ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی كیش در زمستان

جاهای دیدنی كیش در زمستان

جزیره كیش در فصل زمستان بهترین مكان برای مسافرت و گردشگری محسوب می‌شود، پس بد نیست نگاهی داشته باشیم به جاهای دیدنی كیش در زمستان.
  • 1401/06/11
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : كیش - كیش
تلفن : 66059000-021

جزیره كیش در فصل زمستان بهترین مكان برای مسافرت و گردشگری محسوب می‌شود، پس بد نیست نگاهی داشته باشیم به جاهای دیدنی كیش در زمستان.

زمستان به عنوان عروس سال شناخته می‌شود كه با خود زیبایی‌های بلورین باران و رخت سپید برف را به همراه می‌آورد. اما نشانه‌های این فصل در مناطق گرم كشور از جمله جنوب به مراتب كم‌تر از سایر نقاط دیده می‌شود. جزیره كیش در فصل زمستان بهترین مكان برای مسافرت و گردشگری محسوب می‌شود، چرا كه اقلیم این منطقه از دیگر مناطق گردشگری بسیار بهتر و دلپذیرتر است. از این رو می‌خواهیم در ادامه این مطلب به معرفی جاهای دیدنی كیش در زمستان به علاوه سرگرمی‌هایی كه می‌توانید در این فصل در كیش داشته باشید بپردازیم.

چرا باید در زمستان به كیش سفر كرد؟ 

احتمالا با خودتان می‌گویید چرا باید در زمستان به كیش رفت؟ كیش به ساحل گرم، تابستان جذاب و جشنواره‌ها تابستانی شهرت دارد چطور می‌تواند در زمستان هم مقصد جذابی باشد و تفریحات داشته باشد!

برای سفر به كیش در زمستان ۷ دلیل خوب وجود دارد:

  • هوای مطبوع: كیش در زمستان خنك‌ترین روزهای خود را تجربه می‌كند. البته معنای از خنك چیزی شبیه تبریزی نیست، بلكه صبح‌های مطبوع و شبهای خنك است. این برای كسانی كه از گرمای جنوب فرار می‌كنند یك موقعیت عالی است.
  • فرار از شرجی: اگر از شرج شمال و جنوب دل خوشی ندارید و از چسب‌ناك شدن پوست خود گریزان هستید زمستان یك از بهترین فصل‌های برای سفر به كیش است. شرجی در این فصل از همیشه كمتر است و گاهی حتی به چشم نمی‌آید.
  • باران كم اما جذاب: اگر دنبال باران‌های ناگهانی و شدید مناطق گرم سیر هستید زمستان كیش گزینه مناسبی است. البته كیش كم باران است و شما به شانس زیادی نیاز دارید.
  • قیمت‌های مناسب: فصل اصلی سفر به كیش تابستان است، در نتیجه در زمستان موج اقبال از مراكز خرید فروكش كرده است. اگر دبنال خرید در زمان افت بازار هستید زمستان بهترین موقع است.
  • دوری از شلوغی: اگر از شلوغی نقاط مثل كیش، رشت یا اصفهان گریزان هستید، حتما باید در زمستان به سراغ جزیره كیش بروید. زمستان یكی از خلوت‌ترین فصل‌های كیش است و شما با آرامش زیاد می‌توانید از كیش بازدید كنید.
  • قیمت مناسب بلیت هواپیما: به دلیل كاهش میزان ورودی و خروجی مسافر كیش در زمستان بلیت این جزیره در این این فصل به ارزان‌ترین میزان خود می‌رسد.
  • كاهش قیمت هتل‌ها: به دلیل خلوتی جزیره و كم‌تر بودن مسافرها از قیمت نجومی هتل‌ها خبری نیست و شما انتخاب بیشتری دارید.

جاهای دیدنی كیش در زمستان و تفریحات آبی

مطمئناً اولین تصویری كه با شنیدن نام كیش در ذهن افراد نقش می‌بندد، اقیانوس و آب است. جزیره كیش یك ساحل بزرگ آبی است كه در خلیج‌فارس قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی به علت بهره بردن از تفریحات آبی این منطقه عازم سفر به آن می‌شوند.

از آنجایی كه در فصل زمستان آب و هوای جزیره كیش آن‌چنان سرد نیست و می‌توان گفت اقلیم معتدلی دارد، مردم اقصی نقاط كشور به كیش می‌آیند تا از تفریحات آبی آن نهایت لذت را ببرند. از جمله تفریحات آبی این منطقه می‌توان به جت اسكی، اسكی روی آب، تیوب سواری روی آب، غواصی و یا كیبل اسكی اشاره كرد كه هر كدام به صورت مجزا اوج هیجان و لذت را با خود به دنبال دارند.

به عنوان معرفی یك مكان مناسب برای انجام این تفریحات می‌توانیم سایت كیبل اسكی جزیره را نام ببریم كه اولین سایت این ورزش در خاورمیانه محسوب می‌شود و با عنوان بزرگ‌ترین سایت در جهان نیز شناخته شده است. مشاهده شگفتی‌های خلفت در زیر آب بدون شك از جمله خاص‌ترین تجربه‌های هر مسافر در حین سفر خود به كیش است كه به كسب یك تجربه‌ عالی در سفر كیش منتهی می‌شود و در عین حال خاطره‌های شیرینی را در سواحل زیبای این جزیره به ثبت ذهن می‌رساند.

جاهای دیدنی كیش در زمستان-geo16NOOZc

پایاب كیش

اگر بخواهیم از جاهای دیدنی كیش در زمستان بگوییم، حتماً باید نیم‌نگاهی به پایاب كیش داشته باشیم. پایاب كیش یكی از آثار تاریخی جزیره كیش به شمار می‌آید كه حدود دو هزار سال قدمت دارد و در نزدیكی مجموعه درخت سبز واقع شده است. پایاب كیش نقب یا دهلیزی است كه در سطح زمین در نزدیكی دهانه چاه قنات به همراه شیب تند حفر شده است كه به وسیله چند پله به سطح آب جاری قنات در زیرزمین ختم می‌شود.

به طور معمول در كنار آخرین پله فضایی وجود دارد كه در روزهای گرم تابستان، هوایی خنك و ملایم دارد و برای استراحت بسیار مناسب است. البته زیبایی‌ها و امكان لذت بردن از این منطقه در فصل زمستان دو چندان می‌شود. لازم به ذكر است كه در سال‌های اخیر این پایاب مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و یك چای‌خانه به همراه یك رستوران غذاهای سنتی ایرانی نیز در آن ساخته شده است كه تفریح مسافران را لذت‌بخش‌تر می‌سازند.

جاهای دیدنی كیش در زمستان-jcaVyr2XYq

كاریز كیش از دیدینی‌ترین جاهای دیدنی كیش در زمستان

یكی دیگر از جاهای دیدنی كیش در زمستان كاریز كیش است. كاریز كیش یك مكان تفریحی و تاریخی محسوب می‌شود كه از بقایای قناتی باستانی به جا مانده و در حال حاضر به شهری زیرزمینی و موزه برای دیدار مردم، تبدیل شده است. كاریز كیش یا به عبارتی قنات كیش حدود ۲۵۰۰ سال پیش جهت تامین آب آشامیدنی جزیره كیش ساخته شد و از سری عظیمی از تونل‌ها، یعنی حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع كه در عمق ۱۶ متری زمین مرجانی جزیره كشیده شده است.

جالب است بدانید كه برای فعالیت بهتر این قنات باید از نواحی مرتفع سرازیر شود تا به صورت تدریجی به دره ریخته شود، ولی مشكل اینجاست كه جزیره كیش مكان مرتفعی ندارد اما این قنات یا كاریز یكی از بهترین عملكردها را در میان قنات‌های ایران ارائه می‌دهد كه به راستی باعث شگفتی است.

جاهای دیدنی كیش در زمستان-o8jLHiHy6z

كشتی‌های تفریحی كیش، خاص‌ترین جاهای دیدنی كیش در زمستان

كشتی‌های تفریحی یكی دیگر از جاهای دیدنی كیش در زمستان محسوب می‌شوند. كشتی‌های آكواریوم، كشتی‌های تفریحی شبانه و همچنین قایق‌های كف شیشه‌ای برای علاقه‌مندان به صنعت دریانوردی و تفریحات آبی و شنا ایده‌آل‌ترین پیشنهاد ممكن برای تفریح در زمستان كیش هستند.

البته ناگفته نماند كه تفریحات آبی و كشتی سواری كیش می‌توانند به همراه پذیرایی از میهمانان، جنگ شادی، سرو شام در رستوران موجود در كشتی به همراه موزیك زنده، برنامه‌های شاد و هیجان‌انگیز، قرعه‌كشی و اهدای جوایز بسیار لذت‌بخش‌تر از حد تصور شما باشد.

كشتی‌های آكواریوم و قایق‌های كف شیشه‌ای كه در قسمت اسكله تفریحی قرار دارند، به وسیله نورافكن‌های موجود در آن‌ها امكان گشت دریایی شبانه را نیز فراهم آورده‌اند. البته گشت این دست از كشتی‌ها از ساعت ۱۰ صبح به صورت سانس‌های یك ساعته آغاز می‌شود و با توجه به مساعد بودن وضعیت دریا تا بعدازظهر ادامه می‌یابد.

اگر در زمستان به كیش سفر كردید، هرگز تفریحات آبی و گشت‌های كشتی شبانه را از دست ندهید.

جاهای دیدنی كیش در زمستان-H5axWv8Q9c

باغ پرندگان كیش، متفاوت‌ترین جاهای دیدنی كیش در زمستان

در قسمت داخلی محوطه پارك دلفین‌ها، باغ پرندگانی وجود دارد كه در آن بیش از ۵۷ گونه پرنده و همچنین گونه‌های كمیاب و شاید نایابی چون تمساح پوزه كوتاه وجود دارد كه از مناطق مختلف جهان مانند آمریكای جنوبی تا استرالیا و از شرق آسیا تا آفریقا جمع‌آوری شده‌اند. دیدن این باغ زیبا در زمستان می‌تواند به جذابیت سفر شما بیافزاید.

 

جاهای دیدنی كیش در زمستان-Kw3xDZGcok

از دیگر تفریحات و مكان‌هایی كه در زمستان كیش می‌توانند همراه شما باشند می‌توان به مراكز خرید، شهربازی‌ها، رستوران‌ها، روستاها و سواحل زیبا و دل‌نشین جزیره اشاره كرد.

اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، بد نیست اطلاعات دقیقی در مورد جاهای دیدنی كیش در زمستان داشته باشید تا بتوانید در این فصل از آب و هوای فوق‌العاده و زیبایی‌های بی‌نظیر این جزیره، بهترین استفاده را ببرید.