ریپورتاژ آگهی
چرا به شیراز سفر كنیم؟

چرا به شیراز سفر كنیم؟

شهر شیراز به عنوان یكی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران زمین از جمله پیشنهادهای عالی برای یك سفر مطلوب است، اما واقعا چرا چرا به شیراز سفر كنیم؟
  • 1401/06/13
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

شهر شیراز به عنوان یكی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران زمین از جمله پیشنهادهای عالی برای یك سفر مطلوب است، اما واقعا چرا چرا به شیراز سفر كنیم؟

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید كه چرا به شیراز سفر كنیم؟ تابه‌حال شده است كه تصمیم بگیرید به یك شهر یا منطقه سفر كنید و بعد از خود بپرسید كه چرا باید به این شهر سفر كنم؟ یا این شهر چه چیز قابل توجهی دارد كه ارزش بازدید و سیاحت را داشته باشد؟ شهر شیراز به عنوان یكی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران زمین از جمله پیشنهادهای عالی برای یك سفر مطلوب است.

در همین راستا قصد داریم به شرح نكاتی بپردازیم كه شما را برای سفر به شیراز، مهد ادبیات و طبیعت درخت‌های نخل جنوب قانع كنند.

شیراز شهر تمدن و فرهنگ كهن ایران و ایرانی

شهر شیراز مملو است از تمام زیبایی‌هایی كه می‌توانند از پنجره دیدگان مورد تماشا قرار بگیرند. شیراز یعنی اصالت یك فرهنگ و زیبایی طبیعی جلوه‌های بصری نعمت‌های الهی، شیراز یعنی پایتخت شعر و ادبیات پارسی و وادی تاریخ باستانی بشریت و در نهایت شیراز به معنای طبع گرم و گشاده‌رویی مردمان مهربان و مهمان‌نواز شیرازی است.

شهر شیراز مكان‌های تفریحی، تاریخی و فرهنگی بسیاری را در برگرفته است، اما در وهله اول می‌توان به این نتیجه رسید كه سفر به شیراز می‌تواند به سبب حس آرامش و رفتار دلنشین شیرازی‌های عزیز صورت بگیرد.

 

چرا به شیراز سفر كنیم؟-mE9cdSh2Km

دلایلی مهم برای این كه چرا به شیراز سفر كنیم؟

شیراز اماكن تاریخی، فرهنگی و باستانی زیادی را در جای جای خود متولد كرده است و توانسته در طی سال‌ها همچون یك مادر آن‌ها را پرورش دهد و به نگاه عموم مردم تقدیم كند. آرامگاه حافظ و سعدی مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مكان‌های تاریخی شیراز هستند كه یاد و خاطر اشعار پارسی را زنده نگه می‌دارند.

از نمونه آرامگاه بزرگان دیگر می‌توان به آرامگاه كوروش كبیر، آرامگاه شاه شجاع و آرامگاه خواجوی كرمانی اشاره كرد. ناگفته نماند كه فضای بكر و طبیعی مقبره‌های عارفان هم در رده پربازدیدترین آرامگاه‌های شهر شیراز قرار دارد.

تمامی آثار تاریخی و اماكن باستانی شیراز مملو از نقش و نگارهای چشم ‌نواز و سازه‌های دیرینه تمدن كهن ایران زمین هستند.

موزه كاشی و سنگ، شاه چراغ شیراز، تخت جمشید، مجموعه آثار وكیل، سرای مشیر، باغ جهان نمای شیراز، مسجد عتیق شیراز، دروازه قرآن شیراز، مجموعه پاسارگاد، عمارت دیوانخانه شیراز، موزه پارس، مسجد نصیر الملك، ارگ كریمخانی، نارنجستان قوام شیراز، خانه زینت الملك، باغ ارم و باغ دلگشا شیراز از نمونه بناهای تاریخی و دیدنی و بسیار معروف شیراز هستند كه می‌توانند با نقش و نگار خاص و پرمفهوم خود سفر شما به شیراز را معنا ببخشند.

چرا به شیراز سفر كنیم؟-n5GFXQFwiv

مكان‌های تفریحی و گردشگری شیراز

شاید تصور شما از شیراز بر این اساس باشد كه این شهر تنها جایگاه آثار تاریخی و دیرینه ایران زمین است. اما جالب است بدانید كه تعداد مكان‌های تفریحی و گردشگری شیراز كه می‌توانند هیجان و نشاط را برای مسافران به ارمغان بیاورند بیش از تعداد مكان‌های تاریخی و فرهنگی است.

شهربازی گاندو، باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز، باشگاه پینت بال سیمرغ، پارك كوهستانی دراك، پارك جنگلی پالایشگاه، لونا پارك، پارك جنت، پارك آزادی، مجموعه تفریحی ورزشی كوثر، لیزر تگ شیراز، كارتینگ شیراز، شهر بازی مجتمع ستاره فارس و.. از جمله مكان‌هایی هستند كه واژه‌های تفریح و سرگرمی در آن‌ها خلاصه شده است.

 

چرا به شیراز سفر كنیم؟-h3ZePtV3QM

رستوران‌های شیرازی، دلیل خوشمزه اینكه چرا به شیراز سفر كنیم؟

چرا به شیراز سفر كنیم؟ در یك كلام می‌توانیم بدون ذره‌ای اغراق بگوییم، عطر و طعم غذاهای شیرازی فوق‌العاده است. شهر شیراز كه از مردمان مهربان، مهمان‌نواز و پرمحبت به همراه بهترین بناهای گردشگری و تاریخی تشكیل شده است، سرزمین غذاها و خوراكی‌های ناب و دلنشین است.

رستوران هفت خوان شیراز، رستوران خانه سنتی پرهامی، مجموعه رستوران‌های باغ راز، رستوران خوشا شیراز، رستوران عمارت فیل، رستوران سنتی شرزه، فست فود گابریك، فست فود مستر برگر، رستوران گرتا شیراز و رستوران ژولپ شیراز از جمله ایستگاه‌های مناسب شكم هستند كه هم غذاهای سنتی و هم غذاهای مدرن و فست فود در آن‌ها سرو می‌شود.

چرا به شیراز سفر كنیم؟-SplZPzdzrX

هتل‌ها و اقامتگاه‌های بی‌نظیر شیراز

هتل‌های شیراز تنها یك مكان مسكونی جهت اقامت نیستند! به طوری كه برخی از هتل‌های شیراز یك نوع بنای تاریخی محسوب می‌شوند و جلوه و نمای بسیار زیبا و تماشایی دارند.

از جمله هتل‌های معروف و پنج ستاره شیراز هتل چمران است كه به تنهایی در كاشی به كاشی دیوارهای خود از زیبایی‌ها و هنر شهر شیراز تعریف كرده است. همچنین هتل بزرگ شیراز كه یك تالار مجلل از نماد مدرنیزه و فضای شیك و زیبا است.

هتل پرسپولیس شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل هما شیراز و هتل‌های سه ستاره‌ شیراز یعنی هتل ارگ شیراز، هتل آپارتمان جهان نما شیراز و هتل نیایش شیراز از دیگر هتل‌های ویژه و خاص شهر شیراز هستند كه اقامت در آن‌ها می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر از آنچه كه تصور می‌كنید، سازد.

چرا به شیراز سفر كنیم؟-JPf0ekhRir

مراكز خرید و پاساژهای شیراز زیبا

شهر شیراز مراكز خرید و پاساژهای دیدنی بسیاری جهت خرید و بازدید دارد كه عظمت و زیبایی بعضی از مراكز خرید شیراز می‌تواند شما را حیرت‌زده كند.

بازار وكیل به عنوان یك اثر تاریخی و هنری از جمله مهم‌ترین مراكز خرید شیراز محسوب می‌شود كه هر نوع كالایی در آن با بهترین كیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت موجود است.

سرای مشیر در مراكز خرید شیراز، مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری ستاره فارس، مركز خرید زیتون، مركزخرید آفتاب فارس، مجتمع تجاری نگین فارس، مجتمع تجاری هامون، مركز خرید سینا، مركز خرید حافظ، مركز خرید الهیه و مركز خرید سلطانیه از نمونه مهم‌ترین و شاخص‌ترین مراكز خرید شیراز هستند.

مطمئنا حال به این نتیجه رسیده‌اید كه چرا به شیراز سفر كنیم؟ و حتی می‌توان گفت كه اشتیاق سفر با تعریفی كه از شهر زیبای شیراز شنیدید در درون شما ریشه دوانده است.

 

چرا به شیراز سفر كنیم؟-sQQaq0gVWJ