان تهران اهواز را انتخاب می‌كند تا همه چیز اقتصادی و مقرون به‌صرفه پیش برود. اگر شما هم دوست دارید بیشتر با اهواز و جذابیت‌های آن آشنا شوید، نوشتار زیر را مطالعه كنید. من در ادامه قصد دارم كمی درباره سفرهای این بلاگر توریست به جنوب ایران و اهواز، اطلاعاتی در اختیار شما قرا دهم.

سبك منحصر به فرد مهدی بهرامی

با وجود اینكه این بلاگر جهانگرد تا به امروز علاوه بر شهرهای مختلف ایران، به ۱۱ كشور دنیا سفر گرده است، اما این تعداد كشورها و شهرهایی كه دیده، تنها ۶ درصد از چیزی است كه در ذهن دارد. در عین حال او برای سفر به دنبال تجهیزات عجیب و غریب و یا بستن چمدان‌های بزرگ نیست. مهدی بهرامی كاملا سبك و ارزان سفر می‌كند تا بتواند هزینه سایر سفرها را نیز در آینده تامین كند. به‌طور مثال او برای سفر به شهرهای مختلف ایران مانند اهواز، فقط یك كوله پشتی می‌بندد و با انتخاب بلیط ارزان تهران اهواز سفر را آغاز می‌كند.

بنابراین اگر شما هم دوست دارید كه مانند او از پس هزینه‌های مختلف سفر بربیایید، دلیلی برای سختگیری وجود ندارد. در عین حال جالب است بدانید كه سفر كردن جزئی از زندگی روزمره این بلاگر شده و با این كار دوست دارد فرهنگ‌های مختلف كشورها را بیشتر بشناسد و از این كار لذت می‌برد. همچنین سفرهای او به جنوب ایران هم داستان‌های خاص خودش را دارد كه در ادامه به آن می‌پردازم.

سفری شگفت انگیز به جنوب ایران-NAI1CTld07

جنوب ایران از نگاه مهدی بهرامی

شاید شما هم جزء كسانی باشید كه گمان می‌كنید جنوب ایران یعنی گرمای بیش از حد، هوای شرجی آزاردهنده، بوی نفت، خیابان‌های كثیف و یا حشراتی كه به پوست بدن شما رحم نمی‌كنند. اما پیشنهاد می‌كنم نگاه خودتان را تغییر دهید و این بار از نگاه مهدی بهرامی به جنوب ایران نگاه كنید.

مهدی می‌گوید زمانی كه برای اولین بار به عسلویه سفر كردم، گمان می‌كردم با بوی نفت شدید روبرو شوم و گرمای بی‌اندازه‌ی آن اجازه سفری لذت‌بخش را به من ندهد. اما زمانی كه وارد عسلویه شدم و كنار آب ایستادم، با آبی شفاف، روشن و بسیار زیبا روبرو شدم. غروبی حیرت‌انگیز و جذاب كه تمام تفكر من را نسبت به جنوب ایران كاملا تغییر داد. اما اجازه بدهید كمی از زیبایی‌های جنوب ایران و شهر اهواز حرف بزنیم.

جذابیت‌های توریستی اهواز

در جنوب ایران و شهر اهواز به دنبال چه هستید؟ در اینجا دیدنی‌های مختلفی انتظار شما را می‌كشد. یكی از جذابیت‌های این شهر، پل سفید است  كه به شكل معلق طراحی شده و با طولی معادل ۵۰۰ متر و ارتفاع ۱۳ متر، جایی برای تعطیلات آخر هفته اهوازی‌ها محسوب می‌شود. در عین حال با عبور از روی این پل در آخر روز می‌توانید غروب زیبای خورشید را در آب كارون ببینید و لذت ببرید.

البته فقط پل سفید بر روی كارون احداث نشده است. كمی آن طرف تر پل سیاه روی كارون وجود دارد كه به دلیل پایه‌های سیاه رنگی كه دارد، باعث سیاه دیده شدن آب و پل می‌شود. این پل هم مسیر ریلی و عابران پیاده دارد و دو برابر پل سفید طول دارد.

اگر دوست دارید در این شهر سوغاتی‌های متنوع برای خانواده بخرید، بهتر است به بازار عبدالحمید بروید كه قدیمی‌ترین بازار اهواز است و در خیابان نظیر پور قرار دارد. بازاری با قدمت حدود صد ساله كه تنوع زیاد از محصولات جنوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در عین حال اگر دوست دارید پول كافی برای خرید محصولات متنوع این بازار را داشته باشید، بهتر است كمی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی كنید و در هتل های اهواز كه قیمت مناسبی دارند، ساكن شوید. همچنین یكی از روش‌های مناسب این است كه بلیط ارزان تهران اهواز تهیه كنید. در این صورت خواهید دید كه سفر كردن اصلا سخت نیست و می‌توانید با كمترین هزینه‌ها سفری جذاب و خاطره‌انگیز را رقم بزنید.

سفری شگفت انگیز به جنوب ایران-CXgN4rAurZ

كلام آخر

 جذابیت‌های اهواز بیشتر از چیزی است كه تصور می‌كنید. فقط كافی است خودتان را برای این سفر آماده كنید و از نزدیك بناهای تاریخی مختلف آن مانند بنای معین التجار، رودخانه كارون، پل سیاه، پل سفید، خانه دادرس، خانه نفیسی و یا طولانی‌ترین آبشار مصنوعی در خاورمیانه را دیدن كنید.

درنهایت اینكه بعد از ورود به این شهر به هیچ وجه از خوشمزه‌های آن پرهیز نكنید. بهتر است با ورود به این شهر رژیم را كنار بگذارید و خودتان را به فلافل و سمبوسه اهوازی دعوت كنید. تمام شهر پر از بوی فلافل های خوشمزه اهوازی است  و خیالتان راحت باشد كه از خوردن آن سیر نمی‌شوید.