ریپورتاژ آگهی
سوغات بازار وكیل شیراز

سوغات بازار وكیل شیراز

سوغات بازار وكیل شیراز شامل تمامی سوغات شهر شیراز می‌شود. بازار وكیل شیراز یك مكان گردشگری ناب نیز است. زمانی كه برای خرید به بازار وكیل‌الرعایا می‌روید، می‌توانید از زیباهای تاریخی بازار وكیل نیز لذت ببرید.
  • 1401/06/13
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : صنایع دستی ایران
آدرس : بازار وكیل از چهار بازار كوچك تشكیل شده است. به همین دلیل چهارسوق معروف است. بازار وكیل شیراز دارای چهار ورودی است، كه ورودی‌های آن در خیابان‌های زند، طالقانی و لطفعلی خان زند واقع شده‌ است.
تلفن : 66059000-021

سوغات بازار وكیل شیراز شامل تمامی سوغات شهر شیراز می‌شود. بازار وكیل شیراز یك مكان گردشگری ناب نیز است. زمانی كه برای خرید به بازار وكیل‌الرعایا می‌روید، می‌توانید از زیباهای تاریخی بازار وكیل نیز لذت ببرید.

شیراز دارای تنوع بی‌نظیر در سوغات است. سوغات شهر شیراز به قدر زیاد و متنوع است، كه یافتن مكانی برای خرید همه آن‌ها بسیار مشكل است. اما راه‌حلی وجود دارد، آن هم بازار وكیل شیراز است. سوغات بازار وكیل شیراز شامل تمامی سوغات شهر شیراز می‌شود. بازار وكیل شیراز یك مكان گردشگری ناب نیز است. زمانی كه برای خرید به بازار وكیل‌الرعایا می‌روید، می‌توانید از زیباهای تاریخی بازار وكیل نیز لذت ببرید.

بازار وكیل حس زیبای سفر در تاریخ

قدم زدن در بازار وكیل، مانند سوار شدن بر ماشین زمان است. از زمانی كه وارد بازار جنوبی می‌شوید، یك به یك دوران‌های تاریخی ایران را مرور می‌كنید. خرید سوغاتی همراه با سفر در تاریخ هدیه بازار وكیل شیراز به شما است. سوغات بازار وكیل شیراز خوشمزه، زیبا و معطر است.

 

سوغات بازار وكیل شیراز-OK9ftnnW2b

توضیح مختصری از بازار وكیل

بازار وكیل در حدود 264 سال پیش به دستور كریم خان زند ملقب به وكیل‌الرعایا ساخته شده است. بازار وكیل شیراز یكی از ماندگارترین آثار از دوران زندیه است.بازار وكیل شیراز مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نقطه اقتصادی شهر شیراز از قدمی تاكنون بوده است.

بازرگان هندی و عربی برای مبادله با ایرانیان، به شیراز سفر كرده، و در بازار وكیل شیراز مبادلات خود را انجام می‌دادند. از جمله دلایل رونق بازار وكیل شیراز، قرار گرفتن بر سر راه كاروان‌های شرق و غرب است. به علاوه بازار وكیل شیراز نزدیكی زیادی به بنادر جنوب دارد، به همین علت كسب‌وكار در بازار وكیل شیراز از دیرباز بسیار پر رونق بوده است.

برای خریدی راحت، با سوغات بازار وكیل شیراز آشنا شوید

بازار وكیل شیراز متشكل از چهار بازار كوچك‌تر است. اگر شما به دنبال سوغات خاصی هستید، باید بدانید كه آن را در كجای بازار خواهید یافت. مطمئناً گشتن چهار بازار برای یافتن یك سوغات كار بسیار سختی خواهد بود. ما در مقاله سوغات بازار وكیل شیراز، كار شما را در خرید سوغات از بازار وكیل شیراز آسان خواهیم كرد.

بخش خوشمزه سوغات بازار وكیل شیراز، خوراكی‌ها

اگر شیرینی‌ها شیراز شما را هم وسوسه كرده است، و به دنبال خرید آن‌ها هستید، به محدوده چهارسوق بروید. برای پیدا كردن مسقطی، رنگینك، كلوچه، مسقطی مخصوص لار، حلوای شیراز، بادام سوخته و هزار شیرینی دیگر، یك راست به سمت چهار سوق بروید.

در محدوده چهارسوق شما می‌توانید، شیرینی‌های نادر شیراز را نیز بیایید. دیگر نیازی نیست برای خرید مسقطی لاری، نان فسایی و نان یوخه به شهرهای لار و فسا سفر كنید، در چهارسوق یك جا همه آن‌ها را خریداری كنید.

 

سوغات بازار وكیل شیراز-JGSzHXoGGD

هنرنمایی بانوان شیرازی

 

گلیم و گبه از زیباترین آثار هنری شهر شیراز است. گلیم و گلبه هر دو هنر دست بانوان شیرازی است. به همین دلیل از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار است. اگر به فرش‌های سنتی و دستباف علاقه‌مند هستید و دوست دارید یادگاری زیبا از شیراز با خود ببرید، پیشنهاد می‌كنیم حتماً برای خرید گبه و گلیم اقدام كنید.

گلیم و گبه را نیاز می‌توانید در محدوده بازار چهارسوق خریداری كنید. این نكته را به خاطره داشته‌باشید كه گبه یا فرش دستباف كمی از گلیم گران‌تر است.

 

سوغات بازار وكیل شیراز-xcuqn9ROPc

لباس‌های زیبا با پارچه‌هایی ناب

اگر دنبال خرید پارچه، به خصوص پارچه‌های رنگارنگ عشایر فارس هستید، باید به راسته شمشیرگرها بروید. پارچه‌های موجود در راسته شمشیرگرها توسط عشایر فارس تولید شده است. پارچه‌های عشایر فارس دارای جنس، طرح و رنگ‌های منحصربه‌فردی هستند. زیبایی و لطافت پارچه‌های عشایر فارس مثال زدنی است.

برای یافتن راسته شمشیرگرها، شما می‌توانید از سمت سرای مشیر وارد شده و به سمت راست خود بروید، تا به راسته شمشیرگرها برسید. به علاوه در راسته شمشیرگرها خیاطان ماهری نیز هستید، می‌توانید پارچه‌های خود را به آن‌ها دهید، تا یك لباس عشایری زیبا از شیراز با خود به یادگار ببرید.

سوغات بازار وكیل شیراز-njhhQLVJYx

هنر دست استادان شیراز سوغات بازار وكیل شیراز

شهر شیراز یك از مهم‌ترین قطب‌های هنر در كشور ایران است. شاید تعریف درست از شهر شیراز این باشد كه، شهر شیراز را مهد فرهنگ و هنر ایران‌زمین بدانیم. شهر شیراز به واسطه داشتن هنرمندانی چون كامبیز درم بخش، حسام ابریشمی و فرهاد مشیری همواره در صحنه هنر ایران‌زمین ماندگار بوده است.

اگر زیبایی آثاری چون منبت‌كاری، قلم‌زنی و خاتم‌كاری شما را مدهوش می‌كند. بازار وكیل مكان مناسبی برای خرید سوغات این‌چنینی است. در بازار وكیل شما می‌توانید دكوری‌ها و و آتار تزیین بسیار زیبایی را بیابید و به عنوان سوغات به دوستانتان هدیه دهید.

 

سوغات بازار وكیل شیراز-FfwDSHIAK4
بهترین مكان برای خرید آثاری همچون خاتم‌كاری و منبت‌كاری غرفه موجود در حمام وكیل است.

تنوع سوغات بازار وكیل شیراز

سوغات بازار وكیل شیراز بسیار زیاد و متنوع است. سوغات‌های نامبرده فقط گوشه‌ای از سوغات‌های زیبای شهر شیراز است. شما می‌توانید انواعی از عرقیات نظیر: عرق بهارنارنج، عرق نسترن و عرق بیدمشك را به عنوان سوغات با خود ببرید.

 آدرس دقیق بازار وكیل شیراز

همانطور كه در ابتدا گفته شد، بازار وكیل از چهار بازار كوچك تشكیل شده است. به همین دلیل چهارسوق معروف است. بازار وكیل شیراز دارای چهار ورودی است، كه ورودی‌های آن در خیابان‌های  زند، طالقانی و لطفعلی خان زند واقع شده‌ است. برای یافتن وردی اصلی بازار وكیل از سمت شمال و جنوب باید از خیابان زند اقدام كنید.