ریپورتاژ آگهی
سفر یك روزه به شیراز

سفر یك روزه به شیراز

تا به حال به سفر یك روزه به شیراز به شیراز فكر كرده‌اید؟ اصلا می‌شود بهشتی مثل شیراز را یك روزه گشت؟ با ما همراه شوید.
  • 1401/06/13
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

تا به حال به سفر یك روزه به شیراز به شیراز فكر كرده‌اید؟ اصلا می‌شود بهشتی مثل شیراز را یك روزه گشت؟ با ما همراه شوید.

شهر شیراز تنها یك شهر مسكونی نیست؛ شیراز شهر آبادانی، شهر مردان بااصالت جنوبی، شهر دلدادگی طبع شعر و آرامگاه‌های مشاهیر و نیز شهر مردم خون‌گرم و گشاده‌روی شیرازی است كه دست در دست یكدیگر شیراز زیبای كنونی را به ارمغان آورده‌اند.

در همین راستا، سفر یك روزه به شیراز می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد كه یك مسافر انتخاب می‌كند.

سفر به شهر بااصالت و خوش سیمای شیراز، شما را از تمام حس‌های خوب دنیا بهره‌مند می‌سازد. سفر به شیراز مملو از حس لطیف و پرذوق اشعار پارسی است و در عین حال وسواس و دقت انتخاب در خرید از بهترین مراكز را به دنبال دارد و همچنین حس دیدار از بناهای تاریخی كه خبر از كهن دیرینه ایران زمین می‌دهند را به جان و تن آدمی القا می‌كند. حال سوال اینجاست، برای دریافت تمامی این حس‌ها در قالب یك مضمون چگونه می‌توانیم در یك روز شیرازگردی كنیم؟ یا به عبارتی سفر یك روزه به شیراز چگونه است؟

سفر یك روزه به شیراز و دیدار از بناهای تاریخی 

مگر می‌شود به شیراز سفر كرد و حافظیه و سعدیه را ندید؟ چگونه می‌توان از دیدار آرامگاه‌ دو شاعر بزرگ ایران و ایرانی زبان گذشت؟ قطعا آرامش حافظیه با زیبایی‌های سعدیه در كنار هم آنقدر روح را جلا می‌دهند كه شما باید در لیست سفر یك روزه خود به شیراز دیدار از این دو مكان را تیك بزنید.

از آنجایی كه در یك روز باید تمام تفریحات و گردشگری‌های لازم را انجام دهید، انتخاب با خودتان است كه از دروازه قرآن زیبا كه برای مسافران سفر خیر آرزومند است و آن‌ها را از زیر قرآن رد می‌كند بازدید كنید و یا بازی شگفت‌انگیز مسجد نصیرالملك با نور و رنگ را ببینید. دیدار از باغ عفیف آباد، تخت جمشید و ارگ كریمخانی هم می‌تواند پیشنهاد بسیاری عالی برای عاشقان بناهای باستانی باشد.

باغ چهان نمای شیراز، نارنجستان قوام، مجموعه پاسارگاد، عمارت دیوانخانه شیراز و خانه زینت الملك نیز تلفیقی از هنر، طبیعت، ادب و تاریخ دیرینه ایران زمین هستند.

 

در حقیقت شیراز مهد كاخ‌های تاریخی است و اگر شما بخواهید به تك تك بناها با حوصله سر بزنید و یك عكس یادگاری هم ثبت كنید، بدون اغراق شاید این عمل به یك هفته به طول انجامد؛ از همین رو سعی كنید گلچینی از علایق خود و بهترین‌ها را برای بازدید انتخاب كنید.

 

سفر یك روزه به شیراز-bxvYJ1Vpyj

خوش‌گذرانی با مراكز تفریحی و سرگرمی شیراز

جالب است بدانید كه شیراز تنها وادی تمدن كهن ایران نیست و مكان‌های تفریحی و گردشگری بسیاری را در جای جای خود به ارمغان آورده است كه سفر یك روزه به شیراز را لذت بخش‌تر می‌كند. برخی برج‌های تجاری و تفریحی شیراز قادر هستند شما را ساعت‌ها بدون اینكه گذر زمان را حس كنید سرگرم سازند.

شیراز مال، بوك لند، بالكافه، شهربازی گاندو، باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز، پارك كوهستانی دراك، پارك جنگلی پالایشگاه، لونا پارك، پارك جنت، پارك آزادی، مجموعه تفریحی ورزشی كوثر، باشگاه پینت بال سیمرغ، لیزر تگ شیراز، كارتینگ شیراز، شهر بازی مجتمع ستاره فارس و.. مكان‌هایی هستند كه با وجود تنوع در كاربری، اما با سلیقه همه افراد مطابقت دارند.

اگر به دنبال هیجان هستید، پیشنهاد می‌شود به شهربازی‌ها و باشگاه‌های شیراز سر بزنید و اگر جویای آرامش می‌باشید، كافه‌های زیبا و آرامش‌بخش شیراز مكان مناسبی برای استراحت كوتاه به شمار می‌آیند.

 

سفر یك روزه به شیراز-cmIIrlOEzl

خرید از بازار وكیل شیراز

بازار وكیل تنها یك بازار نیست، بازار وكیل تركیبی از هنر و معماری باستان با یك مركز خرید بی‌نهایت بزرگ است. در بازار وكیل شما رستوران‌هایی را خواهید دید كه دیزی‌های بسیار دلچسب و لذیذی سرو می‌كنند.

بازار وكیل جزء مجموعه آثار وكیل است كه به علت سبك معماری خاص مردم زیادی جهت خرید و حتی تماشا و بازارگردی به آن مراجعه می‌كنند.

بازار وكیل معدن همه اجناس است و امكان ندارد كه شما بخواهید چیزی را تهیه كنید و در بازار وكیل آن را نیابید. قطعا یك سفر یك روزه بدون خرید و بازارگردی نمی‌تواند آنقدرها هم رضایت‌بخش باشد.

سفر یك روزه به شیراز-mB0BTXcI4g

سفر یك روزه به شیراز و رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت‌ خوان بزرگ‌ترین و مشهورترین رستوران در شیراز است كه حتما باید در سفر یك روزه به شیراز سری به آن بزنید. نام این رستوران از كتاب شاهنامه از شاعر بزرگ پارسی زبان، فردوسی گرفته شده است كه در آن از هفت خان (به معنای مرحله) صحبت شده است.

در رستوران هفت خوان در هر طبقه غذایی با سبك و دستور متفاوت سرو می‌شود. به‌ عنوان مثال در طبقه‌ای كه نام یك خوان (به معنای سفره) را به خود اختصاص داده است غذای سنتی و در طبقه دیگر فست‌ فود سرو می‌شود.

این رستوران از جمله مكان‌هایی است كه آوازه آن در شیراز زبان‌زد است و از كیفیت غذایی و زیبایی بسیار محبوبی برخوردار است.

 

سفر یك روزه به شیراز-etsf46WTkL

خرید سوغات شیراز

سفر یك روزه به شیراز بعد از تمام ماجراجویی‌ها و گشت و گذارها بازهم یك خلأ دارد! خرید سوغاتی از قدیم‌الایام در ایران رایج بوده است و همیشه مسافران در سفر خود از شهری كه به آن سفر كرده‌اند به شهر خود سوغاتی می‌برده‌اند.

مسقطی، كلوچه شیرازی، یوخه، بادام سوخته، حلوا شیرازی، رنگینك شیرازی، برشلیك، نان مشت، حلوا خارك، نان فسایی و انواع عرق‌های گل از نمونه سوغاتی‌های مشهور شهر شیراز هستند.

در پایان فراموش نكنید كه سفر یك روزه شما تنها زمانی به بهترین شكل ممكن برگزار خواهد كه انتخاب‌هایتان برای دیدار از مكان‌ها براساس سلایق خودتان باشد. امیدواریم نهایت لذت را از سفر به شهر زیبای شیراز ببرید.

 

سفر یك روزه به شیراز-eFfUU6HthE