ریپورتاژ آگهی
لباس مناسب سافاری كیش

لباس مناسب سافاری كیش

یكی از هیجان‌انگیزترین كارهایی كه در سفر به منطقه آزاد كیش می‌توان انجام داد رفتن به سافاری است
  • 1401/06/09
  • استان : جزیره ها
  • شهر : كیش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایران، هرمزگان، كیش
تلفن : 66059000-021

یكی از هیجان‌انگیزترین كارهایی كه در سفر به منطقه آزاد كیش می‌توان انجام داد رفتن به سافاری است، سؤال مهم اینكه لباس مناسب سافاری كیش چه لباسی است؟

لباس مناسب سافاری كیش-ps1RVezAfm

 حضور سالانه دو میلیون گردشگر در جزیره كیش گواهی بر اهمیت و جاذبه‌های فراوان طبیعی و گردشگری این نقطه از كشور است. كیش با قرارگیری در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه استان دیدنی هرمزگان یكی از مقاصد پر بازدید به شمار می‌رود كه هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تفریح، خرید و استراحت پا به آن می‌گذارند. برای سفر به منطقه آزاد كیش، تجربه كردن شمار زیادی از تفریحات آن و البته دیدن جاذبه‌های طبیعی مثال‌زدنی در آن پیش از هر چیز نیاز است تا بیشتر و بهتر از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی بدانیم.

آب‌وهوا و انتخاب لباس مناسب سافاری

جزیره زیبا و دوست‌داشتنی كیش در طی سال دارای میانگین دمایی 26.6 درجه است و ساعات آفتابی در آن نسبت به دیگر جزیره‌های منطقه بیشتر است، این دو موضوع سبب شده تا دمای كیش بین گرم تا خیلی گرم در فصول مختلف متغیر باشد. گفتنی است كیش به دلیل همجواری با خلیج همیشه فارس دارای رطوبت نسبی بالاست، رطوبت 60 درصدی در طول سال به صورت میانگین در این جزیره حاكم است. با توجه به آنچه گفته شد كیش در دسته‌بندی اقلیمی در اقلیم گرم و مرطوب جای داده می‌شود.

برای انتخاب لباس مناسب سافاری كیش بهتر است اقلیم، آب‌وهوا و فصل سفر را در نظر بگیریم، با این توضیح كه كیش در هر فصلی گرم است و ساعات آفتابی زیاد دارد و به این موارد رطوبت هم اضافه می‌شود، قطعا بهترین انتخاب برای پوشاك، لباس‌های نخی و آزاد است. پوششی كه به بدن نچسبد و سبك باشد تا جریان هوا به راحتی حس شود و گرمای هوا و مرطوب بودن آن چندان آزاردهنده نشود. بی‌شك هر لباسی كه با آن احساس راحتی و آسودگی شود بهترین لباس و مناسب‌ترین رخت است اما برای گردش در كیش و داشتن یك سافاری خوب قطعا توجه به آب‌وهوا اهمیت بالایی دارد

لباس مناسب سافاری كیش-3pufTK0wBd

ویژگی‌های لباس مناسب سافاری در كیش

همان‌طور كه گفته شد، اقلیم كیش گرم و مرطوب است و زمان جمع كردن لباس بهتر است لباس‌های رنگ روشن و آزاد را انتخاب كنیم. یكی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سافاری رنگ لباس است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود پوشش انتخابی در طی سافاری، پوششی با رنگ‌های خنثی و محیط باشد تا اثر آسیبی به حیات وحش وارد نشود. عامل دیگر برای انتخاب لباس مناسب سافاری كیش جنس و بافت لباس است كه توصیه می‌شود نخ پنبه با بافت سبك برای عبور جریان هوا باشد، در نهایت میزان راحتی شما و آزاد بودن لباس اهمیت دارد.

لباس مناسب سافاری كیش-GVGhwfBDu0

توجه داشته باشید پوشش بیش از حد گشاد، ممكن است دست و پا گیر باشد. یكی از مواردی كه در پوشش به هنگام سافاری نیاز به توجه دارد، پوشاندن مو است تا شن و تابش طولانی آفتاب مو را خراب نكند. بسیاری از طبیعت‌گردها و كسانی كه در جاهای مختلف دنیا به ویژه آفریقا سافاری می‌كنند از اسكارف و كلاه برای مراقبت از مو استفاده می‌كنند كه گزینه‌های جالب توجهی هستند. عینك‌آفتابی و كرم ضدآفتاب را جزء جدایی‌ناپذیر این تجربه بدانید و برای محافظت از چشم و پوست خود از آن‌ها غافل نشوید.

در پایان خوب است بدانیم تجربه سافاری با انتخاب هوشمندانه لباس مناسب سافاری كیش یك تجربه تكرار نشدنی می‌شود چرا كه در آن نه تنها به راحتی و آسایش خود توجه كردیم بلكه اثری كه با پوشش خود بر حیات وحش می‌گذاریم را نیز در نظر گرفتیم. برای سفر به كیش و رفتن به سافاری داشتن یك چك لیست لباس كمك‌كننده خواهد بود و از این رو در ادامه لیستی از لباس‌هایی كه در سافاری به كار خواهد آمد را می‌بینید:

كلاه آفتاب‌گیر

شال نخی

اسكارف طبیعت‌گردی یا ورزشی

تیشرت آزاد و سبك

مانتو خنك و نخی

شلوار یا شلوارك

لباس مناسب سافاری كیش-GlxE0RDr8I