ریپورتاژ آگهی
لحظه تحویل سال ۴۰ هزار نفر در حافظیه بودند / عكس

لحظه تحویل سال ۴۰ هزار نفر در حافظیه بودند / عكس

طبق گفته قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فقط در زمان تحویل سال، بیش از ۴۰هزار نفر از حافظیه (شیراز) بازدید كردند.
  • 1401/06/10
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : حافظیه (شیراز)
تلفن : 66059000-021

طبق گفته قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فقط در زمان تحویل سال، بیش از ۴۰هزار نفر از حافظیه (شیراز) بازدید كردند.

لحظه تحویل سال ۴۰ هزار نفر در حافظیه بودند / عكس-kjNK6PRHqG

علی دارابی در نشست ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر كه با حضور رییس جمعیت هلال احمر برگزار شد، با بیان این كه فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر بعد از نوروز و در طول سال ادامه خواهد داشت، گفت: ارزیابی سفرهای نوروزی در دستور كار قرار دارد. ان‌شاءالله با واكسیناسیونی كه در سطح كشور انجام شده است، شاهد سفرها در تمام سال خواهیم بود.  

دارابی افزود: با حجم عظیمی از سفرها روبه‌رو هستیم و با توجه به این‌كه دولت سیزدهم، دولت مردمی است و ملاك ارزیابی‌ها ارائه خدمات و رضایتمندی مردم است، امیدواریم خادمان خوبی باشیم.  

 

لحظه تحویل سال ۴۰ هزار نفر در حافظیه بودند / عكس-q22lboZl4A

معاون میراث‌فرهنگی با اشاره به حضور گسترده مردم در شب تحویل سال در پایگاه‌های ملی و جهانی میراث‌فرهنگی، گفت: ۲۶ پایگاه ثبت جهانی و ۱۰۰ پایگاه ملی داریم كه مقصد سفرهای مردم در تعطیلات نوروز هستند. نزدیك به ۷۹۰ موزه در سطح كشور داریم كه ۲۶۴ موزه مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است. این مجموعه‌ها در طول نوروز آماده خدمت به مردم هستند.  

دارابی با اشاره به اقداماتی كه پیش از نوروز برای آماده‌سازی پایگاه‌های ملی و جهانی میراث فرهنگی انجام شده است، افزود: در زمان تحویل سال فقط در حافظیه بیش از ۴۰هزار نفر از این مجموعه بازدید كردند.  

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: بنا به دستور مهندس ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ تلاش كردیم تا ازدحام برای دریافت بلیت شكل نگیرد.  

دارابی همچنین گفت: بیش از دوهزار برنامه متنوع در پایگاه‌ها و بناهای تاریخی تحت نظر این وزارتخانه برگزار شده است. برای راهنمایان از دانشجویان، استادان و معلمان استفاده كردیم، به طور مثال در نوروز ۱۵۰ راهنما در تخت جمشید مستقر هستند.