ریپورتاژ آگهی
شیراز گردی با ماشین

شیراز گردی با ماشین

شیراز گردی با ماشین یكی از آن تفریحاتی است كه نمی‌توان در سفر به شیراز از آن به سادگی گذشت و همه دوست دارند یك بار آن را امتحان كنند.
  • 1401/06/11
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : فارس - شیراز
تلفن : 66059000-021

شیراز گردی با ماشین یكی از آن تفریحاتی است كه نمی‌توان در سفر به شیراز از آن به سادگی گذشت و همه دوست دارند یك بار آن را امتحان كنند.

شیراز در ناحیه جنوب غربی ایران، جزء زیباترین شهرهایی است كه آثار تاریخی بسیاری را در خود گنجانده است. به همین سبب شیرازگردی به یك نوع گردش متفاوت تبدیل شده است.

شیرازگردی به شما این امكان را می‌دهد تا بتوانید با تمدن ایران در دوران مختلف آشنا شوید و از گشت‌وگذار با خانواده یا دوستان خود، در شهر شعر، نهایت استفاده را ببرید.

چگونه به شیراز سفر كنیم؟

برای سفر به شیراز، با توجه به شهر مبدأ خود، می‌توانید یكی از گزینه‌های، هواپیما، قطار و اتوبوس را انتخاب كنید. این موارد بسته به شرایط شما و خواسته شما از سفر، قابل تغییر هستند. یعنی اگر بخواهید شیراز گردی با ماشین را تجربه كنید، طبیعتاً بهتر است با ماشین خودتان به سفر بپردازید.

از آنجایی كه شیراز یك شهر توریستی است، هر ساله توریستان و مسافران بسیاری برای بازدید به این شهر می‌آیند؛ اما بسته به شرایط، به شیوه خاصی به شیرازگردی خود می‌پردازند.

انتخاب مكان‌های شیراز گردی با ماشین

در هر صورت جدا از بحث نحوه سفر، نكته اصلی و مهم داشتن یك برنامه سفر برای بازدید مكان‌های مهم است. این برنامه در روند شیرازگردی شما كمك خواهد كرد تا بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید.

شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند كه تور برای سفر به شیراز مناسب‌تر خواهد بود؛ چرا كه راهنمای تور از تمامی مكان‌های مورد بازدید و تاریخی اطلاعات كافی دارد؛ اما سفر با ماشین هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این مورد را در نظر بگیرید كه در صورت شیراز گردی با ماشین، لازم نیست كه حتماً نسبت به مسیر اطلاعاتی داشته باشید. چرا كه به این منظور می‌توانید از برنامه‌های مسیریاب و یا گوگل مپ كمك بگیرید و با وارد كردن لوكیشن انتخابی، از طریق جی پی اس، مسیر درست را دنبال كنید. بنابراین شیراز گردی با ماشین چندان كار سختی نخواهد بود! بلكه می‌تواند جذابیت بیشتری هم داشته باشد.

با توجه به همین مسئله، می‌توانید از لیست اماكن و فعالیت‌هایی كه در زیر آورده شده، به عنوان راهنمای سفر خود استفاده كنید.

شیراز گردی با ماشین و مسجد وكیل

مدت‌هاست كه آثار دوره زندیه به عنوان یكی از پرمخاطب‌ترین مكان‌های تاریخی در میان زیباترین آثار قرار گرفته است. مسجد وكیل هم از این قاعده مستثنی نیست و به سبب داشتن معماری خاص و تركیبی‌ای كه دارد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

در واقع این مسجد تركیبی از معماری اسلامی و ساسانی است كه به واسطه ستون‌های شبستان و طاق‌های آن، این جذابیت به تصویر كشیده شده است.

به كارگیری كاشی‌های رنگین به علاوه نقش و نمای مملو از گل و بلبل، در مسجد وكیل، سبب شهرت هنری این مكان در بین توریستان و مسافران گشته است.

 

شیراز گردی با ماشین-JoEmVu7KaG

ارگ كریم‌خانی

درصورتی‌كه زمان سفر شما در ایام فصل بهار و به ویژه‌ ماه اردیبهشت است  و به فكر شیراز گردی با ماشین افتاده‌اید، توصیه می‌شود كه حتماً از ارگ كریم‌خانی بازدید كنید تا بتوانید نفس خود را به هوای محصور به بوی بهار نارنج‌های تازه به بار آمده، معطر كنید.

شیراز در ماه اردیبهشت، قطعه رانده شده از بهشت در بطن زمین خاكی است كه شعر را زایید و شكوه ایران زمین شد. به همین خاطر اردیبهشت‌های شیراز بسیار معروف است.

همچنین ارگ كریم‌خانی، از جمله مواردی است كه می‌تواند ابهت و عظمت شیراز را به رخ بكشد. چرا كه شیراز در ایام كهن، پایتخت ایران زمین بوده و وجود این میزان بنای تاریخی، چندان تعجب برانگیز نیست.

شیراز گردی با ماشین-VCIGlpbcD2

شیراز گردی با ماشین و بازار وكیل

قطعا برای خرید سوغات و ورود به جمعیت شیرازی و آشنایی با فرهنگ و خلق و خوی این مردمان مهربان، بازار بهترین گزینه خواهد بود و چه بازاری بهتر از بازار وكیل كه قدمت تاریخی هم دارد!

در این بازار سرپوشیده، می‌توانید معماری جذابی را مشاهده كنید و در كنار آن، از خرید لذت ببرید. بازار وكیل به سبب شهرتی كه دارد، همواره یكی از مقاصد توریستان و مسافران بوده و به همین سبب جمعیت زیادی در آن مشغول خرید و بازدید هستند.

همچنین در بازار وكیل می‌توانید یك توقف دلنشین همراه با خوردن چای در سفره‌خانه داشته باشید.

شیراز گردی با ماشین-CoCa0FWC0u

تجربه خوردن فالوده شیرازی در شیراز گردی با ماشین

در شیرازگردی خود با ماشین، لازم است برای یك‌بار هم كه شده، فالوده اصیل شیرازی را امتحان كنید. چرا كه به عنوان یك اختراع بی‌نظیر ایرانی، حتی به هند و بنگلادش و سریلانكا و مالزی هم صادر شده است!

محل فالوده را می‌توانید با توجه به موقعیت خود انتخاب كنید. اگر به ارگ كریم‌خانی نزدیك هستید، فالوده جمشیدیان گزینه مناسبی خواهد بود تا یكی از باكیفیت‌ترین فالوده‌های عمرتان را تجربه كنید.

 

شیراز گردی با ماشین-AARBPC3bpG

مسجد نصیر الملك، نگین صورتی شیراز

درصورتی‌كه می‌خواهید نورهای منعكس شده از بهشت را به چشم تماشا كنید، توصیه می‌شود كه اول صبح و موقع طلوع آفتاب به مسجد نصیر الملك بروید و در شبستان زمستانی آن، عبور جادویی نور از بین شیشه‌كاری‌ رنگارنگ پنجره‌ها را تماشا كنید.

در این زمان متوجه خواهید شد كه چرا بیشتر توریستان با هدف بازدید از این مسجد به ایران سفر می‌كنند!

شیراز گردی با ماشین-Tcdz1iGrj9
شیراز گردی با ماشین، در هر صورت به دلیل داشتن اماكن گردشگری بسیار، می‌تواند جذاب و به یادماندنی باشد. تنها كافی است كه ماشین خود را برای یك سفر پرخاطره آماده كنید و از قبل برنامه سفر را تنظیم نمایید.